Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBP terug naar Golf van Mexico

BP terug naar Golf van Mexico

1 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#1
BP terug naar Golf van Mexico

AMSTERDAM - Oliemaatschappij BP heeft een overeenkomst bereikt met de Amerikaanse overheid en zal vanaf juli zijn booractiviteiten in de Golf van Mexico gaan hervatten.

Dat schrijft the Sunday Times. Naar verwachting zal de overeenkomst ophef veroorzaken bij milieuactivisten.

Door een explosie op olieplatform Deepwater Horizon vorig jaar april werden 11 mensen gedood en ontstond de grootste olieramp in de geschiedenis.

BP kwam onder vuur te liggen en het leek er zelfs even op dat het bedrijf helemaal niet meer zou mogen terugkeren in de Golf van Mexico.

Toezichthouders

In de overeenkomst die nu bereikt is zou staan dat toezichthouders van de overheid 24 uur per dag toegang hebben tot de olieplatforms van BP. Ook zouden de veiligheidsmaatregelen veel verder gaan dan de regels die na de ramp al waren aangescherpt.

BP mag zijn activiteiten alleen hervangen op de 20 reeds aangeboorde olievelden. Nieuwe bronnen mogen niet worden aangeboord, maar volgens ingewijden zal hiervoor later dit jaar toestemming worden gegeven.
© NUzakelijk

Bron: http://www.nu.nl/economie/2483121/bp-terug-golf-van-mexico.html


En dan deze...

Bonus 'veilig' Transocean ondanks olieramp

ZÜRICH - Het Zwitserse bedrijf Transocean, eigenaar van het boorplatform dat vorig jaar zonk in de Golf van Mexico, geeft zijn bestuurders een bonus, loonsverhoging en een optiepakket.

Ondanks de grootste olielekkage in de Amerikaanse geschiedenis zegt de onderneming ''het beste jaar qua veiligheid in het bestaan van het bedrijf'' achter de rug te hebben.

Het boorplatform werd in april vorig jaar getroffen door een explosie. Daarbij kwamen elf mensen om het leven, onder wie negen werknemers van Transocean.

Bron: http://www.nu.nl/economie/2483092/bonus-veilig-transocean-ondanks-olieramp.html

''het beste jaar qua veiligheid in het bestaan van het bedrijf''

Wat zegt dat dan over de andere jaren... :rolleyes:
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik had nog over deze bijdrage heen gekekene. Toch nog even reageren... Het is toch niet te geloven. Of eigenlijk geloof ik het wel en dat is wat niet te geloven is. Verder heb ik er even geen woorden voor

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."