Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStraf geëist tegen smartshopman

Straf geëist tegen smartshopman

4 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#1
lees nogmaals...
hij was erin geluist met normale plantenmengsels.
die kruiden bevatten idd dmt...
but so does Riet.
R
RielLid
01-01-2024, 00:00
#2
AMSTERDAM - Het Openbaar Ministerie heeft donderdag 240 uur werkstraf, een boete van 5000 euro en zes maanden voorwaardelijk geëist tegen Hans van den Hurk, eigenaar van de groothandel in smartdrugs Conscious Dreams.

Volgens justitie heeft hij zich schuldig gemaakt aan het bezit van achthonderd buisjes van het tripmiddel DMT (dimethyltryptamine) en de export van 206 ervan.

Volgens Van den Hurk, die vijftien jaar geleden zijn eerste smartshop opende, en zijn advocate Adèle van der Plas gaat de zaak eigenlijk helemaal nergens over. Het verboden middel waarvoor justitie Van den Hurk vervolgt, is een natuurproduct, zeggen zij, dat nauwelijks enig merkbaar effect heeft. De belangrijkste bestanddelen zijn acaciablad en passiebloem.

De acaciaplant bevat, evenals vele andere planten, van nature DMT en is niet verboden. Synthetisch vervaardigde DMT is dat wel. Van den Hurk, oprichter van de landelijke belangenorganisatie van smartshophouders VLOS, zegt zich dan ook van geen kwaad bewust te zijn geweest. Hij kocht twee ons zogeheten Acacia mixture van een Australische leverancier. Aan zijn afnemers verkocht hij buisjes met het spul, gemengd met het passiebloemextract.

Na klachten van zijn afnemers omtrent het gebrek aan werking en wilde hij de buisjes terughalen. Justitie was inmiddels ook in actie gekomen, onder andere door een pseudokoper in te zetten. ''Een paardenmiddel'', zo betitelde advocate Van der Plas deze manier van opsporen in een zaak als deze. De politie nam bij diverse smartshops in het land de door Van den Hurk geleverde buisjes in beslag. De geëxporteerde buisjes gingen naar Engeland.

http://www.parool.nl/nieuws/2008/APR/17/ams10.html

balen :(
D
DeliriumLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wtf deed 'ie met die DMT dan het niet werkte dan?

Zonde, imo :openmouth:
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#4
De regering is bang dat er geen gelovigen meer rond baggeren in de wereld :(
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#5
Als het slechts het acasiablad is, is meneer op geen enkele manier strafbaar laat mij. Ik denk dat het weer schijnpolitiek is om te laten zien waar de overheid staat wat betreft dit onderwerp. En dat is misschien nog wel enger...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."