Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums17 en opgepakt met 16,5 XTC pillen.

17 en opgepakt met 16,5 XTC pillen.

1 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
A
Anonimious111Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo,

Ik ben een meisje van 17. Ik ging dit weekend naar het lowlands festival. Mijn vrienden hadden gevraagd of ik voor hun XTC pillen wou halen. Nou waren we met een hele groep. Ik had voor iedereen gehaald ( ik heb gezegd dat het alleen voor mijn vrienden was). We kwamen binnen ik had de pillen in mijn BH iets verder van de ingang keek ik goed om mij heen en stopte ze in mijn rugzak die mijn beste vriend op had. Toen werd mijn beste vriend opgepakt door politie in burger kleding. Ik schrok me dood. Later kwamen ze mij oppakken omdat mijn ID in de rugzak zat. Nu heb ik daar dus 8 uur lang gezeten. Een verklaring afgelegd en mijn beste vriend ook dat overigens helemaal het zelfde was. Maar nu heeft mijn beste vriend taakstraf bij bij bureau halt gekregen. En wat er met mij gebeurd word overlegt met OM van justitie. Ik weet zeker dat ze mij nog een keer willen verhoren over wie de dealer is. Dat kan ik natuurlijk niet zeggen. Ik word dan zeker weten in elkaar geslagen. Nu had ik in het begin 19 pillen en heb dat per ongeluk tegen de politie gezegd uit paniek. Weet iemand misschien wat voor straf ik krijg? Mijn ouders zijn trouwens gebeld en ik moest het festival terrein verlaten samen met mijn beste vriend. Wat wij heel erg kut vonden aangezien we er heel veel geld voor hebben betaalt. Maar weet iemand misschien wat mij te wachten staat? Ik heb natuurlijk niet gezegd voor welke vrienden de pillen waren. Help mij aub. Ik ben bestwel radeloos.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoi! Welkom op het forum, helaas geen leuke aanleiding. Vervelend genoeg zit je met 16,5 pillen ruim boven de gebruikershoeveelheid zoals ze dat in de wet noemen. Dat betekent dat je wordt aangemerkt als dealer en daar zal de straf ook naar berekend worden.

Niet echt slim om de pillen voor de hele groep mee te nemen en ook niet om ze uit je BH te trekken ergens anders dan in je tentje op de camping. Dat terzijde, je bent hier niet voor een preek.

Je geeft aan dat je vriend al een taakstraf heeft gekregen. Zo te horen is hij op het festival via supersnelrecht direct voorgeleid aan de officier van justitie en zijn straf gekregen. Normaal gesproken krijg je dan een transactievoorstel en als je die direct betaalt beken je schuld, als je hem nog niet betaalt kun je nog in beroep. Hij is echter minderjarig en heeft dus een taakstraf gekregen, ik weet niet precies of je er dan naderhand nog wat aan kunt doen. Heeft hij schuld bekend daar? Heeft hij verteld dat hij op de hoogte was van de pillen die jij in de tas deed?

Als hij zijn taakstraf netjes voltooid heeft hij in ieder geval geen strafblad.

Wat jou betreft, als het OM gaat beslissen wat jouw straf wordt, zul je vanzelf een brief ontvangen met de uitslag daarvan. Sinds april dit jaar is het ook mogelijk om mensen onder de 18 volgens het volwassenenstrafrecht te bestraffen, maar dat doen ze alleen als daar een goede aanleiding voor is. Als je het verhaal zo tegen de politie hebt verteld als je het hier verteld, dus dat je voor al je vrienden mee had genomen en niet de intentie had te gaan verkopen, verwacht ik dat je ook zult worden opgeroepen door Bureau Halt.

Als je naar Bureau Halt moet krijg je waarschijnlijk een langere taakstraf dan je vriend omdat hij slechts medeplichtig was, maar als je een taakstraf krijgt en die netjes voltooid heb jij dus ook geen strafblad. Als je wel naar de officier van justitie moet, dan krijg je een strafblad.

Het zou kunnen dat je ook nog een boete krijgt, maar dat verschilt per keer en wordt bepaald door de officier.

Hier staat ook nog een hoop informatie, misschien kun je daar nog wat nuttigs uithalen:
http://www.unity.nl/drugs-and-whatnot/d ... pakt-en-nu

Probeer het te accepteren. Zonde van het festival en vervelend wat er nu allemaal speelt, maar je kunt er niets meer aan veranderen. Als het even meezit heb je dus niet eens een strafblad omdat je nog 17 bent.

Succes en laat ons even weten hoe het verder verloopt!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."