#1
Zijn gevaarlijke mensen hoor die speedsnuivende bier zuipende wandelaars
Of misschien de sos snuivende Ewijkers 


NIJMEGEN - Tijdens de Vierdaagsefeesten in Nijmegen zet de politie bodycams in, cameraatjes die agenten op de schouder dragen. Dat liet een woordvoerster van de politie vrijdag weten.
Bodycams werden eerder ingezet na de rellen in Culemborg, waarvan de beelden werden opgenomen. Nieuw tijdens de Vierdaagse is dat collega's op het bureau live kunnen meekijken.
''Het helpt ons om inzicht te krijgen in waar meer agenten naar toegestuurd moeten worden. We kunnen de veiligheid van de agent zo beter garanderen'', aldus de woordvoerster. Opgenomen beelden kunnen later worden ingezet als bewijs in een strafzaak.
Tijdens de intocht van de Vierdaagse laat de politie ook een heliumballon met een camera vliegen, om de veiligheidssituatie in de gaten te houden.
De Vierdaagsefeesten in Nijmegen vinden dit jaar plaats van 17 tot en met 23 juli.
OnderDeEik zei:NIJMEGEN - Tijdens de Vierdaagsefeesten in Nijmegen zet de politie bodycams in, cameraatjes die agenten op de schouder dragen. Dat liet een woordvoerster van de politie vrijdag weten.
Bodycams werden eerder ingezet na de rellen in Culemborg, waarvan de beelden werden opgenomen. Nieuw tijdens de Vierdaagse is dat collega's op het bureau live kunnen meekijken.
''Het helpt ons om inzicht te krijgen in waar meer agenten naar toegestuurd moeten worden. We kunnen de veiligheid van de agent zo beter garanderen'', aldus de woordvoerster. Opgenomen beelden kunnen later worden ingezet als bewijs in een strafzaak.
Tijdens de intocht van de Vierdaagse laat de politie ook een heliumballon met een camera vliegen, om de veiligheidssituatie in de gaten te houden.
De Vierdaagsefeesten in Nijmegen vinden dit jaar plaats van 17 tot en met 23 juli.
Het gaat hier om een evenement met een lading fanatieke wandelaars, tuurlijk, er zijn veel meer dingen gaande op de vierdaagse maar om nou zo gelijk politieagenten uit te rusten met camera's vind ik persoonlijk best ver gaan. Dat ze iets doen met camera's tijdens rellen in een wijk, ok... dat is wat anders. Beetje overdreven als je het mij vraagt.
OnderDeEik zei:Het is gewoon weer een volgende stap, dat fietsagenten ermee rondscheuren weet ik. Ook in deze stad hebben een groot deel ondertussen een camera op het dak. Hier is lijkt het net een witte oversized webcam die bovenop de auto zit.
Ik vind het dan ook sneu dat het blijkbaar nodig is om dit te doen en ik zie het als een onderdeel van de groter wordende macht.

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."