Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMeiden willen baby van Antilliaanse bendeleiders

Meiden willen baby van Antilliaanse bendeleiders

10 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Het je laten bezwangeren door een (Antilliaanse)bendeleider raakt onder Nederlandse meiden in Hellevoetsluis steeds meer in zwang. Want wie wil er nou geen er nou geen mooi getint kindje?, zo lijken de lokale jonge meiden daar te denken, schrijft vandaag het AD. Bovendien krijgen de meiden als ze bezwangerd zijn ook meer aanzien, stellen de tienermoeders zelf. Je bent immers de moeder van zíjn kind.

Ondanks dat concrete cijfers ontbreken, spreken deskundigen over een ''verontrustende modetrend''. Woonmaatschappelijk werker Nicko van Straaten legt uit: ''Nederlandse meisjes van een jaar of 15, 16 die hangen rond groepen Antilliaanse jongeren. Ze zijn compleet onder de indruk van die stoere gozers. Ze bieden zichzelf aan. Vergelijk het maar met de trend onder de Nederlandse meiden van vroeger. Toen rees jouw ster ook als je de populairste jongen of meisje van de klas aan de haak had geslagen.''

Ervaringsdeskundige Tamara Schilthuizen weet er alles van. De nu 28-jarige Hellevoetsluise liet zich zelf zeven jaar terug door een Antilliaan bezwangeren. ''Als je van een stoere, populaire Antilliaanse man zwanger raakt, dan heb je het gemaakt als meisje. Dan kun je zeggen ‘ik ben zwanger van hém’. Je bent dan nummer 1 en niet nummer 3 of 4 voor zo’n jongen. Het geeft je aanzien; je bent immers de moeder van zijn kind. In de klas heb je het ook helemaal gemaakt.''

Tamara baalt er wel van dat Antilliaanse mannen vaak in een kwaad daglicht worden gesteld. ''Ik weet dat Antilliaanse mannen bekend staan als niet erg betrouwbaar, maar ik zie dat die jonge meisjes daar overheen stappen. Ze klagen er een dag over, maar de andere dag zie ik ze toch weer bij zo’n jongen staan in het winkelcentrum. Bovendien, die meisjes willen het zelf. Ze kunnen altijd zelf beslissen of ze van hem zwanger willen raken.

Maatschappelijk werker Gerswhin Bonevacia van het ID-plein ziet de trend ook: ''Je ziet dat meisjes bewust zwanger raken van een populaire groepsleider om erbij te horen. Ze proberen hem dan ook vaak te binden, maar dat lukt niet. Voor de groepsleden werkt het krijgen van zoveel mogelijk kinderen bij zoveel mogelijk vrouwen statusverhogend. In sommige groepen komt dat zeker voor. Het is stoer op om je 20ste, 22ste te zeggen dat je zes kinderen bij zes verschillende vriendinnen hebt. De vrouw draait voor de zorg op.’’

Deskundigen zien overigens wel dat de jongens de afgelopen jaren steeds trotser zijn geworden op hun kinderen, maar ze bemoeien zich nauwelijks met de opvoeding. ''Je hebt echt McDonald’s-momenten, dat zijn de dagen dat pa er helemaal voor zo’n kindje is. Meisjes vinden het in het begin nog leuk, maar als die kinderen een jaar oud zijn, dat is het nieuwe ervan af, dumpen ze hun baby bij oma en gaan ze weer feesten en hangen.’’

http://frontpage.fok.nl/nieuws/96758/-M ... iders.html

c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wat triest :(
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#3
http://en.wikipedia.org/wiki/Moral_panic

Lees het maar. Dit klinkt net als die onzin over rainbow parties...
P
PsychedelicTeacherLid
01-01-2024, 00:00
#4
voor dat soort tuig betaal jij belasting :kots:
J
Jeroen83Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Dit soort dingen gebeuren idd, heb het ook wel gezien, maar het is niet een "trend" ofzo, gebeurt in hele selecte en vaak arme, opvoedingsloze culturen.

Dus wees niet bang voor zo iets als dit.

In wat voor een omgeving woon jij trouwens mindgamer? Vooral veel armere/laag opgeleide meisjes/jongens? Ik heb een tijd ook in een cultuur geleefd waar het redelijk normaal was om jezelf vroeg zwanger te krijgen etc, alleen daar ben ik nu gelukkig uit en ik zie dat dat maar echt heel kleinschalig is.

Dus ik dacht ooit ook dat dit volksprobleem nr 1 was :P Wat het niet is.
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#6
^Nee, ik woon tussen allemaal boeren :grin: Ik weet ook wel dat dit kleinschalig is en dat het altijd al zo is geweest; dat de sterken in een groep, indruk maken op dames waarbij de hormonen net om de hoek komen kijken. Maar toch vind ik het erg irritant, zonde en jammer, dat ze hun leven zo 'moeilijk' maken voor zichzelf.

Ik heb weleens gewoond in zulke buurten en ik heb zelf ook wel Antillianen als vrienden en ik ben er ook deels tussen op gegroeid, maar als ik zie hoe ze met alles omgaan; word ik gewoon boos van binnen. Dit soort lui zijn erg agressief, kortzichtig, impulsief, direct, gewetenloos en hard. Dan praat ik echter alleen maar over zulke 'criminele'

Hun hebben vaak ook familieleden, die verachten van de shit die ze doen. Gelukkig maar :)
W
WelhallodaarLid
01-01-2024, 00:00
#7
zoiets had ik al verwacht het komt nooit meer goed met nederland :( :( :kots:
F
Funky MonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Wat sneu voor die kinderen dat ze bij een onvolwassen moeder en zonder vader moeten opgroeien :(
P
PsychedelicTeacherLid
01-01-2024, 00:00
#9
Nick de Neger zei:
Wat sneu voor die kinderen dat ze bij een onvolwassen moeder en zonder vader moeten opgroeien :(
Klik om te vergroten...

inderdaad... in z'n milieu opgroeien met single moeder... er zullen er vast wel wat zijn die er bovenop komt. maar uiteindelijk betaalt het kind de rekening en heeft bij voorbaat al geen schijn van kans op normale educatie/opvoeding.
H
HansLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik kan me heel goed voorstellen dat dat een hele nieuwe generatie probleem jongeren wordt vanwege de omstandigheden waaronder ze opgevoed worden. Ze hebben alleen hun moeder, die een breezertje op zn tijd wel kan waarderen en een bad-ass-mothafockin vader. Dat kan nooit goed gaan.
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#11
De resultaten daarvan: zijn toch echt TE schattig :hearteyes:
Net als alle kinderen trouwens :)

Maar inderdaad; ze komen in een wijk terecht, waar ze vrienden vinden; die zelf beginnen met stelen en dingen kapot maken.
Iedereen wil vrienden en iedereen krijgt al vroeg met groepsdruk te maken.

Laat deze kinderen nou ook nog 2 voorbeelden hebben, die pedagogisch onverantwoord bezig zijn.
Een moeder die overdreven streng is, maar toch teveel door haar vingers ziet, omdat ze het op ten duur niet meer echt aan kan vanwege de vele moeite.
Een vader die elke avond even met zijn kameraden gaat chillen en de huis vol laad met patiënten.

Tja, dan gaat zo'n kind; grenzen opzoeken!
Hij flikt dingen met zijn vriendjes en merk op eens: dat hij er zeer gemakkelijk ervan af kan komen.
De straat is hard, maar ook bevrijdend.
Ga maar eens met iedereen knokken, mensen slaan zonder reden, kroegen op zijn kop zetten, alles doen wat er in je hoofd op komt.
Je voelt je al gauw machtig, je verdient genoeg geld om jezelf te kunnen onderhouden en als de consequenties ook nog zeer worden gebagatelliseerd door je omgeving: waarom zou je stoppen om zo te leven?
Op ten duur denk je bij jezelf: waarom doet niet iedereen dit?
Omdat veel mensen vooruit kijken!
En dat je met zo'n levensstijl: je het nooit ver gaat schoppen, je vijanden maakt, je altijd met patiënten in aanraking komt in plaats van normale mensen; waar je nog wat van kan leren.
Zo'n levensstijl; is van een korte duur, want vervelen gaat het zeker, tenzij je steeds meer risico gaat lopen, omdat je met steeds gevaarlijke figuren in aanraking komt en dat er altijd iemand op straat is: die gekker is, dan dat jij bent :sunglasses:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."