#1
Dit lijkt me een goede vooruitgang wat betreft verkeersveiligheid.
BronUpdate: woensdag 9 mrt 2011, 19:18
Jongeren kunnen vanaf november al met rijlessen beginnen als ze 16,5 jaar oud zijn. Als ze vervolgens slagen voor hun theorie- en praktijkexamen, mogen ze vanaf 17 jaar onder begeleiding van een ervaren bestuurder de weg op.
Minister Schultz van Haegen heeft dat bekendgemaakt in een overleg met de Tweede Kamer. Ze hoopt dat jongeren van 17 onder begeleiding meer 'vlieguren' maken en daardoor beter voorbereid zijn als ze op hun achttiende alleen de weg op mogen.
Nu mogen jongeren direct na het examen zelfstandig rijden. Zij zijn relatief vaak betrokken bij ongelukken.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."