Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSteeds vaker flink naar de klote..

Steeds vaker flink naar de klote..

9 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
T
TestberichtLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo,
Ik drink elke zaterdagavond wel flink wat alcohol. Het begint 's middags al op de voetbal en eindigt 's nachts in de stad of in de plaatselijke kroeg.
Wat mij opviel is dat ik laatste tijd sneller op een zondagochtend boven de wc hang dan vroeger. Meestal moest ik overgeven van de drank als ik echt heel erg veel gedronken had en bijna niet meer in staat was om naar huis te komen, nu heb ik dus al meerdere keren in een korte tijd gehad dat ik helemaal niet zo gek veel bier heb gedronken, en toch de ochtend erna moest overgeven. Als ik gedronken heb hoef ik nooit die avond te kotsen, altijd als ik 's ochtends wakker wordt en meestal komt er dan alleen maar maagzuur en wat vocht mee :kots: (want derest is natuurlijk al verteerd door mijn eigen lichaam).
Ik eet aardig veel op een zaterdag voor mijn doen, meestal eet ik rond 4 uur, rond 8 uur en dan nog om een uur of 11 's avonds. Het probleem lijkt mij dus ook niet te komen van een tekort aan voedsel waardoor de Alcohol wat zwaarder op de maag valt.
Ik drink voornamelijk bier en af en toe een baco tussendoor.

Weet iemand waardoor dit probleem komt dat ik laatste tijd moet overgeven na een zaterdagavondje? Hebben er meerdere mensen last van op dit forum?
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik weet niet hoe oud je bent, misschien is het je leeftijd.
Want des te ouder we worden des te minder we kunnen verdragen.

Hoe dan ook, het lijkt me wel een teken, alsof je lichaam wil aangeven dat je t wat rustiger moet aan doen, ookal is het enkel zaterdag avond dat je drinkt.
T
TestberichtLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik denk dat ik dan wel een keer rustiger aan moet gaan doen, maar het is altijd zo gezellig zaterdagavond. Denk dat het niet aan me leeftijd ligt zo oud ben ik ook weer niet haha!
s
sejkuLid
01-01-2024, 00:00
#4
Waarschijnlijk een zwakkere maag.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hoeveel is 'niet zoveel alcohol', want het klinkt gewoon alsof je met teveel regelmatig jezelf de pleuris in zuipt. :P
T
TestberichtLid
01-01-2024, 00:00
#6
Na de voetbal begin ik met de 3e helft. dan leg ik meestal zo'n 10/20 euro in de pot, en drink je denk zo'n 7/8 biertjes. Dan ga ik ergens avondeten en 's avonds drink ik er nog zo'n 6/8 voordat we de kroeg in gaan.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#7
nouja, 16 biertjes voordat je de kroeg in gaat zouden heel veel mensen neit als 'niet zoveel alcohol' bestempelen, eerder als een effect van tolerantie.
T
TestberichtLid
01-01-2024, 00:00
#8
Bedankt voor de snelle reactie! Dit is redelijk veel inderdaad, ik denk dat ik maar is wat minder moet gaan drinken voordat ik de kroeg inga. En goed rusten, want aardig wat bier naar achter tikken net na je voetbalwedstrijd, dat voel je altijd wel hoor (moe en lege maag).. En daarna krijg ik meestal een dipje (net na het avondeten) en zit je zowat weer op het bier te kauwen als je begrijpt wat ik bedoel.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dat is misschien wel een goed idee, ook is het goed voor je maag om niet op een lege maag te drinken. Eet eerst een boterham of twee na de wedstrijd, voordat je die biertjes naar binnen gooit. Laat je maag wat minder 'schrikken'.
T
TestberichtLid
01-01-2024, 00:00
#10
Vandaag nauwelijks een kater gehad!
Veel water gedronken voordat ik ging slapen en had een goede bodem gelegd.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."