Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPVV wilde belasting op drugs (gedraaid na een dag)

PVV wilde belasting op drugs (gedraaid na een dag)

8 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
a
anoniemetripLid
01-01-2024, 00:00
Re: PVV wil belasting op drugs

van mij mogen ze dat betekent dat canabis eerst legaal moet worden zal stuk makkelijker worden voor kwekers en dealers :stoned:
T
TijdloosLid

Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen. Is voor de overheid natuurlijk gunstig. Maar lijkt me lastig om het te controleren. We zien wel hoe het afloopt..
M
MacLeodLid
http://www.telegraaf.nl/binnenland/1082 ... binnenland

AMSTERDAM - PVV-Kamerlid Roland van Vliet vindt het niet reëel dat softdrugs helemaal belastingvrij zijn. Vooral ook omdat de overheid wel accijns en btw heft op alcohol en tabak. De PVV'er wil dan ook een belasting op drugs.

Dat schrijft het AD. De belasting op pruim- en snuiftabak die het kabinet in 2013 wil afschaffen, bracht Van Vliet op het idee.
"Als we met z'n allen 18 miljard euro moeten bezuinigen, kan de drugsgebruiker wellicht ook wel een eerlijke duit in het zakje doen", aldus Van Vliet.
T
TijdloosLid

anoniemetrip zei:
van mij mogen ze dat betekent dat canabis eerst legaal moet worden zal stuk makkelijker worden voor kwekers en dealers :stoned:
Klik om te vergroten...
Haha denk dat je een goed punt hebt! Dan krijgen ze inderdaad een mooi extratje (de overheid dan) met alleen die maatregel alleen al.
z
zjimizLid

In mijn optiek is dit de zoveelste publiciteitstunt van de PVV.

Ze weten dondersgoed dat je moet legaliseren om belasting te kunnen heffen, en dat dat nooit gaat gebeuren i.v.m. buitenland politiek.

Lekker makkelijk scoren in de media in de hoop zieltjes te winnen.

Ooit vallen ze door de mand met hun populistische politiek.......
T
TufnutLid

Het voorstel was de dag erna al weer ingetrokken. Ze roepen dat alleen maar omdat het eerste bericht in de media blijft hangen en een deel van hun kiezers toch wel aanspreekt. Het intrekken van dat voorstel krijgt veel minder aandacht en zie hier beeldvorming ontstaan waar het hen om te doen is.
z
zjimizLid

Je moet ze nageven dat ze dat spelletje slim spelen. Ze zijn er op de korte termijn (helaas) ver mee gekomen. Ik wil ze echter over 5 jaar nog wel een zien, en schat in dat ze een LPF achtig scenario gaan volgen.
T
TufnutLid
PVV is tegen alle drugs en wil een totaalverbod

Kan de titel van dit topic trouwens veranderd worden in het bovenstaande? PVV is zo anti als maar kan en dit bericht helpt ze alleen maar met de gewenste onjuiste beeldvorming....
T
TufnutLid
Thanx!!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."