Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsverkeerscontroles druggebruik?

verkeerscontroles druggebruik?

27 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
B
BramLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb hier onlangs iets over in het nieuws gezien. Een paar dagen na dat die 2 Roemenen een moeder samen met 4 kids dood hadden gereden, onder invloed van xtc.

Als reactie op dit voorval wou de Belgische regering de speekseltesten invoeren, omdat andere controles op drugs te intensief zouden zijn. Ook hebben de agenten te weinig kennis waardoor een drugstest al snel tot 50 minuten zou kunnen oplopen (alcohol test duurt gemiddeld 12 minuten per persoon).

In het korte nieuwsblokje lieten ze een voorbeeld van zo een test zien. Op de labels stond dat er getest werd op cannabis cocaine amphetamine en methamphetamine.

Best vreemd dat er wel op meth getest zou worden maar niet op xtc. Tegen het einde van de zomer wou de regering een wetsvoorstel klaar hebben om dan tegen de volgende BOB-campagne (einde 200:sunglasses: te kunnen beginnen met de tests.
g
geoxLid
01-01-2024, 00:00
#2
Bram zei:
Ik heb hier onlangs iets over in het nieuws gezien. Een paar dagen na dat die 2 Roemenen een moeder samen met 4 kids dood hadden gereden, onder invloed van xtc.

Als reactie op dit voorval wou de Belgische regering de speekseltesten invoeren, omdat andere controles op drugs te intensief zouden zijn. Ook hebben de agenten te weinig kennis waardoor een drugstest al snel tot 50 minuten zou kunnen oplopen (alcohol test duurt gemiddeld 12 minuten per persoon).

In het korte nieuwsblokje lieten ze een voorbeeld van zo een test zien. Op de labels stond dat er getest werd op cannabis cocaine amphetamine en methamphetamine.

Best vreemd dat er wel op meth getest zou worden maar niet op xtc. Tegen het einde van de zomer wou de regering een wetsvoorstel klaar hebben om dan tegen de volgende BOB-campagne (einde 200:sunglasses: te kunnen beginnen met de tests.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat bij zo'n test XTC ook als een amphetamine gezien wordt, of niet dan?
H
HansLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wees de politie te slim af: pak de fiets! Dat is nog gezond ook
f
fs180Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Hans zei:
Wees de politie te slim af: pak de fiets! Dat is nog gezond ook
Klik om te vergroten...
moet je wel licht hebben en niet slingeren anders krijg je nog een boete :wave:
d
de GTLid
01-01-2024, 00:00
#5
fs180 zei:
Hans zei:
Wees de politie te slim af: pak de fiets! Dat is nog gezond ook
Klik om te vergroten...
moet je wel licht hebben en niet slingeren anders krijg je nog een boete :wave:
Klik om te vergroten...
je mag niet onder invloed deelnemen aan het verkeer. het enige wat toegestaan is is om vervoerd te worden. dus bij iemand achterop, of gereden worden oid.

maar lopen, fietsen, rijden, alles is illegaal onder invloed
r
richelleLid
01-01-2024, 00:00
#6
Denk dat binnen een paar jaar die speekseltest een feit zal zijn , helaas...Niet dat het is goed te praten ..onder invloed rijden ..Maar ik hoop dat het nog even fictie blijft..
Stel : Na een feest gaat een 1000 man naar buiten tussen 5 en 6 , wordt opgevangen of je rijd met z,n allen in een fuik, wed dat dan 80% te voet naar huis kan lopen of een nachtje in het politiehotel mag slapen ...
Of na Sensation white of black...kunnen ze gelijk de complete arena beter afsluiten en alle mensen laten overnachten :wink:

time will learn.. :wink:
r
richelleLid
01-01-2024, 00:00
#7
Na even Googlen :Posted: Wed Nov 07, 2007 14:09 Post subject: speekseltest

--------------------------------------------------------------------------------

Vanmorgen is bekend gemaakt (RTL-Nieuws) dat men al van start gaat met het controleren van rijden onder invloed van drugs na Dance/Trance feesten. Dit wordt gedaan door speekselcontrole. (Het is nog niet aantoonbaar of je veel of weinig hebt gebruikt)Maar na 2 aanhoudingen raak je zonder pardon je rijbewijs kwijt. In 2009 gaat deze wet zowiezo van start en er wordt dan ook niks getoleerd. Dus het beleid in het verkeer onder invloed van drugs is ZERO TOLERANCE

bron: http://www.unitydrugs.nl
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Het vervelendste vind ik dan nog dat die tests strax waarschijnlijk ook THC van gisteren zullen aantonen. Dan kunnen velen van ons dus nooit meer rijden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."