Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWietsaus

Wietsaus

3 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
R
RealitiesLid
01-01-2024, 00:00
#1
Frietje waterfiets, frietje oorlog, frietje kapsalon ... alsof er nog niet genoeg keuze is, is er vanaf donderdag een heel nieuw zakje frieten te koop in het Nederlandse Utrecht en Amsterdam: het frietje wietsaus.

Een portie frietjes met een "lichtgroene saus met stukjes blad erin met een sterke nasmaak van wiet", aldus bedenker Albert van Beek dinsdag.

Gat in de markt

Van Beek heeft drie frituren in Utrecht en één op het Damrak in Amsterdam. "Daar lopen elke dag veel mensen voorbij die een joint roken, dus in mijn zaak hangt vaak de lucht van wiet. Toen bedacht ik dat we daarmee iets zouden moeten doen. Tot mijn verrassing bestond er in Nederland nog geen product met de smaak van wiet."

Volgens Van Beek vond iedereen die hij heeft laten voorproeven de wietsaus heerlijk. "Sommigen dachten dat ze na een paar happen licht in hun hoofd werden, maar dat is onmogelijk.

Niet high

Ik heb namelijk een extract van industriële hennep gebruikt, die wordt geteeld voor de fabricage van touw en kleding. Daaraan ontbreekt de werkzame stof THC. De saus heeft dus alleen de smaak, maar niet het effect van wiet."
S
SmokenLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als ik er langsloop en ik heb totaal geen trek moet ik toch een patatje wietsaus halen, gewoon omdat het kan :P
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Het is dat ik nooit patat eet, anders had ik het zeker een keertje geprobeerd haha
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#4
Jeps had het ook al gelezen briljant bedacht, helaas geen high maar toch origineel :wink:

Net zoals je vroeger wierrook had die naar wiet rook (was briljant als je niet binnen kan blowen :P )

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."