Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe jacht op drugsrunners

De jacht op drugsrunners

1 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#1
MAASTRICHT (ANP) - De politie is vrijdagavond een café en een belwinkel aan de Scharnerweg in Maastricht binnengevallen in de strijd tegen de georganiseerde drugscriminaliteit. Zo'n honderd wetsdienaren deden aan de actie mee, liet een woordvoerster van de politie weten.
De Scharnerweg werd tijdens de actie urenlang afgesloten. Iedereen die in het café was, moest binnen blijven en werd gecontroleerd. De politie heeft twaalf mensen gearresteerd, elf in het café, een in de belwinkel. Een van de arrestanten bleek illegaal in het land te zijn. De personen worden verdacht van georganiseerde criminaliteit, witwassen en drugshandel.
Tijdens de invallen trof de politie een nog onbekende hoeveel drugs aan. De actie, die tot de vroege zaterdagochtend duurde, komt na een regen van klachten uit de buurt wegens overlast van drugscriminelen en drugsrunners. De politieactie was volgens de woordvoerster mede gericht op het sluiten van het café en de belwinkel.
De politie verwacht in de loop van zaterdag meer te kunnen zeggen over de identiteit van de verdachten en de aangetroffen drugs.
Klik om te vergroten...

MAASTRICHT - De twaalf verdachten die afgelopen weekeinde werden aangehouden tijdens een grote politieactie tegen drugscriminaliteit in Maastricht, zijn weer op vrij voeten.
Politieactie Maastrichtslideshow
Er waren onvoldoende gronden hen langer vast te houden, liet het Openbaar Ministerie (OM) in Maastricht weten.
De twaalf blijven wel verdacht van georganiseerde criminaliteit, witwassen en drugshandel. Het OM beslist later over vervolging.
Klik om te vergroten...

Wat vinden jullie nu van de drugsrunners / drugscircuit te maastricht (touristen etc)?
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb zelf in terneuzen gewoont, ook een grensplaats met enorm veel drugstoerisme.

Daar was ook gezeik over, en ik vond dat totaal onterecht. De zeikerds zijn voornamelijk mensen die principieel tegen canabis zijn in plaats van dat ze daadwerkelijk ergens last van hebben. Hoe zou iemand op de weg met wiet in zijn auto een grotere overlast vormen dan al die andere mensen op de weg zonder wiet in de auto ?
Op zijn hoogst hadden ze dezelfde overlast als een mens heeft die in de buurt van een winkel, hotel, cafe of wat dan ook wonen. Maar daar word niet moeilijk over gedaan, want dat is normaal.

Ongeveer hetzelfde als met de wietplanten in mijn tuin. Iemand heeft gebeld waardoor de politie ze is weg komen halen. Dit waren niet mijn directe buren, dus niet iemand die er last van gehad kan hebben. (ze stonken zowieso nog niet eens, het was nog geen bloeitijd)
De persoon die hiervoor gebeld heeft heb ik nog minder respect en begrip voor dan de laatste dief die mijn auto heeft ingebroken en de radio gejat. (wat reeds 3x is gebeurd) Die stakker zal het tenminste nodig gehad hebben ofzo.

En voor zover er wel overlast is, is het natuurlijk allemaal het resultaat van een achterlijk beleid gemaakt door naieve mensen die de realiteit niet onder ogen willen zien, zowel in binnen als buitenland.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."