Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerslavingszorg pleit voor polikliniek op school

Verslavingszorg pleit voor polikliniek op school

2 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
p
pythregiusLid
01-01-2024, 00:00
#1
en wat denken ze er mee tegen te gaan?
zie dat echt neit gebeuren, maar zorgt wel voor wat fun in het nieuws :mrgreen:
n
netiLid
01-01-2024, 00:00
#2
Verslavingszorg pleit voor polikliniek op school
Uitgegeven op zondag 13 januari 2008 om 18:15:24

(Novum) - Middelbare scholen moeten worden voorzien van een polikliniek om drugsgebruik onder jongeren tegen te gaan. Gesprekken hierover zijn al ver gevorderd met het Leerpark Dordrecht, een scholencomplex met zo'n tienduizend leerlingen. Dat zegt directeur Sjef Czyzewski van de Rotterdamse instelling voor verslavingszorg Bouman GGZ.

"Onze mensen moeten structureel op die school gaan werken", verklaarde de directeur zondagmiddag in het tv-programma Buitenhof. Ook wil Czyzewski dat leraren getraind worden in het herkennen van de signalen van drugsgebruik.

Op de helft van twaalf Rotterdamse scholen zijn sporen van cocaïne aangetroffen, zo concludeerde actualiteitenrubriek Netwerk donderdag uit eigen onderzoek. Naast de cocaïne werden op tien scholen ook marihuanasporen gevonden. Op één school waren aanwijzingen voor heroïnegebruik.

Een dag later maakt de Informatie Voorziening Zorg bekend dat steeds meer jongeren hulp zoeken voor het problematisch gebruik van speed. Het gebruik van de amfetamine is volgens de stichting vooral populair onder autochtone jongeren. Speed zou op steeds jongere leeftijd worden geconsumeerd en opvallend populair zijn op het platteland.

[Copyright 2008, Novum]
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ergens in een oud topic is er eens een discussie geweest over het controleren van drugsgebruik op school. Zelf denk ik dat het goed is om zoiets te doen. Op school ben je om te leren om later een goede toekomst te kunnen hebben.

Een polikliniek aan school zou in mijn ogen betekenen dat ze een stap over slaan.

Gebruiken is oke maar dan zoals het imo bedoeld is: als weekend/feest drug(s).

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."