Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsalcoholverslaving

alcoholverslaving

26 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
j
jasperLid
01-01-2024, 00:00
#1
fucking jezus christusik wword binnekort voor 3 weken opgenomen. wat die fucking drie weken kunnen doen begrijp ik ook niet maar iok heb een nonkel die ook is opgenomen (en naar het schijnt ook een lichte had maar waar weinig woorden over worden gesproken) dus ik weet niet wat het met me gaat doen. enigste punbt nu genbieten terwijl het nog fucking kan. iemand trouwens ervaring met die domme opname, ik ga het sowoeso zo veelm ogelijk dwars zitten, als ik wil toppen is het uit mezelf en niet omdat het moet hoor, jezus wat is dit voor een naaistreek. zwijgplicht zeggen ze dan maaat ssssssssht mag je niet verder vertellen want iedereeen moet de zwijgplicht geloven hoor :confused: :confused: fucking jezus christus
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Oja.. tis de 26e. Sterkte man.
j
jasperLid
01-01-2024, 00:00
#3
njah.
zou graag een slotje op dit topic zien eigenlijk.
en boogie je onderschrift is echt geniaal :mrgreen: :mrgreen:
B
Boogie!Lid
01-01-2024, 00:00
#4
je word niet opgenomen omdat je ouders je even lekker willen treiteren barry. je ouders zien namelijk wel dat je een probleem hebt, in tegenstelling tot jijzelf. zit die drie weken nou maar gewoon uit voor je eigen bestwil voordat het straks te laat is.

je hebt dit topic gemaakt omdat je zelf misschien wel een klein beetje snapt dat je verslaafd aan het raken bent, maar als mensen dit vervolgens bevestigen dan ga je keihard lopen ontkennen en afschuiven.

''die rillingen heb ik nog niet dus dat zit wel goed''

die opmerking is echt typisch
j
jasperLid
01-01-2024, 00:00
#5
wat zijn eigenlijk de tekenen van alcoholverslaving?
want men psy zegt dat ik een licht, beginnende alcoholverslaving heb maar hier geloof ik eigenlijk niets van omdat ik mensen ken die veel en veel meer drinken.
Ik heb mezelf ongeveer 2 weken met uitzondering weekends onthouden van alcohol en volgens mij heb ik gewoon een gewoonte gekweekt, ik voelde me wel zenuwachtig,snel geirriteerd, moeilijk slapen maar wel lang slapen, zweten.

maar het meeste hiervan komt volgens mij gewoon doordat men psy men hoofd gewoon gek maakt en het grotendeels placebo is
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#6
1ste fase: Ontkenning. :smoke:

Het wil niet zeggen dat als er mensen nog meer drinken dan jij, dat jij niet verslaafd kan zijn eh. Waarom gebruik jij alcohol? En hoeveel gebruik je?
Bij overmatig gebruik is de kans op verslaving groot. Men raakt echter niet zomaar verslaafd aan alcohol. Daar gaat vaak lange tijd overheen. Risico lopen mensen die de alcohol voortdurend gebruiken om van stemming te veranderen. Ze merken dat ze zonder alcohol niet meer vrolijk kunnen worden of hun spanningen of angsten niet meer kwijt kunnen raken. Ze hebben de alcohol nodig en kunnen er sterk naar verlangen. Tegelijkertijd went het lichaam aan alcohol. Ze moeten steeds meer drinken om het effect nog te voelen. Het nodig hebben van alcohol en de toenemende gewenning zorgen ervoor dat ze steeds meer en steeds vaker gaan drinken. Op een gegeven moment treden ook nog onthoudingsverschijnselen op zoals slecht slapen, transpireren, angstig en gespannen worden en last hebben van trillingen. Ook krijgen ze problemen met familie en werk. Problemen die bestreden worden door opnieuw te drinken. Men komt in een spiraal naar beneden terecht. Ook kan er nog controleverlies optreden. Men is dan niet in staat om na een aantal drankjes te stoppen. Men drinkt door tot de roes.
Klik om te vergroten...

Kzou toch maar oppassen als ik jou was, voor dat het helemaal te laat is.
Succes ermee.
j
jasperLid
01-01-2024, 00:00
#7
njah die rillingen heb ik nog niet dus het zit wel goed :9

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."