Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPetitie regulering drugs

Petitie regulering drugs

2 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ben je ook van mening dat de huidige manier van handhaven niet juist is? Vind je ook dat je als drugsgebruiker geen crimineel bent? Er is een petitie gestart om drugs in Nederland te gaan reguleren, decriminaliseren en controleren in plaats van verbieden.

Als de productie door de overheid wordt geregeld kun je veel meer controle uitoefenen over het gebruik en de kwaliteit, daarnaast is momenteel de helft van de criminaliteit in Nederland drugsgerelateerd. Verder vallen er regelmatig drugsgerelateerde slachtoffers, soms door slechte kwaliteit drugs en soms door verkeerd gebruik. Ook dit kan worden tegengegaan als we er met zijn allen open mee omgaan.

Hier is de petitie te vinden:
http://petities.nl/petitie/drugsreguler ... -softdrugs

Als je je mening wilt geven en jezelf wilt mengen in de discussie, dan kan dat hier:
http://drugsforum.nl/viewtopic.php?f=10&t=46555
F
Frank123Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Eigenlijk een aftakking van het ''De legalisering van drugs, heb jij een mening? '' topic.

Blijf erbij dat ik tegen ben , als ik alleen al zie hoe ik zelf en andere mensen eraan door gaan vanwege gebruik lijkt het me niet verstandig te legaliseren. Simpel voorbeeld; kijk naar het aantal drankverslaafden. True, ik ben er een van , en hoe, maar wat als je nog verder gevorderde drugs ( als hero bijv) gaat legaliseren....
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#3
SchilDpadDo zei:
Eigenlijk een aftakking van het ''De legalisering van drugs, heb jij een mening? '' topic.
Klik om te vergroten...
Klopt, ik wilde de petitie scheiden van de discussie zodat hij minder ondersneeuwt. Vind het persoonlijk wel een belangrijke namelijk. Zolang er doden vallen gaat het niet goed in Nederland, dus er moet gewoon iets gebeuren... Misschien dat zo'n petitie naar een veiliger gebruik kan leiden, welke manier dat ook moge zijn...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."