Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOpgeblazen door de media of toch een kern van waarheid?

Opgeblazen door de media of toch een kern van waarheid?

2 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Legitieme waarschuwing. Er zijn heel heel (veel te) veel mensen die pillen van mensen aannemen of kopen zonder te testen of te weten van eerdere ervaringen van directe vrienden (dat laatste is de enige reden dat ik soms niet laat testen, maar dan moet ik ze wel echt goed kennen).
P
PrisonLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zag toevallig dit voorbij komen via powned.tv/nieuws:

http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 3_00943243

De Belgische waarschuwingsdienst voor drugs waarschuwt voor nieuwe ecstasypillen die opduiken in het uitgaansleven. De pillen kunnen zo krachtig zijn dat ze mogelijk tot de dood leiden. De xtc werd ontdekt dankzij een Brussels project waarbij gebruikers hun drugs kunnen testen, schrijven de Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg.
‘Het gaat om tabletten met een ongewoon hoog gehalte aan MDMA, het actieve bestanddeel van xtc’, zegt Peter Blanckaert van het BEWSD (Belgian Early Warning System on Drugs). ‘Als een gemiddeld meisje van veertien nog maar één van deze tabletten slikt, kan dat al fatale gevolgen hebben.’
Klik om te vergroten...

Helaas wordt er in het artikel geen soort pil genoemd maar misschien weet iemand van onze Belgische vrinden waar dit vandaan komt?
En wat vinden jullie? Legitieme waarschuwing of weer een poging om XTC in een negatief daglicht te brengen?
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het is een feit dat er zware pillen zijn gezien/getest door Trimbos. Echter zag ik geen namen of logo's ervan. Las het ook op het AD.nl
Vermoed dat het de zooi is die van TOR kwam voordat ze het oprolde.

En nu de restanten dus op de marken komen, vermoed ik.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."