Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNederlandse drugsbaas opgepakt op Ibiza

Nederlandse drugsbaas opgepakt op Ibiza

10 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#1
5 ons LSD per reep. wow.
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Op Ibiza is een Nederlandse drugsbaas opgepakt. Het gaat om een 44-jarige Nederlander die al acht jaar op het eiland in de Middellandse Zee woont. Hij is daar bekend onder de naam Carlos. Volgens Spaanse kranten was de Nederlander "een van de grootste drugsbazen van Europa".

Chocolade
De Spaanse politie ontdekte afgelopen week in de haven van Ibiza een vrachtwagenlading met 138 kilo aan chocolade, afkomstig van het vasteland. In elk van de 5.000 chocoladerepen zat 5 ons van de drug lsd. Agenten vonden de zaak verdacht, omdat op de verpakking geen merknaam stond. Ook meldden beide chauffeurs dat ze last hadden gehad van hallucinaties, nadat ze van de lading hadden gesnoept. Ze waren ruim twee dagen van de kaart door de verdovende middelen.

Arrestatie
Een als chauffeur vermomde agent belde vervolgens aan bij Carlos' woning in Platja d'en Bossa. De Guardia Civil ging over tot arrestatie toen de Nederlander opdracht gaf de lading naar binnen te brengen. In zijn huis had de drugsbaas nog eens 12 kilo methamfetamine liggen, 32.000 xtc-pillen en 12.000 euro aan contanten.

Economische problemen
De huisbaas van Carlos zei tegen de politie dat de drugshandelaar vaak verhuisde om zo aan de autoriteiten te ontsnappen, aldus de Spaanse media. Carlos zelf verklaarde tegen de politie dat hij economische problemen had. Ook zei hij dat de drugs niet van hemzelf waren, maar dat hij de lading bewaarde voor iemand anders voor 15.000 euro. (belga/gb)
04/07/09 13u51







ja wadde,
5(5!!!!) ons lsd per reep :openmouth: :openmouth: :openmouth: :openmouth: :confused: :confused:
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ze waren ruim twee dagen van de kaart door de verdovende middelen.

:tearsofjoy:
B
BelgoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Deze gast is dus echt niet een vd grootse van europa.Amateur.
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#5
underworld zei:
die chaffeurs zullen wel een mooie trip gehad hebben als ze een zon reep ophadden!
Klik om te vergroten...

denk het niet
u
underworldLid
01-01-2024, 00:00
#6
die chaffeurs zullen wel een mooie trip gehad hebben als ze een zon reep ophadden!
b
bringabongLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik geloof niks van dat LSD in chocolade verhaal.

Ten eerste bedoelen ze hier niet 'ons' (100gr) maar 'ounce' (28,35gr), dat zou dan 5000x142gr=710 kilo LSD zijn, ja dahaag :wave:

Verder is die 710 kilo naturlijk wat vreemd als de hele lading chocolade maar 138 kilo is, volgens mij is het artikel typisch een gevalletje 'lost in translation'

Bovendien, waarom zou je in godesnaam LSD in chocolade verstoppen, het is kleurloos, reukloos en smaakloos, lijkt me dat je simpelere manieren kan bedenken om dat te smokkelen.

Chocolade lijkt me eerder geschikt om paddos in te stoppen ofzo, dan kan dat verhaal van de hallucinerende chauffeurs ook nog wel kloppen.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#8
Misschien bedoelen ze 700 kilo aan zegels, niet aan pure LSD? En zonde van de LSD man..
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#9
paddos lijkt me ook een betere verklaring ja.

Die getallen :)
1 kilo LSD is waarschijnlijk genoeg om in de wereldwijde jaarlijkse behoefte te voorzien.

of 5 ons totaal, 0,1 gram per reep, dat zou ook nog kunnen, maar hoe zit het dan in die repen dat de chauffeurs ervan gaan hallucineren. (iets wat ze zouden zeggen bij inname van 25 ug ofzo, als ze meer binnen krijgen hadden ze ergens een eerste hulp gebeld omdat ze denken gek te worden)
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#10
daar zijn mijn pillen dus...


*boekt vakantie Ibiza*
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Andrew zei:
Ze waren ruim twee dagen van de kaart door de verdovende middelen.

:tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

:mrgreen:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."