Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPostNL/Douane vereiste meer informatie over pakketje uit UK.

PostNL/Douane vereiste meer informatie over pakketje uit UK.

5 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
o
oxycodoneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb een week geleden Oxycodone besteld via DNM en dankzij een snel leeglopende stash en beperkte vendors met origineel spul, besteld bij een vendor uit de UK.

Betrouwbare vendor op DNM dus daar geen probleem mee maar postNL gaf mij een bericht dat er meer informatie nodig is. Zoals waarde en wat erin zit etc.

Nu heb ik met mijn domme hoofd al ingevuld dat het om een kado gaat en dat er een telefoonhoesje in zit van een vriend etc etc.

Gaan ze dit pakketje nu 100% controleren of is het nog steeds mogelijk dat het steekproefsgewijs gaat?

En wat zijn de consequenties als ze merken dat er drugs in zit en ik gelogen heb?

-Oxy

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dit gaat over de importkosten en belasting die je moet betalen omdat het niet uit een EU land komt.

Dat is waar het PostNL voornamelijk om gaat. Dus ik hoop dat je wat realistisch heb opgeschreven.

Met geluk wordt het pakketje vernietigd en wordt er verder niet veel mee gedaan als je een gebruikshoeveelheden heb gekocht. Als je bij een gewone PostNL punt het moet ophalen boeit de personeel het geen ene reet en betaal je (netjes) de belasting die je dient te betalen. Als het een hoeveelheid is dat ze je een dealer kunnen noemen is dat anders.
W
WollukkerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Je ontvangt een pakket van een land buiten de EU. Hiervan moet aangifte gedaan worden. PostNL regelt dit automatisch en hebben daarvoor dus die info nodig. Dit is dus standaard en betekent niet dat ze verdenken dat je verboden middelen invoert.

Als je hier zenuwachtig van wordt, kun je ervoor kiezen om het pakket niet te ontvangen (of simpelweg twee weken lang niet te reageren) en dan gaat het retour.

EDIT: Donnie Draper was me voor
o
oxycodoneLid
01-01-2024, 00:00
#4

Don Draper zei:
Dit gaat over de importkosten en belasting die je moet betalen omdat het niet uit een EU land komt.

Dat is waar het PostNL voornamelijk om gaat. Dus ik hoop dat je wat realistisch heb opgeschreven.

Met geluk wordt het pakketje vernietigd en wordt er verder niet veel mee gedaan als je een gebruiks hoeveelheden heb gekocht. Als je bij een gewone PostNL punt het moet ophalen boeit de personeel het geen ene reet en betaal je (netjes) de belasting die je dient te betalen. Als het een hoeveelheid is dat ze je een dealer kunnen noemen is dat anders.
Klik om te vergroten...
Als ik invulde dat het ging om aangekochte spullen moest ik een factuur bijvoegen.

Dus aangegeven dat het een kado was van een vriend met daarin zijn oude telefoonhoesje die ik kan gebruiken en dat hij er nog wat kauwgom bekend in Engeland bij heeft gedaan. Waarde van onder de 15 euries aangegeven.

Ik zie wel wat gaat gebeuren. Hoeveelheid oxy was een stripje van 10x 40mg oxycodone. Aardig wat maar verreweg van dealer hoeveelheden.

Edit: spelfouten
o
oxycodoneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wollukker zei:
Je ontvangt een pakket van een land buiten de EU. Hiervan moet aangifte gedaan worden. PostNL regelt dit automatisch en hebben daarvoor dus die info nodig. Dit is dus standaard en betekent niet dat ze verdenken dat je verboden middelen invoert.

Als je hier zenuwachtig van wordt, kun je ervoor kiezen om het pakket niet te ontvangen (of simpelweg twee weken lang niet te reageren) en dan gaat het retour.

EDIT: Donnie Draper was me voor
Klik om te vergroten...
Thanks voor de informatie. Was niet zenuwachtig maar meer benieuwd naar het proces en of dit dus inderdaad normaal was/is. Op internet vrij weinig van te vinden of dit veel voorkomt of niet.

Ik heb al aangeven wat erin zit (natuurlijk niet drugs). En zie wel wat gaat gebeuren.
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dit is nog niet heel lang van kracht, maar sinds iets meer dan een jaar betaal je inderdaad kosten voor pakketjes buiten de EU. Normaalgesproken was dit onder een bepaald bedrag niet en hoort het VK tegenwoordig niet meer bij de EU natuurlijk.

www.belastingdienst.nl

Extra kosten bij online bestellingen

Houd rekening met extra kosten bij online bestellingen. Denk aan verzendkosten, verzekeringskosten, btw, accijns en invoerrechten.
www.belastingdienst.nl
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."