Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGebruik Skype frustreert politie

Gebruik Skype frustreert politie

8 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#1
Kigh zei:
3970 zei:
shokora zei:
Als skype ze al frustreert kun je na gaan wat je kunt bereiken met je eigen encrypted VOIP door een VPN heen tunnelen :)
Klik om te vergroten...

Misschien moet je dat eens uiteenzetten in een "for Dummies" handleiding? :rolleyes:
Klik om te vergroten...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Virtual_Private_Network

Hij bedoelt dat, wanneer ze al moeite hebben met een netwerk te kraken waar de gebruiker niet volledig over kan beschikken. Zullen ze al helemaal problemen hebben met een door de gebruiker zelf beveiligd en gecodeerd netwerk dat je via een server kunt sturen waar je helemaal zelf kunt bepalen wat erop gebeurd en wat er opgeslagen wordt. Dit is bij skype niet zeker wat er allemaal met je logs gebeurd.

Vpn weet ik niet of ik dat goed begrepen (en dus uitgelegd) heb. I stand corrected. :rock:
Klik om te vergroten...

Precies, je kunt op een server je eigen asterisk server hosten en die vervolgens zo goed beveiligen als je zelf wilt. Je kunt met SRTP de boel encrypten en/of TLS/IPsec (of gewoon een VOIP server nemen met standaard encryptie opties). Als je dan vervolgens alle traffic door een VPN (dat standaard al encrypted is) heen route kun je er vanuit gaan dat het redelijk veilig is.

Het enige probleem is dat encrypted data nogal opvalt omdat het er totaal anders uit ziet dan normale data die over het internet verstuurd wordt.

Check bijv:
http://www.voipnow.org/2007/04/how_to_encrypt_.html
P
PipstothePoXLid
01-01-2024, 00:00
#2
*dit geld trouwens niet voor text.. en eigenlijk voor audio ookal niet binnen europa omdat iig duitsland dacht ik al een skype achterdeurtje heeft bemachtigd..om je tekst te beschermen in meerdere clients kun je het overkoepelende encryptietooltje Simplite of simppro gebruiken.

De absolute computer guru kan echter ook zelf een Voip server draaien.. Asterisk voip is freeware en open source, je kunt je mobieltje erop laten inbellen e.a. (maar het kost je wel een standalone pc, behoorlijke installatie en waarschijnlijk gescript en gerecompile, niet voor de gemiddelde pc nooob dus :P
D
DreamerOfDreamsLid
01-01-2024, 00:00
#3
simplite is ook gezellig bij msn
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#4
AMSTERDAM - De Italiaanse politie is behoorlijk gefrustreerd over het gebruik van VoIP-programma Skype. Deze wordt namelijk steeds meer gebruikt door criminelen omdat de internettelefoniedienst erg moeilijk af te tappen is.


Een gesprek via Skype wordt dermate gecodeerd dat het zeer moeilijk af te luisteren is. De ontwikkelaars van de software willen ook niet de geheimen van haar encryptiesysteem vrijgeven aan de autoriteiten. Alleen China is het tot nu toe gelukt om gebruikers van de dienst in de gaten te houden.

Het Skype-gebruik kwam aan het licht toen de Italiaanse politie een van cocaïnesmokkel verdacht persoon een medeplichtige de VoIP-dienst hoorde aanraden. Dat meldt de BBC. De omroep stelt daarnaast ook dat politie in het land de laatste jaren steeds meer afhankelijk is geraakt van het aftappen van telefoons van verdachten.
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#5
Als skype ze al frustreert kun je na gaan wat je kunt bereiken met je eigen encrypted VOIP door een VPN heen tunnelen :)

Het probleem van Skype is vooral dat het nog steeds door servers heen gaat waar je geen controle over hebt (en dus niet weet wat er met de data gebeurt).
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#6
shokora zei:
Als skype ze al frustreert kun je na gaan wat je kunt bereiken met je eigen encrypted VOIP door een VPN heen tunnelen :)
Klik om te vergroten...

Misschien moet je dat eens uiteenzetten in een "for Dummies" handleiding? :rolleyes:
K
KighLid
01-01-2024, 00:00
#7
3970 zei:
shokora zei:
Als skype ze al frustreert kun je na gaan wat je kunt bereiken met je eigen encrypted VOIP door een VPN heen tunnelen :)
Klik om te vergroten...

Misschien moet je dat eens uiteenzetten in een "for Dummies" handleiding? :rolleyes:
Klik om te vergroten...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Virtual_Private_Network

Hij bedoelt dat, wanneer ze al moeite hebben met een netwerk te kraken waar de gebruiker niet volledig over kan beschikken. Zullen ze al helemaal problemen hebben met een door de gebruiker zelf beveiligd en gecodeerd netwerk dat je via een server kunt sturen waar je helemaal zelf kunt bepalen wat erop gebeurd en wat er opgeslagen wordt. Dit is bij skype niet zeker wat er allemaal met je logs gebeurd.

Vpn weet ik niet of ik dat goed begrepen (en dus uitgelegd) heb. I stand corrected. :rock:
d
dka983392hsadjkxapopsxaLid
01-01-2024, 00:00
#8
:)
a
aapkutLid
01-01-2024, 00:00
#9
skype is leuk ik bel altijd vreemde mensen uit verre landen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."