#1
Hebben jullie gehoord over het boek van Femke Halsema Geluk! voorbij de hyperconsumptie, haast en hufterigfheid. Heb vandaag een beetje hierover op de tv gezien ( Schepper en Co ). Ik moet zeggen dat ze hele goeie dingen zei, zoals dat we de burgers niet alleen als consumenten moeten zijn, dat ontwikkeling van de mens op andere gebieden, zoals spiritualiteit, dan consumptie achter ligt, dat de regering ons niet als klanten moet zien en ook dat de burgers de samenleving maken en dat de regering hierin een meer begeleidende dan bepalende functie zou moeten hebben. Burgers worden nl alleen behandeld in de 2e kamer als probleem of als er problemen mee zijn. Terwijl de meeste mensen graag meewerken aan iets waar ze in geloven.
Kwam erop neer dat de mens toch altijd deed wat hij of zij zelf wil. Was het er echt helemaal mee eens.
Iemand misschien dat boek gelezen ofzo.
Kwam erop neer dat de mens toch altijd deed wat hij of zij zelf wil. Was het er echt helemaal mee eens.
Iemand misschien dat boek gelezen ofzo.