Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums700.000 euro drugsgeld witgewassen in bordeel. (Maastricht/)

700.000 euro drugsgeld witgewassen in bordeel. (Maastricht/)

5 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
H
HempyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Lanakenaar en coffeeshopuitbater uit Maastricht in cel.

Lanaken/Maastricht - Een baruitbater (39) uit Lanaken en
de vroegere uitbater van een van de grootste coffee-
shops uit Maastricht zitten sinds deze week in de gevangenis
omdat ze 700.000 euro drugsgeld zouden hebben witgewassen.
Met dat bedrag verbouwden ze een bar uit Lanaken tot luxe-
bordeel. De anti-witwascel van Tongeren kwam de illegale
investering op het spoor.




De 45-jarige Maastrichtenaar is in Nederland al langer het doelwit van het
gerecht, onder meer voor belastingsontduiking en witwaspraktijken.
Hij kreeg al eerder een claim van enkele miljoenen euro's.
Met zijn coffeeshop 'Wallstreet' was de Maastrichtenaar een van de
grote jongens in het softdrugsmilieu. De shop draaide een omzet van
40.000 tot 120.000 euro per dag.
De stad Maastricht liet de vennootshap van de man vorig jaar tegen
het licht houden. Onderzoekers concludeerden dat de coffeshop een dek-
mantel was voor de witwaspraktijken. De zaakvoerder is altjd goede maatjes geweest met de bovenwereld: accountants, advocaten, enz.
Op 7 maart vorig jaar sloot burgemeester Leers de coffeeshop aan de
Grote Gracht, officieel omdat 'de integriteit van de eigenaar in het geding is'.

Bron: Het Belang van Limburg (de krant)


Ik kende de shop wel, erg mooie shop. Had ook wel goede wiet.

Op een dag hing er een blad aan het raam, er stond op dat de shop
tijdelijk gesloten was wegens verbouwingen.. Nadien is het niet meer open
gegaan en is het blaadje dat er ophing ook verdwenen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wat dom , wat dom, zulke mooie omzetten en het op deze manier in 1x te verspillen. Te hebberig geworden. Zo heb je alles.......zo heb je niks.......
j
jajaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wanneer een zaak gesloten kan worden als de integriteit van de eigenaar in het geding is kunnen ze de helft van het gehele bedrijfsleven wel opdoeken.
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Stom. Met zulke bedragen en contacten moet je in vastgoed sector gaan zitten. Dan kan je tenminste makkelijk en paar ton paar jaar witwassen zonder dat ze je pakken. Zelfs miljoenen per jaar. Zo vraag je er gewoon om.
y
yellowmoonLid
01-01-2024, 00:00
#5
davie zei:
Stom. Met zulke bedragen en contacten moet je in vastgoed sector gaan zitten. Dan kan je tenminste makkelijk en paar ton paar jaar witwassen zonder dat ze je pakken. Zelfs miljoenen per jaar. Zo vraag je er gewoon om.
Klik om te vergroten...
die mensen zijn niet rijk geworden omdat ze dom zijn maar omdat ze slim zijn nou wil jij zeggen dat hij vastgoed enzo moest alsof je elke dag een paar miljoen witwast thuis in je wasmachine
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#6
De shop draaide een omzet van
40.000 tot 120.000 euro per dag.

Hoeveel gram verkoop je dan wel niet als je zoveel per dag aan omzet hebt. Dan kan je er vanuit gaan dat een keer de fiscus langskomt. In Nederland kan je soms nog beter iemand vermoorden dan de fiscus oplichten want als je met hun gezeik krijgt dan sta je er niet goed voor. Met zulke bedragen moet je niet op minimale marges witwassen. Vroeg of laat pakken ze je. Bij 1 transactie op een huis kan je € 50.000 in een klap witwassen en in een shop of bordeel duurt het even voordat je dat bedrag wit hebt. Daarnaast moet je ook nog alles kunnen verantwoorden.

Ik zeg niet dat ze dom zijn, maar het is gewoon stom dat zulke grote jongens zich op die manier laten pakken. Ik had wel wat beter werk verwacht van hun. Als je al contacten hebt met accountants en advocaten, dan zul je wellicht ook contact hebben met makelaars en notarissen.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."