Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsArrestant Dordrecht overlijdt aan overdosis coke

Arrestant Dordrecht overlijdt aan overdosis coke

3 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
T
Token_White_GuyLid
01-01-2024, 00:00
#1
http://www.trouw.nl/nieuws/nederland/ar ... dosis.html

"De politie meldde eerder dat de man zich verzette tegen zijn aanhouding. Volgens het OM is daarbij een grote hoeveelheid cocaïne vrijgekomen. Enkele agenten ademden de wolk coke in en raakten onwel. Dat gold ook voor het slachtoffer."

Ten eerste: 'onwel worden' bij het inademen van een wolkje coke vind ik geen goede term. Er zijn ergere dingen om in te ademen :). Ik stel voor om de zin om te vormen in: "Enkele agenten ademden de wolk coke in en flipten 'm maximaal."

Ten tweede: doodgaan aan een OD coke, hoeveel heb je daar wel niet voor nodig? I've had my share en volgens mij moet je het echt wel berebont maken voordat je direct overlijdt aan cokegebruik.
Ok, je kunt een zwak hart hebben, maar hoeveel moet je wel niet wegsnuiven om in de problemen te komen. Toch zeker wel een gram of 2 ineens?
T
Token_White_GuyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ter illustratie het volgende filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=80qcVucc_BY

Check de lijn die naar binnen wordt gewerkt op 1:29.
Dit is in Sao Paolo, op een feestje van de PCC, dus waarschijnlijk over kwaliteit niet te klagen. Als zo'n gast het overleeft, hoe kan het bovenstaande geval dan het hoekie om gaan?
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het lijkt me inderdaad stug dat deze meneer zomaar dood is gegaan omdat hij coke inademde. Ik ga er tenminste van uit dat het hooguit om een paar gram gaat die in de lucht verdween en niet over een lawine die je compleet overspoeld.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#4
Misschien had ie nog niet zoveel ervaring met coke? Weten wij veel wat hij de hele dag, voor z'n arrestatie heeft uitgespookt? Misschien had ie al een aantal gram achter z'n kiezen? Het feit dat ie zich zo verzette en heel agressief was, zou zomaar kunnen betekenen dat ie al rete strak stond en flipte. Misschien was die coke wel versneden met rotzooi?

Een agent die nog nooit drugs heeft gebruikt en bijvoorbeeld al para wordt van de gedachte, kan overigens heel erg bad gaan, als ie per ongeluk wat binnen heeft gekregen en iets denkt te voelen, wat ie nog nooit eerder heeft gevoeld.

Deze arrestant is in iig niet de eerste die overlijdt na cokegebruik, integendeel zelfs! Als je al fucked up van de coke bent en je krijgt er ook nog die stress van zo'n arrestatie bij, vangt je hart zware klappen op hoor.

Dus wat wil je nou zeggen met dit nieuws? Kijk, er is weer eens een zoveelste gearresteerde cokegebruiker de pijp uit? Want het gebeurt ieder jaar toch weer minstens 1x ergens in het land, met zo'n arrestant (he dat rijmt). En niet alleen arrestanten, moeten er aan geloven: per jaar sterven er in Nederland gemiddeld 40 mensen n.a.v. een overdosis cocaine.

Of wilde je even met een "stoer" filmpje bewijzen dat cokegebruik geen risico's heeft? :rolleyes:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."