Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDetox kuur ... doe jij dat?

Detox kuur ... doe jij dat?

12 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#1
We kennen (bijna) allemaal wel periodes van veel gebruik. Of een ongezondere leefstijl.
De lever moet dan een versnelling hoger werken.

Zijn er hier leden die af en toe eens een detox kuurtje doen als oppepper of onderhoud doen voor de lever / lichaam?

Zelf doe ik dit eigenlijk nooit.
Maar ik zie er opzich wel de meerwaarde van in.
Dus ben daarom eens benieuwd wat jullie doen om je af en toe te ontgiften.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Leuk onderwerp. Ik ben nu heel bewust bezig met veel water, veel vezels, probiotica etc. Maar het is niet een echte kuur. Benieuwd naar de reacties.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Alinde zei:
Leuk onderwerp. Ik ben nu heel bewust bezig met veel water, veel vezels, probiotica etc. Maar het is niet een echte kuur. Benieuwd naar de reacties.
Klik om te vergroten...

Ken je mariadistel?
Ik heb gelezen dat dit vaak wordt gebruikt bij mensen die een tijd veel alcohol hebben gedronken. Google er maar eens op als het je niet bekend is.

Water drinken is sowieso goed.
Probiotica hoor ik vaak wisselende verhalen over. Maar je moet misschien het juiste product hebben. Yakult heb ik een periode gedronken, maar dat schijnt meer reclame dan effectief te zijn
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Kordie zei:
We kennen (bijna) allemaal wel periodes van veel gebruik. Of een ongezondere leefstijl.
De lever moet dan een versnelling hoger werken.

Zijn er hier leden die af en toe eens een detox kuurtje doen als oppepper of onderhoud doen voor de lever / lichaam?

Zelf doe ik dit eigenlijk nooit.
Maar ik zie er opzich wel de meerwaarde van in.
Dus ben daarom eens benieuwd wat jullie doen om je af en toe te ontgiften.
Klik om te vergroten...
48-72 niks eten en enkel water drinken zou voldoende moeten zijn.

Ik gruwel van de gedachte.

Edit.
Zie nu dat je een drugs detox bedoelde. 🙃
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Kordie zei:
Ken je mariadistel?
Ik heb gelezen dat dit vaak wordt gebruikt bij mensen die een tijd veel alcohol hebben gedronken. Google er maar eens op als het je niet bekend is.

Water drinken is sowieso goed.
Probiotica hoor ik vaak wisselende verhalen over. Maar je moet misschien het juiste product hebben. Yakult heb ik een periode gedronken, maar dat schijnt meer reclame dan effectief te zijn
Klik om te vergroten...
Dank je. Ik heb meegedaan aan een onderzoek van Iris Sommer over probiotica. Zodoende heb ik wel een product dat wetenschappelijk bewezen is. Yakult enzo stelt niet zo veel voor. Mariadistel ken ik niet maar ik zal het eens opzoeken. Heb idd het idee dat ik lief wil zijn voor mijn lijf na alle rotzooi die ik er in gestopt heb.

Benzo's schijnen heel diep in je weefsels opgeslagen te zitten en er heel langzaam uit te gaan. De afbraakproducten ervan bedoel ik. Mijn lijf is nog wel even bezig dat op te ruimen.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mijn opname heet detox maar het was met veel hagelslag!

Misschien wil ik wel een echte detox doen op termijn, met vasten idd. Maar eerst slapen.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#7
CuriousExplorer zei:
48-72 niks eten en enkel water drinken zou voldoende moeten zijn.

Ik gruwel van de gedachte.

Edit.
Zie nu dat je een drugs detox bedoelde. 🙃
Klik om te vergroten...

2 a 3 dagen niks eten?
Dan lig je toch al op de grond?
Ik sta al te tollen als ik de lunch over sla haha.

Gewoon lichaamsreiniging kan ook.
Dus je stukje zal dan kloppen.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Kordie zei:
2 a 3 dagen niks eten?
Dan lig je toch al op de grond?
Ik sta al te tollen als ik de lunch over sla haha
Klik om te vergroten...
ja,helemaal niks eten.
Schijnt goed te werken.
Kordie zei:
.

Gewoon lichaamsreiniging kan ook.
Dus je stukje zal dan kloppen.
Klik om te vergroten...
Probeer het eens. 🤪
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik doe geen detox na mijn drugs weekend . Ik heb nergens kunnen vinden ( officiële medische bronnen ) dat het helpt en ik zie alle reclame van detox kuurtjes als marketing .
Ik probeer goed uitrusten, eet gezond ( heel fruit en groenten, proteïne) , water en zodra ik weer op normale niveau ben begin ik met sporten. Tijdens mijn drug sessies eet ik veel zwarte bessen🤣
J
Javelin FGM-148FLid
01-01-2024, 00:00
#10
chemboy zei:
enigr reden waarom precies zwarte bessen of gwn omdat het lekker is? 😆 ben nieuwsgierig haha
Klik om te vergroten...
Lekker en makkelijk.
c
chemboyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Javelin FGM-148F zei:
Ik doe geen detox na mijn drugs weekend . Ik heb nergens kunnen vinden ( officiële medische bronnen ) dat het helpt en ik zie alle reclame van detox kuurtjes als marketing .
Ik probeer goed uitrusten, eet gezond ( heel fruit en groenten, proteïne) , water en zodra ik weer op normale niveau ben begin ik met sporten. Tijdens mijn drug sessies eet ik veel zwarte bessen🤣
Klik om te vergroten...
enigr reden waarom precies zwarte bessen of gwn omdat het lekker is? 😆 ben nieuwsgierig haha
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Javelin FGM-148F zei:
Lekker en makkelijk.
Klik om te vergroten...

En super gezond lees ik

www.nutrimea.com

Zwarte bes

Deze bessen staan bovenaan de lijst van superfoods. Ze zitten vol vitaminen, mineralen en antioxidanten en hebben voedings- en geneeskrachtige kwaliteiten.
www.nutrimea.com www.nutrimea.com
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik wil intermittent fasting gaan doen. Vind dat fijn omdat je dan een aantal uur lekker kunt eten zonder ‘light’ gedoe.

Is ook niet moeilijk in te passen bij mijn dagbehandeling.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."