Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoge Raad: Terecht ontslag na gebruik cocaïne

Hoge Raad: Terecht ontslag na gebruik cocaïne

5 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
n
netiLid
01-01-2024, 00:00
#1
vr 12 okt 2007, 18:41
Hoge Raad: Terecht ontslag na gebruik cocaïne

DEN HAAG - Een werkneemster van een casino in het Arubaanse hotel Hyatt, die in haar vrije tijd drugs had gebruikt, is terecht ontslagen. Dat blijkt uit een uitspraak van de Hoge Raad, die daarmee eerdere vonnissen bevestigde.

Het cocaïnegebruik van de werkneemster bleek uit een urinetest die het hotel uitvoerde. Vervolgens weigerde ze deel te nemen aan een rehabilitatieprogramma. De werkneemster besloot het in oktober 2003 gekregen ontslag aan te vechten.

Voor de Hoge Raad woog zwaar dat bekend was dat het hotel fel streed tegen drugsgebruik. Werknemers wisten dat een positieve test tot ontslag kon leiden.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/7282 ... ml;ne.html
A
AdrenochroomLid
01-01-2024, 00:00
#2
Tja als je weet dat je bedrijf daar vel op tegen is moet je maar ergens anders gaan werken. Beetje vreemd van het bedrijf wel, maar als je bewust bent dat je dan eruit gegooid word dan moet je ook niet gaan zeiken. Geen idee of ze echt een soskop was...
n
netiLid
01-01-2024, 00:00
#3
mmm nogal een inbreuk op je privacy dacht ik, bepaal zelf wat ik buiten werktijd doe
P
Play_bunnyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Enesteene zei:
mmm nogal een inbreuk op je privacy dacht ik, bepaal zelf wat ik buiten werktijd doe
Klik om te vergroten...
Dat is zo, maar in sommige beroepsterreinen is het wel logisch omdat er andere mensen zijn (klanten oid) die hier misbruik van kunnen maken als men weet dat je drugs gebruikt. Hetzelfde geldt voor beveiligers, militairen die ook buiten werktijd geen drugs mogen gebruiken. Soms heeft het met veiligheid te maken. Tja, als je weet dat het in je contract of in het huisregelement staat dan neem je een risico als je het toch doet. Niet piepen dan als je gepakt wordt, maar gewoon je verantwoordelijkheid nemen. Dan had je het maar niet moeten doen.
d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Normaal gezien zou ik ook vinden dat het niet kan, vrije tijd is vrij etc etc...
Maar als je weet dat je ontslagen kan worden door gebruik moet je maar een andere job zoeken, ze zal het wel geweten hebben voor ze er begon.
A
AdrenochroomLid
01-01-2024, 00:00
#6
idd, zolang ze dit maar beperkt houden bij enkele beroepen waar dit ook logisch bij is, het kan idd een erge inbreuk op je privacy zijn...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."