Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrugstsaar VS erkent falen van drugsoorlog

Drugstsaar VS erkent falen van drugsoorlog

3 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#1
Drugstsaar VS erkent falen van drugsoorlog

Drugstsaar VS erkent falen van drugsoorlog Het heeft 40 jaar gekost, meer dan een triljoen (1000000000000) dollar, en honderdduizenden levens. Het resultaat? Een stijging van geweld en meer wijdverspreide problemen.

De verantwoordelijke voor het drugsbeleid in de Verenigde Staten, Gil Kerlikowske, geeft toe dat de ā€˜war on drugs’ een mislukking is. ā€œOver de gehele linie heeft het tot weinig succes geleid. Veertig jaar later zijn de zorgen over drugs en druggerelateerde problemen groter en geĆÆntensiveerd."

The Associated Press (AP) heeft door gebruik te maken van de Freedom of Information Act kunnen achterhalen waar het geld gebleven is dat werd uitgegeven in de drugsoorlog. Gedurende 40 jaar is er belastinggeld uitgegeven aan diverse projecten, die achteraf weinig tot geen effect blijken te hebben gehad.

- $20 miljard werd uitgegeven om drugsbendes te bestrijden in hun eigen land. In Colombia bijvoorbeeld, gaf de VS meer dan $6 miljard uit, terwijl de kweek van cocablad toenam en de smokkel zich verplaatste naar Mexico – evenals het bijkomende geweld.

- $33 miljard ging naar de ā€œJust Say Noā€ campagne die de Amerikaanse jeugd ervan moest weerhouden drugs te gebruiken. Intussen wordt er door High school studenten evenveel drugs gebruikt als in 1970, en het Center for Disease Control and Prevention zegt dat de aantallen van slachtoffers van overdoseringen ā€œflink zijn gestegenā€ sinds het begin van de jaren ’70. Dit jaar waren dat er ruim 20.000.

- $49 miljard aan handhaving rondom de Amerikaanse grensovergang om de invoer van illegale drugs tegen te gaa. Dit jaar zullen 25 miljoen Amerikanen illegale drugs consumeren, wat neerkomt op zo’n 10 miljoen meer dan in 1970, het merendeel is geimporteerd uit Mexico.

- 121 miljard voor het arresteren van meer dan 37 miljoen geweldloze overtreders van drugswetten, waarvan ruim 10 miljoen voor het bezit van cannabis. Onderzoek heeft uitgewezen dat gevangenisstraffen zorgen voor toenemen van het gebruik van drugs.

- $450 miljard om die overtreders op te sluiten. Vorig jaar zat ruim de helft van alle federale gevangenen in de VS een gevangenisstraf uit voor drugsovertredingen.
Klik om te vergroten...

Bron: http://www.gazette.com/articles/none-98645-city-drug.html

Well it's about time!
A
Arthur KingLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik hoor steeds vaker dit soort berichten, maar nu moeten ze ook daadwerkelijk actie ondernemen!
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#3
Met een triljoen kan je genoeg zuivere drugs kopen om een heel land mee te voorzien voor de komende 20 jaar, hadden ze er nog winst op kunnen maken ook :beer:
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hopelijk handelen ze hier ook eens naar... Het zou hoog tijd worden !

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."