Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums12/12 Legale cannabisplantage in Antwerpen

12/12 Legale cannabisplantage in Antwerpen

3 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
O
Osi`Lid
01-01-2024, 00:00
#1
http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_mast ... ndex.shtml

"Legale" cannabisplantage in Antwerpen (Belgie)
di 12/12/06 - In Antwerpen heeft de vzw Trekt Uw Plant een cannabisplantage geopend die volgens haar volslagen wettelijk is. Elke plant in de plantage heeft namelijk maar één eigenaar. Omdat het bezit van één cannabisplantje niet wordt vervolgd, kan de plantage ook niet tegen de wet zijn, redeneert de vzw.

De cannabisplantage heeft sinds de zomer onderdak in de Kruidtuin in Antwerpen. Toen werd het zaad van één cannabisplantje gezaaid.
Stijn Bex

Enkele leden, onder wie parlementslid Stijn Bex (Spirit, foto), knipten vandaag onder internationale persbelangstelling een stekje af van de moederplant.

Daarna verhuist de plantage van de Kruidtuin naar een definitieve en geheime plek in Antwerpen, waar elke eigenaar zijn plantje zal krijgen.

De leden betalen 50 euro. Dat wordt gebruikt om hun plantje groot te brengen, maar ook om de kosten van een eventuele rechtszaak te betalen.

Naast de leden van de vzw zal alleen burgemeester Patrick Janssens (SP.A) de exacte locatie van de plantage kennen.
"Meer duidelijkheid in de wetgeving"

In ons land wordt het bezit van drie gram cannabis gedoogd, maar het telen van cannabis en hennep is niet bij wet geregeld. Die lacune wil de vzw aan de kaak stellen.
cannabis

"Er is op dit moment geen enkele rechtszekerheid voor mensen die cannabis willen of moeten gebruiken om medische redenen", zegt Joep Oomen van Trekt Uw Plant.

"De actie is dan ook bedoeld om meer duidelijkheid te krijgen in de wetgeving over hoe mensen aan cannabis kunnen komen."

Het parket geeft voorlopig geen commentaar.



Mooie stap in de richting vind ik :) Alhoewel ik er nog geen lid van ben, moest er ene in Limburg komen (belgische limburg) dan zou ik mss daar ook wel 50 euro instoppen, tis mooi meegenomen en nog altijd veel goedkoper dan coffeeshops. Alleen begrijp ik nog altijd niet goed hoe ik meer dan 3 gram thuis ga kunnen meenemen.
J
JellerLid
01-01-2024, 00:00
#2
idd heel goed

dit gat nog een staartje krijgen ehehehe
n
needlefreakLid
01-01-2024, 00:00
#3
Was net in het nieuws. Ze hebben er 4 opgepakt, ondervraagt en weer vrijgelaten. :mrgreen:
S
ShroomieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Gisteren gehoord op de radio, patrick janssen heeft er de sleutels van heb ik gehoord :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."