Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIedereen houdt zijn mond over de Godfather uit Oss

Iedereen houdt zijn mond over de Godfather uit Oss

9 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ganggang💯 zei:
Ik heb het nog nooit zo bekeken maar snap wat je bedoelt. Ze voelen zich al in de steek gelaten en dat zorgt natuurlijk ook voor opstandig gedrag.

Het is een beetje alsof de overheid zelf dit probleem heeft gecreëerd. De cirkel is weer rond.
Klik om te vergroten...
Het bovenstaande praat natuurlijk geen moord goed.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Misschien niet landelijk, maar regionaal krijgt de familie Reuvers aandacht genoeg hoor.

Misdaadverslaggevers zijn overigens zelden onpartijdig, meestal zitten die in een of ander crimineel kamp en schrijven dan vooral over de andere criminele kampen. Deze 'ze hebben het nooit over die ene' lijkt me daar een uitstekend voorbeeld van.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#3
www.nrc.nl

Iedereen houdt zijn mond over de godfather uit Oss

Brabantse onderwereld: Ruim drie jaar deed de politie onderzoek naar Martien R. uit het Brabantse Oss. Hij zit vast op verdenking van drugshandel, net als zijn zoon en broer. Maandag begint de rechtszaak. Een criminele familiesage.
www.nrc.nl www.nrc.nl
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#4
Die Bram Endedijk doet altijd net alsof heel Noord-Brabant een complot aan het voeren is tegen de overheid. "Iedereen weet het, maar niemand zegt het"
Houd toch op zeg.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#5
heb het niet echt gelezen. In een samenleving van dieven is het afschilderen van iemand als crimineel hypocriet. Maak drugs legaal en hij was een normale dief. oh uh zakenman beduul ik.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#6
Martinus zei:
heb het niet echt gelezen. In een samenleving van dieven is het afschilderen van iemand als crimineel hypocriet. Maak drugs legaal en hij was een normale dief. oh uh zakenman beduul ik.
Klik om te vergroten...
Maak drugs legaal en hij is nog steeds een moordenaar/bedreiger.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#7
Neo-Shulginist zei:
Die Bram Endedijk doet altijd net alsof heel Noord-Brabant een complot aan het voeren is tegen de overheid. "Iedereen weet het, maar niemand zegt het"
Houd toch op zeg.
Klik om te vergroten...
Ja, die stukjes zijn wel overdreven geschreven. Toch vond ik het een interessant stukje over de reizigers en hun manieren. Lijkt wel een beetje op de Mafia, maar dan wat minder goed georganiseerd.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ganggang💯 zei:
Ja, die stukjes zijn wel overdreven geschreven. Toch vond ik het een interessant stukje over de reizigers en hun manieren. Lijkt wel een beetje op de Mafia, maar dan wat minder goed georganiseerd.
Klik om te vergroten...
Dat is ook gelijk mijn probleem met dat soort beschrijvingen. Telkens worden 'de kampers' weggezet als tegendraads, wantrouwend en crimineel. Maar bekijk het ook even vanuit hun perspectief. De overheid is er ook nooit echt voor hen geweest. Zij mochten hun cultuur niet houden, moesten voldoen aan allerlei regeltjes die van bovenaf worden opgelegd zonder overleg, ze krijgen er niks voor terug, krijgen veel minder kansen in de maatschappij en als ze dan maar zelf hun hoofd boven water proberen te houden dan zijn ze gezag ondermijnend.

Het werkelijke probleem vind ik dus dat het bestuur er kennelijk niet is voor deze mensen. Maar dat wordt nooit besproken. Het wordt altijd zo afgeschilderd alsof woonwagenkampbewoners niet willen luisteren.

Hoe vaak denk je dat er een burgemeester of wethouder langskomt bij zo'n woonwagenkamp om te vragen: wat hebben jullie nou eigenlijk nodig van de overheid? Meestal worden ze weggestopt ergens helemaal aan de rand van een woonplaats, zonder bushaltes, zonder school, zonder winkels in de buurt. Terwijl al dat soort dingen wel geregeld worden voor andere woonwijken. Ik snap dan wel dat je wantrouwend wordt en het dan maar zelf gaat uitzoeken.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#9
Neo-Shulginist zei:
Dat is ook gelijk mijn probleem met dat soort beschrijvingen. Telkens worden 'de kampers' weggezet als tegendraads, wantrouwend en crimineel. Maar bekijk het ook even vanuit hun perspectief. De overheid is er ook nooit echt voor hen geweest. Zij mochten hun cultuur niet houden, moesten voldoen aan allerlei regeltjes die van bovenaf worden opgelegd zonder overleg, ze krijgen er niks voor terug, krijgen veel minder kansen in de maatschappij en als ze dan maar zelf hun hoofd boven water proberen te houden dan zijn ze gezag ondermijnend.

Het werkelijke probleem vind ik dus dat het bestuur er kennelijk niet is voor deze mensen. Maar dat wordt nooit besproken. Het wordt altijd zo afgeschilderd alsof woonwagenkampbewoners niet willen luisteren.

Hoe vaak denk je dat er een burgemeester of wethouder langskomt bij zo'n woonwagenkamp om te vragen: wat hebben jullie nou eigenlijk nodig van de overheid? Meestal worden ze weggestopt ergens helemaal aan de rand van een woonplaats, zonder bushaltes, zonder school, zonder winkels in de buurt. Terwijl al dat soort dingen wel geregeld worden voor andere woonwijken. Ik snap dan wel dat je wantrouwend wordt en het dan maar zelf gaat uitzoeken.
Klik om te vergroten...
Ik kwam vroeger heel vaak op een woonwagenkamp. Zij hadden een autosloperij en ook paarden. Ik was bevriend met een dochter van hun. Het is idd echt heel anders als men het graag doet lijken. Niks engs en gewone mensen met gewone emoties, normen, waarden en wensen.
Tuurlijk zullen er ook rotte appels zijn, net zoals in elke gemeenschap.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#10
Neo-Shulginist zei:
Dat is ook gelijk mijn probleem met dat soort beschrijvingen. Telkens worden 'de kampers' weggezet als tegendraads, wantrouwend en crimineel. Maar bekijk het ook even vanuit hun perspectief. De overheid is er ook nooit echt voor hen geweest. Zij mochten hun cultuur niet houden, moesten voldoen aan allerlei regeltjes die van bovenaf worden opgelegd zonder overleg, ze krijgen er niks voor terug, krijgen veel minder kansen in de maatschappij en als ze dan maar zelf hun hoofd boven water proberen te houden dan zijn ze gezag ondermijnend.

Het werkelijke probleem vind ik dus dat het bestuur er kennelijk niet is voor deze mensen. Maar dat wordt nooit besproken. Het wordt altijd zo afgeschilderd alsof woonwagenkampbewoners niet willen luisteren.

Hoe vaak denk je dat er een burgemeester of wethouder langskomt bij zo'n woonwagenkamp om te vragen: wat hebben jullie nou eigenlijk nodig van de overheid? Meestal worden ze weggestopt ergens helemaal aan de rand van een woonplaats, zonder bushaltes, zonder school, zonder winkels in de buurt. Terwijl al dat soort dingen wel geregeld worden voor andere woonwijken. Ik snap dan wel dat je wantrouwend wordt en het dan maar zelf gaat uitzoeken.
Klik om te vergroten...
Ik heb het nog nooit zo bekeken maar snap wat je bedoelt. Ze voelen zich al in de steek gelaten en dat zorgt natuurlijk ook voor opstandig gedrag.

Het is een beetje alsof de overheid zelf dit probleem heeft gecreëerd. De cirkel is weer rond.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."