Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVroege vogels op Noordeinde

Vroege vogels op Noordeinde

54 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
M
Mr 187Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Uitgegeven: 19 september 2006 10:12
Laatst gewijzigd: 19 september 2006 11:44

DEN HAAG - Het Noordeinde in Den Haag begint dinsdag even na tien uur al aardig vol te raken. Ongeveer honderd Oranjefans hebben zich verzameld voor het paleis. Ze zijn met oranje paraplu's en plastic regenjacks bewapend tegen de incidentele stortbui. De gratis koffie die een oranje 'nepkoningin' uitdeelt, vindt gretig aftrek en wordt natuurlijk geschonken in oranje bekertjes.

Ook in het koninklijk paleis heerst bedrijvigheid. De vlag is rond half tien gehesen, het personeel kijkt af en toe zenuwachtig vanachter het raam naar buiten en werklui blazen nog snel even het plein voor het paleis schoon.


Spandoeken

Ook de eerste, veelal luidruchtige, schoolklassen zijn inmiddels gearriveerd. Zij scharen zich met oranje boa's achter de spandoeken met foto's van Willem-Alexander en Máxima.

Het eerste oranje op het Noordeinde in Den Haag werd al om 7.10 uur gesignaleerd. Will van der Pool uit Barendrecht, met oranje stropdas, was er volgens eigen zeggen het eerst, om het ideale plekje te bemachtigen waar je én de gouden koets goed ziet én de balkonscène.

Zijn twee maatjes arriveren een half uur later. Oscar Meijer uit Amersfoort is voor de 24e keer in oranje gebreide trui naar de hofstad getogen, samen met de in oranje overall getogen Marjolijn de Heus.



Dit soort mensen moet toch langzaam aan het uitsterven zijn of zijn er hier ook van die oranje fanaten?


Lijkt wel alsof ze overal een beetje carnaval van willen maken dit soort mensen...
I
IntoxicatedLid
01-01-2024, 00:00
#2
sterven en carnaval

Maar nee, ik ben echt geen oranje-gek en ken er ook niet 1 eigenlijk.
100 zijn er ook niet heel veel... zal inderdaad wel steeds minder worden.
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wat is er wel te doen daar?? :confused:
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Saivy zei:
Wat is er wel te doen daar?? :confused:
Klik om te vergroten...

tis hier vandaag prinsjesdag, dan wordt de miljoenennota voorgelezen.

ontopic, nee ben geen oranje fanaat en ik ken er ook geen denki k.
O
Osi`Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Worden jullie nederlanders niet ziek van al dat oranje gedoe enal :/ Als't voetbal is, oranje dit en dat, prinsen dag, oranje dit en dag lol.

Moestek daar wonen ofzo, konk gene wortel meer eten, blij dat wiet groen eruitziet.
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#6
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#7
omg
M
Mr 187Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Vind je dit dan niet overdreven??Dit is wat wij op dit moment uitgeven aan het koninklijkhuis...

Uitkering aan de Koningin, de Prins van Oranje en Prinses Máxima. Voor 2006 is dat in totaal ca. 5,6 miljoen euro.

Functionele kosten.
Dit zijn uitgaven die functioneel zijn voor het ambt en die worden ondergebracht op de begroting waarvoor de meest betrokken minister verantwoordelijkheid draagt. Voor 2006 is dat in totaal ca. 22,5 miljoen euro. *is auto's koetsen personeel*

Overige kosten.
Dit zijn uitgaven die op grond van het Financieel Statuut in andere begrotingen worden geraamd en te relateren zijn aan het functioneren van het Koninklijk Huis. Voor 2006 in totaal ca. 71,7 miljoen euro.

*is beveiliging etc..*

Bron..
:mrgreen:
http://www.koninklijkhuis.nl/content.jsp?objectid=4484
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mr 187 zei:
Play_bunny zei:
Mr 187 zei:
Play_bunny zei:
veel van de leden van het koninklijkhuis ontvangen niet eens geld van de overheid. Die werken gewoon.
De mensen die het wel krijgen zijn volgens allemaal officieel nog lid van het koninklijk huis. Zoals bijvoorbeeld willem-alexander, maxima, en constantijn. Al die kinderen van de zusters van Koningin Beatrix die krijgen dat geld niet eens.
Klik om te vergroten...

Dat klopt gedeeltijk,ze kregen en krijgen namelijk onder de tafel gesubsidieerde baantjes bij grote ondernemingen...zgn nepbaantjes...voorrangbaantjes...
Klik om te vergroten...

hoe weet je dat?
Klik om te vergroten...

Friso is namelijk..... Sinds 1 maart 2004 parttime mede-directeur van TNO Space te Delft.

Dus een aangebode baan met een ruim salaris maar wel part-time werken... :wink:
Over de funktie kan ik niks zeggen want hij heeft natuurlijk goede studies genoten...
Klik om te vergroten...

Wist dat je als CEO (wat dus gelijk staat aan directeur) onwijs veel geld verdient?! Dan kun je het je makkelijk veroorloven om parttime te gaan werken en dan verdien nog een bak met geld.
Ik zal je een voorbeeld geven: (cijfers zijn uit 2004 in dollars!!)
CEO in Nederland 466.654 (basisbeloning!)

(bron: Towers Perrin, 224 febr. 2004)
Bron: Management team, 24 febr. 2004)


Over die kosten van het koningshuis voor het ambt en de reizen die ze maken.

Denk je dat die kosten wegvallen als er een president is? Denk het niet, weet zeker van niet, want die reizen zijn om de contacten met het buitenland te verbeteren dan wel te onderhouden. Dus die kosten heb je sowieso.
M
Mr 187Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Dat weet ik natuurlijk wel,maar ze hebben allemaal van die bevoorrechte baantjes...logisch ook...wie wil er nou geen lid van de familie hebben werken.... :rolleyes:
M
Mr 187Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Play_bunny zei:
Mr 187 zei:
Play_bunny zei:
Mr 187 zei:
Play_bunny zei:
veel van de leden van het koninklijkhuis ontvangen niet eens geld van de overheid. Die werken gewoon.
De mensen die het wel krijgen zijn volgens allemaal officieel nog lid van het koninklijk huis. Zoals bijvoorbeeld willem-alexander, maxima, en constantijn. Al die kinderen van de zusters van Koningin Beatrix die krijgen dat geld niet eens.
Klik om te vergroten...

Dat klopt gedeeltijk,ze kregen en krijgen namelijk onder de tafel gesubsidieerde baantjes bij grote ondernemingen...zgn nepbaantjes...voorrangbaantjes...
Klik om te vergroten...

hoe weet je dat?
Klik om te vergroten...

Friso is namelijk..... Sinds 1 maart 2004 parttime mede-directeur van TNO Space te Delft.

Dus een aangebode baan met een ruim salaris maar wel part-time werken... :wink:
Over de funktie kan ik niks zeggen want hij heeft natuurlijk goede studies genoten...
Klik om te vergroten...

Wist dat je als CEO (wat dus gelijk staat aan directeur) onwijs veel geld verdient?! Dan kun je het je makkelijk veroorloven om parttime te gaan werken en dan verdien nog een bak met geld.
Ik zal je een voorbeeld geven: (cijfers zijn uit 2004 in dollars!!)
CEO in Nederland 466.654 (basisbeloning!)

(bron: Towers Perrin, 224 febr. 2004)
Bron: Management team, 24 febr. 2004)


Over die kosten van het koningshuis voor het ambt en de reizen die ze maken.

Denk je dat die kosten wegvallen als er een president is? Denk het niet, weet zeker van niet, want die reizen zijn om de contacten met het buitenland te verbeteren dan wel te onderhouden. Dus die kosten heb je sowieso.
Klik om te vergroten...

Maar vast geen 99,8 miljoen,dat is wat het koninklijkhuis ons nu ieder jaar kost........... :wink:
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mr 187 zei:
Maar vast geen 99,8 miljoen,dat is wat het koninklijkhuis ons nu ieder jaar kost........... :wink:
Klik om te vergroten...

Is dat dan het inkomen van Friso per jaar? Denk het niet! Zoveel geld heeft TNO niet :)

Ik denk dat je de bedrijven onderschat. Ik denk niet dat er ook maar 1 directeur is die iemand van het koninklijk huis aanneemt omdat diegene lid is.
Ze zullen een baan eerder krijgen dan iemand met dezelfde papieren, maar ze krijgen geen functie waar ze de papieren niet voor hebben.
Wat dat betreft zijn ze bevoorrecht, maar die "oneerlijkheid" (als je het zo wilt noemen) die vind in alle lagen van het bedrijfsleven. Jij zal als man eerder een leidinggevende functie krijgen dan mij, ook al hebben we dezelfde papieren.
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mr 187 zei:
Nee 99,8 miljoen harde euro's kost de hele poppenkast ons ieder jaar.... :wink:
Klik om te vergroten...

Friso maakt geen deel uit van die poppenkast. Hij is geen troonopvolger meer en ontvangt niks van de staat :wink:
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#14
Jij bent dus een koningshuisfanaat?
M
Mr 187Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Play_bunny zei:
Mr 187 zei:
Nee 99,8 miljoen harde euro's kost de hele poppenkast ons ieder jaar.... :wink:
Klik om te vergroten...

Friso maakt geen deel uit van die poppenkast. Hij is geen troonopvolger meer en ontvangt niks van de staat :wink:
Klik om te vergroten...

Ook hij wordt beveiligd,en voorzien van speciale beveiligde auto's etc..dus hij zit wel degelijk direct opgenomen in de begroting..van de poppenkast.. al is ie geen officieel lid meer:wink:
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Deranged zei:
Jij bent dus een koningshuisfanaat?
Klik om te vergroten...

Nee dat zeg ik niet. Ik vind het koninshuis iets speciaals hebben dat is waar, maar ik had zelf meer met prins Claus en koningin Juliana.

Mensen hebben een bepaald beeld en dat is grotendeels vertekent door de mensen die fel tegen het koningshuis zijn, maar niet hebben nagedacht wat dat inhoudt met betrekking tot de politiek en tot de wetten die nu bestaan.
Het houdt veel meer in de een macht weghalen. Hele wetten moeten herschreven worden. Denk je dat dat met partijen als die van Geert Wilders enzo leidt tot dezelfde wetboeken enzo, zoals we het nu hebben. Ik denk dat er veel veranderd in de grondwet en in de andere wetten. Weet niet of je daar nu zo blij mee moet zijn.
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Daar heb je ook wel gelijk in, maar die kosten (ong. 90 miljoen voor 2007) ben je sowieso kwijt, want dat gaat om reizen, beveiliging, marrechaussee e.d. Die kosten heb je ook als je een president hebt.

De kosten aan de leden van het koninklijkhuis zijn 5,9 miljoen. En dan alleen voor de koningin, prins Willem-Alexander, en prinses Maxima. Dat zijn kosten die je ander misschien minder hebt. Maar die eerste kosten ben je sowieso kwijt. Koningshuis of geen koningshuis.

Bedragen komen trouwens uit de Rijksbegroting 2007.
M
Mr 187Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik vond het vroeger ook wel iets speciaals hebben,lekker vrij,en als De koningin een keer ergens kwam nou daar keek je tegen op als kleine jongen...net als bij Sinterklaas....Daar geloof ik ook niet meer in..

Je komt erachter als je eigenhuis bezitter bent en merkt hoeveel belasting je eigenlijk aan het betalen bent...Dan ga je het als een geldverslindende machine zien dat koningshuis...

Sinterklaas trouwens ook aangezien ik de cadeaus nu zelf moet kopen..
I
IntoxicatedLid
01-01-2024, 00:00
#19
dus zonder is goedkoper
M
Mr 187Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Wel sober.... :cry:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."