Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe dokter als dealer

De dokter als dealer

5 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
M
MacLeodLid
01-01-2024, 00:00
#1
Artikel van eerder deze maand in de Volkskrant (met een mini-bijrol voor DF):

De dokter als dealer: ‘In Nederland is allang sprake van een stille opioïde-epidemie’

"Steeds vaker worden in Nederland zware pijnstillers voorgeschreven, hoewel uit de VS bekend is dat ze te vergelijken zijn met heroïne. De Volkskrant sprak met vier patiënten die verslaafd raakten. ‘Als mijn vrouw de oxycodon niet had verstopt, was ik zo weer begonnen.’"

Lees hier het hele artikel: https://www.volkskrant.nl/nieuws-ac...ke-van-een-stille-opioide-epidemie-~b7012083/
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Doet me er aan denken dat ik ook nog zo'n pilletje heb liggen.

Overigens:
Op de website Drugsforum weten de ‘recreatieve’ gebruikers wel raad met oxycodon. Daar vertellen ze elkaar hoe ze de pillen crushen, snuiven, roken, shotten of chinezen. ‘Nasaal hakt ’t er harder in dan oraal’, tipt ene Poseidon.
Klik om te vergroten...

en als ik dan zoek op gebruiker Poseidon:
De volgende leden konden niet gevonden worden: Poseidon.
Klik om te vergroten...

???
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#3
Poseidon was een lid van de .info, en had een weinig-gebruikt account op de .nl onder een andere naam.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#4
Fool zei:
Poseidon was een lid van de .info, en had een weinig-gebruikt account op de .nl onder een andere naam.
Klik om te vergroten...
En nu een moment van rust zonder zorgen toekomst en verleden hoop ik dat geen pijn en zorgen meer heeft.

R.I.P brother
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#5
Tijdloos zei:
En nu een moment van rust zonder zorgen toekomst en verleden hoop ik dat geen pijn en zorgen meer heeft.

R.I.P brother
Klik om te vergroten...
Inderdaad. :(
A
ATGCLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik zag dat artikel ook langskomen. Op zich ben ik het wel eens met dat opioiden niet zomaar voorgeschreven moeten worden. Bij pijn hoort een arts in mijn ogen gewoon het rijtje paracetamol -> NSAIDs -> Tramadol -> lompere opioïden en door te gaan. De gemiddelde persoon zal opioïden weer netjes afbouwen, maar er zijn natuurlijk altijd gevoelige mensen welke er door worden meegezogen.
Overigens denk ik wel dat artsen altijd een "correct" verhaal afdraaien. Er zullen hier en daar wel wat schuinmarcheerders tussen zitten :)

Ik hou persoonlijk ook niet van verhalen "medicijn X platstampen en opsnuiven" of "wat doet medicijn X, Y en Z bij elkaar?". Naast dat het niet verstandig is krijgen artsen/instanties het idee dat bepaalde stofjes gewild zijn en gaat de controle erop nog verder omhoog. De hedendaagse maatschappij gelooft namelijk in risicoreductie tot in het absurde, terwijl mensen ook een eigen verantwoordelijkheid hebben.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."