Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBloedbad door drugsoorlog Brazilië

Bloedbad door drugsoorlog Brazilië

4 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
A
AdrenochroomLid
01-01-2024, 00:00
#1
Yo ik heb gelezen dat ik Mexico 8% van gemeentes volledig gerund worden door de drugscartel, en iets van 50% van de gemeentes is geïnfecteerd...
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#2
SALVADOR - Een strijd tussen drugsbendes heeft het afgelopen weekeinde geleid tot een bloedbad in de Braziliaanse stad Salvador de Bahia. Zeker 28 mensen zijn zaterdag en zondag vermoord. Dat meldden media in Brazilië maandag.

Sinds het begin van het jaar zijn al ongeveer veertig mensen om het leven gebracht in Salvador. De Braziliaanse politie vermoedt dat de meeste moorden verband houden met drugshandel. Voor zover bekend is hiervoor nog niemand opgepakt.

Salvador is een van de speelsteden bij het wereldkampioenschap voetbal van 2014. Om de veiligheid voor bezoekers van het toernooi te vergroten, voerde de Braziliaanse politie in november en december een grote operatie uit tegen drugscriminelen in de sloppenwijken van de stad Rio de Janeiro.

Tientallen mensen kwamen daardoor om het leven en meer dan honderd personen werden opgepakt. Ook namen veiligheidstroepen vele tonnen drugs en honderden wapens in beslag.
© ANP
Klik om te vergroten...
:angry:
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#3
Krijg je met die vieze dope he.
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#4
Niet alleen in Brazilie,

Veel doden door drugsgeweld in Acapulco

In de Mexicaanse badplaats Acapulco zijn in vier dagen tijd zeker 31 doden gevallen door geweld van drugsbendes. Onder de slachtoffers zijn veertien mannen die waren onthoofd. Ook twee politiemannen vonden de dood.

De meeste doden vielen in de nacht van vrijdag op zaterdag in wijken waar niet of nauwelijks toeristen komen. De twee agenten echter werden op een drukke boulevard met veel hotels voor de ogen van toeristen doodgeschoten.

Acapulco ligt in de deelstaat Guerrero. Het drugsgeweld is daar enorm toegenomen sinds een territoriumstrijd losbarstte tussen facties van het Beltran Leyva kartel nadat de baas van het kartel, Arturo Beltran Leyva, in december 2009 door Mexicaanse mariniers was doodgeschoten.
Klik om te vergroten...
S
SjaakTLid
01-01-2024, 00:00
#5
Adrenochroom zei:
Yo ik heb gelezen dat ik Mexico 8% van gemeentes volledig gerund worden door de drugscartel, en iets van 50% van de gemeentes is geïnfecteerd...
Klik om te vergroten...

Het is inderdaad best wel een zootje in Mexico ja.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."