Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNederlands bedrijf wil Cannabis pil verkopen

Nederlands bedrijf wil Cannabis pil verkopen

5 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
D
DonnieDark0Lid
01-01-2024, 00:00
Nederlands bedrijf wil cannabispil verkopen
Uitgegeven: 23 januari 2008 21:22
Laatst gewijzigd: 23 januari 2008 22:34

AMSTERDAM - Farmaceutisch bedrijf Echo Pharmaceuticals verwacht 's werelds eerste cannabispil binnen vijf jaar op de markt te brengen.

Het Nederlandse bedrijf mikt erop dat hier wereldwijd een markt voor bestaat met een waarde van 4 miljard euro. Dat zei Geert Woerlee, de topman van Echo Pharmaceuticals, woensdag.

Concurrentie

De farmaceut heeft concurrentie van de Canadese branchegenoot Cannasat, die ook bezig is met de ontwikkeling van een cannabispil. De pil is bedoeld voor medische doeleinden.

Uit onderzoek blijkt dat patiënten die lijden aan Parkinson, multiple sclerose (MS) en migraine baat hebben bij medicijnen waarin cannabis verwerkt is, zo liet Woerlee weten.

Registratie

Echo Pharmaceuticals heeft 3 miljoen euro aan kapitaal aangetrokken om een officiële registratie als medicijn in de wacht te slepen. Als die registratie er is, dan wil de farmaceut de pil samen met een ander bedrijf of investeerder op de markt brengen. Woerlee denkt dat een wereldwijd marktaandeel van 20 tot 30 procent een realistische mogelijkheid is.

(c) ANP
Bron http://www.nu.nl/news/1404445/83/Nederlands_bedrijf_wil_cannabispil_verkopen.html

Lijkt me best grappig. :)
Handig voor mensen die wel stoned willen worden, maar niet roken en dus niet willen blowen.
R
RielLid
ik denk dat die pil weinig tot geen thc bevat.
B
BlackRobBluntLid
Medicinale doeleinden, oftewel, je zult er niet stoned van worden. Pity! :(
H
HansLid
BlackRobBlunt zei:
Medicinale doeleinden, oftewel, je zult er niet stoned van worden. Pity! :(
Klik om te vergroten...

Worden er geen mensen stoned van medicinale wiet? Dat het medicinale DOELEINDEN heeft maakt niet uit. Wij hebben natuurlijk andere DOELEINDEN. Beetje vreemd dat je conclusies trekt terwijl er nog nauwelijks iets bekend is.

Het lijkt mij dat de verwerking van THC in deze tabletten essentieel zou zijn. Als het THC gehalte laag ligt, dan neem je er toch gewoon wat meer? Dit gebeurd ook bij hoestdrank.
B
BlackRobBluntLid
Medicinaal was ook een verkeerde term om mijn punt mee over te brengen, niet gezien, miscusi :flushed:

De medicijnen werken door middel van cannabinoiden, niet door thc, geloof ik.
(Dit onderwerp is een poos geleden ook gepasseerd, vandaar de snelle conclusie)

Maar ik hoop natuurlijk dat je gelijk hebt en je er wel goed stoned van kan worden :mrgreen:
p
pieter-bLid
het gewenste effect ligt vaak onder de treshold van bewustzijnsverandering.

wat ik alleen niet snap is dat dit allang bestaat.. zei het chemisch geproduceert. nl Dronabinol/Marinol.

maargoed..das dan buitenlands gepatenteerd, dus meneer de nederlander zal het wel biologisch daar willen stellen met nederwiet als grondstof.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."