#1
Lanakenaar en coffeeshopuitbater uit Maastricht in cel.
Lanaken/Maastricht - Een baruitbater (39) uit Lanaken en
de vroegere uitbater van een van de grootste coffee-
shops uit Maastricht zitten sinds deze week in de gevangenis
omdat ze 700.000 euro drugsgeld zouden hebben witgewassen.
Met dat bedrag verbouwden ze een bar uit Lanaken tot luxe-
bordeel. De anti-witwascel van Tongeren kwam de illegale
investering op het spoor.
De 45-jarige Maastrichtenaar is in Nederland al langer het doelwit van het
gerecht, onder meer voor belastingsontduiking en witwaspraktijken.
Hij kreeg al eerder een claim van enkele miljoenen euro's.
Met zijn coffeeshop 'Wallstreet' was de Maastrichtenaar een van de
grote jongens in het softdrugsmilieu. De shop draaide een omzet van
40.000 tot 120.000 euro per dag.
De stad Maastricht liet de vennootshap van de man vorig jaar tegen
het licht houden. Onderzoekers concludeerden dat de coffeshop een dek-
mantel was voor de witwaspraktijken. De zaakvoerder is altjd goede maatjes geweest met de bovenwereld: accountants, advocaten, enz.
Op 7 maart vorig jaar sloot burgemeester Leers de coffeeshop aan de
Grote Gracht, officieel omdat 'de integriteit van de eigenaar in het geding is'.
Bron: Het Belang van Limburg (de krant)
Ik kende de shop wel, erg mooie shop. Had ook wel goede wiet.
Op een dag hing er een blad aan het raam, er stond op dat de shop
tijdelijk gesloten was wegens verbouwingen.. Nadien is het niet meer open
gegaan en is het blaadje dat er ophing ook verdwenen.
Lanaken/Maastricht - Een baruitbater (39) uit Lanaken en
de vroegere uitbater van een van de grootste coffee-
shops uit Maastricht zitten sinds deze week in de gevangenis
omdat ze 700.000 euro drugsgeld zouden hebben witgewassen.
Met dat bedrag verbouwden ze een bar uit Lanaken tot luxe-
bordeel. De anti-witwascel van Tongeren kwam de illegale
investering op het spoor.
De 45-jarige Maastrichtenaar is in Nederland al langer het doelwit van het
gerecht, onder meer voor belastingsontduiking en witwaspraktijken.
Hij kreeg al eerder een claim van enkele miljoenen euro's.
Met zijn coffeeshop 'Wallstreet' was de Maastrichtenaar een van de
grote jongens in het softdrugsmilieu. De shop draaide een omzet van
40.000 tot 120.000 euro per dag.
De stad Maastricht liet de vennootshap van de man vorig jaar tegen
het licht houden. Onderzoekers concludeerden dat de coffeshop een dek-
mantel was voor de witwaspraktijken. De zaakvoerder is altjd goede maatjes geweest met de bovenwereld: accountants, advocaten, enz.
Op 7 maart vorig jaar sloot burgemeester Leers de coffeeshop aan de
Grote Gracht, officieel omdat 'de integriteit van de eigenaar in het geding is'.
Bron: Het Belang van Limburg (de krant)
Ik kende de shop wel, erg mooie shop. Had ook wel goede wiet.
Op een dag hing er een blad aan het raam, er stond op dat de shop
tijdelijk gesloten was wegens verbouwingen.. Nadien is het niet meer open
gegaan en is het blaadje dat er ophing ook verdwenen.