Op Ibiza is een Nederlandse drugsbaas opgepakt. Het gaat om een 44-jarige Nederlander die al acht jaar op het eiland in de Middellandse Zee woont. Hij is daar bekend onder de naam Carlos. Volgens Spaanse kranten was de Nederlander "een van de grootste drugsbazen van Europa".
Chocolade
De Spaanse politie ontdekte afgelopen week in de haven van Ibiza een vrachtwagenlading met 138 kilo aan chocolade, afkomstig van het vasteland. In elk van de 5.000 chocoladerepen zat 5 ons van de drug lsd. Agenten vonden de zaak verdacht, omdat op de verpakking geen merknaam stond. Ook meldden beide chauffeurs dat ze last hadden gehad van hallucinaties, nadat ze van de lading hadden gesnoept. Ze waren ruim twee dagen van de kaart door de verdovende middelen.
Arrestatie
Een als chauffeur vermomde agent belde vervolgens aan bij Carlos' woning in Platja d'en Bossa. De Guardia Civil ging over tot arrestatie toen de Nederlander opdracht gaf de lading naar binnen te brengen. In zijn huis had de drugsbaas nog eens 12 kilo methamfetamine liggen, 32.000 xtc-pillen en 12.000 euro aan contanten.
Economische problemen
De huisbaas van Carlos zei tegen de politie dat de drugshandelaar vaak verhuisde om zo aan de autoriteiten te ontsnappen, aldus de Spaanse media. Carlos zelf verklaarde tegen de politie dat hij economische problemen had. Ook zei hij dat de drugs niet van hemzelf waren, maar dat hij de lading bewaarde voor iemand anders voor 15.000 euro. (belga/gb)
04/07/09 13u51
ja wadde,
5(5!!!!) ons lsd per reep
![:confused:]()