Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDemonstraties in Egypte

Demonstraties in Egypte

8 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#1
Haha, ik hoorde gisteren op de radio dat iedereen daar de straat op gaat om de militairen toe te juichen. Omdat die ervoor zorgen dat alles zo rustig verloopt. Ik ben niet de enige die die belachelijke paradox ziet, toch?
E
EscobanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Volgt iemand hier het verloop van de demonstraties in Egypte? Ik ben sinds gisteren me er op gaan focussen. Het beeld van zo'n gigantische groep mensen die allemaal voor één doel strijden is echt heel indrukwekkend om te zien. Gisteravond heeft de president Mubarak aangegeven de regering te ontslaan en vandaag een nieuwe aan te stellen, terwijl de demonstraties vooral gaan om het aftreden van Mubarak, die al 30 jaar aan de macht is. Gisteravond werd er ook een avondklok ingesteld waar vrijwel iedereen schijt aan had, vervolgens is het leger de straten op komen rijden en was het heel lang onduidelijk wiens kant het leger zou kiezen. Uiteindelijk is het toch gebleken dat het leger aan de kant van de president staat, wat natuurlijk een zeer negatief effect heeft op de demonstraties, aangezien het leger op dit moment de grootste en krachtigste entiteit is in Egypte (in tegenstelling tot de politie, die allemaal verdwenen zijn).

Over iets meer dan anderhalf uur gaat er weer een avondklok in, het is maar de vraag hoe het leger dan gaat reageren op de tienduizenden demonstranten die in meerdere steden weer de straat op zijn gegaan.

Voor mensen die op de hoogte willen blijven zijn hier twee links:

Reuters update link: http://live.reuters.com/Event/Unrest_in_Egypt
Al Jazeera live stream: http://english.aljazeera.net/watch_now/
E
EscobanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het lijkt er vooral op dat de demonstranten het leger aan hun kant proberen te krijgen. Het leger heeft gisteravond ook heel lang niks anders gedaan dan simpelweg aanwezig zijn. Ook heeft het leger gisteravond, samen met demonstranten een barricade gevormd om het Egyptische museum om het zo te beschermen tegen plunderaars. Het lukt de mensen kennelijk af en toe wel om leger personeel te overtuigen. Zoals op deze foto.

d
dfssdfdeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik hoop dat Amerika daar even democratie gaat brengen. Ze moeten wel consequent blijven he...
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#5
lolnoob zei:
Ik hoop dat Amerika een keer inziet dat democratie niet voor elk land/ elke cultuur de beste optie is.
Klik om te vergroten...
Democratie is volgens mij sowieso overgewaardeerd. De meeste mensen hebben het daar voor het zeggen. En als er één groep is die het níet voor het zeggen zou mogen hebben...
A
AalpoepertLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mijn schoonmoeder zit in Egypte. Gelukkig is het in het gedeelte waar zij zit vrij rustig. Vrijwel overal heeft Egypte momenteel een negatief reisadvies.
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#7
Aalpoepert zei:
Vrijwel overal heeft Egypte momenteel een negatief reisadvies.
Klik om te vergroten...

Goh wat een verrassing :tearsofjoy:
E
EscobanLid
01-01-2024, 00:00
#8
lolnoob zei:
Ik volg dit maar matigjes. Hoezo hebben ze na 30 jaar ineens besloten dat het zo wel goed is?
Klik om te vergroten...

De status van het land verslechterde constant. Nadat mensen in Tunesie zijn gaan protesteren, zijn ze het ook gaan doen in Egypte. Ze zijn al heel lang ontevreden en er zijn ook wel eerder demonstraties geweest. Deze keer is het echter dusdanig massaal dat het zo ver is gekomen als dat het gekomen is.
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik hoop dat Amerika een keer inziet dat democratie niet voor elk land/ elke cultuur de beste optie is.

Ik volg dit maar matigjes. Hoezo hebben ze na 30 jaar ineens besloten dat het zo wel goed is?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."