Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPolitie draagt bodycams tijdens Vierdaagse

Politie draagt bodycams tijdens Vierdaagse

7 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zijn gevaarlijke mensen hoor die speedsnuivende bier zuipende wandelaars :tearsofjoy: Of misschien de sos snuivende Ewijkers :rock:
O
OnderDeEikLid
01-01-2024, 00:00
#2
NIJMEGEN - Tijdens de Vierdaagsefeesten in Nijmegen zet de politie bodycams in, cameraatjes die agenten op de schouder dragen. Dat liet een woordvoerster van de politie vrijdag weten.

Bodycams werden eerder ingezet na de rellen in Culemborg, waarvan de beelden werden opgenomen. Nieuw tijdens de Vierdaagse is dat collega's op het bureau live kunnen meekijken.

''Het helpt ons om inzicht te krijgen in waar meer agenten naar toegestuurd moeten worden. We kunnen de veiligheid van de agent zo beter garanderen'', aldus de woordvoerster. Opgenomen beelden kunnen later worden ingezet als bewijs in een strafzaak.

Tijdens de intocht van de Vierdaagse laat de politie ook een heliumballon met een camera vliegen, om de veiligheidssituatie in de gaten te houden.

De Vierdaagsefeesten in Nijmegen vinden dit jaar plaats van 17 tot en met 23 juli.
Klik om te vergroten...

Het gaat hier om een evenement met een lading fanatieke wandelaars, tuurlijk, er zijn veel meer dingen gaande op de vierdaagse maar om nou zo gelijk politieagenten uit te rusten met camera's vind ik persoonlijk best ver gaan. Dat ze iets doen met camera's tijdens rellen in een wijk, ok... dat is wat anders. Beetje overdreven als je het mij vraagt.
t
trippelhLid
01-01-2024, 00:00
#3
OnderDeEik zei:
NIJMEGEN - Tijdens de Vierdaagsefeesten in Nijmegen zet de politie bodycams in, cameraatjes die agenten op de schouder dragen. Dat liet een woordvoerster van de politie vrijdag weten.

Bodycams werden eerder ingezet na de rellen in Culemborg, waarvan de beelden werden opgenomen. Nieuw tijdens de Vierdaagse is dat collega's op het bureau live kunnen meekijken.

''Het helpt ons om inzicht te krijgen in waar meer agenten naar toegestuurd moeten worden. We kunnen de veiligheid van de agent zo beter garanderen'', aldus de woordvoerster. Opgenomen beelden kunnen later worden ingezet als bewijs in een strafzaak.

Tijdens de intocht van de Vierdaagse laat de politie ook een heliumballon met een camera vliegen, om de veiligheidssituatie in de gaten te houden.

De Vierdaagsefeesten in Nijmegen vinden dit jaar plaats van 17 tot en met 23 juli.
Klik om te vergroten...

Het gaat hier om een evenement met een lading fanatieke wandelaars, tuurlijk, er zijn veel meer dingen gaande op de vierdaagse maar om nou zo gelijk politieagenten uit te rusten met camera's vind ik persoonlijk best ver gaan. Dat ze iets doen met camera's tijdens rellen in een wijk, ok... dat is wat anders. Beetje overdreven als je het mij vraagt.
Klik om te vergroten...

Als je verder leest gaat het om de bezoekers van de feesten.

2 Jaar geleden liep het op de laatste dag uit op relletjes.
Maar ben eigenlijk ook wel benieuwd wie loopt dit spektakel en gebruik je er ook bij
O
OnderDeEikLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dat heb ik ook gezien, en zoals ik al zei... Ik weet dat de vierdaagse uit meer als alleen wandelen bestaat. Het gaat er vooral om dat ik het vreemd vind dat gewone agenten uitgerust worden met camera's voor een evenement. Is het dan zo slecht gesteld met de maatschappij?
D
Dr GonzoLid
01-01-2024, 00:00
#5
...Ik weet dat alle nieuwe politie-auto's in de regio haaglanden tegenwoordig standaard zijn uitgerust met een domecamera op het dak(zo'n zwart koepeltje tussen die zwaailichten op het dak), en dat ze daar op het hoofdbureau in real time naar kunnen kijken...

...En die bodycam is toch eigenlijk ook niets nieuws??
Ik meen me te herinneren dat die fiets agenten en de M.E. al vrij lang met die dingen op hun helm lopen cq fietsen...
O
OnderDeEikLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het is gewoon weer een volgende stap, dat fietsagenten ermee rondscheuren weet ik. Ook in deze stad hebben een groot deel ondertussen een camera op het dak. Hier is lijkt het net een witte oversized webcam die bovenop de auto zit.

Ik vind het dan ook sneu dat het blijkbaar nodig is om dit te doen en ik zie het als een onderdeel van de groter wordende macht.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#7
OnderDeEik zei:
Het is gewoon weer een volgende stap, dat fietsagenten ermee rondscheuren weet ik. Ook in deze stad hebben een groot deel ondertussen een camera op het dak. Hier is lijkt het net een witte oversized webcam die bovenop de auto zit.

Ik vind het dan ook sneu dat het blijkbaar nodig is om dit te doen en ik zie het als een onderdeel van de groter wordende macht.
Klik om te vergroten...

Haha, ik vind het ook sneu, maar eigenlijk zie ik het nut er niet van in. Als er een politiewagen langsrijdt vind ik het niet echt onrustbarend dat er ook nog eens wat luitjes meekijken van op het bureau, eerlijk gezegd. Dat is een beetje zoals een politiewagen met 2 of 4 man erin, haha. Maar ik houd ook niet van camera's en een para/surveillance-staat zoals in de UK.



Banksy. :rock:
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#8
Politie agent word door een dronken meid op de vierdaagse feesten uitgedaagd tot seks, en het bureau kijkt mee :sunglasses:

Bekijk het ook eens van die kant, handelingen van de politieagent die buiten de wet gaan worden ook vastgelegd!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."