Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsQ-anon (waar rook is vuur?) of onzinnig en belachelijk .

Q-anon (waar rook is vuur?) of onzinnig en belachelijk .

6 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
S
SabotageLid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste,
Ik ben benieuwd wat jullie gedachten hier om trend zijn.

Mensen zijn naar mijn iedee de meest gevaarlijke wezens op aarde.

Ik geloof niet dat er ondergrondse gangen bestaan waar men satanisme bedrijft .

Maar daar in tegen geloof ik echter wel dat men een ‘subgroep ‘ satanisme bedrijft.

Dit zijn mensen die aan de top staan als het om rijkdom gaat .

En dat het luciferiaanse als leidraad gepraktiseerd word .

Hetzij in een af gehuurd gebouw of elders .

Het zou me zeker niet verbazen als o.a de ‘Rothschild’ bij dit subgroepje horen .

Je mag bijna niets zeggen als het over de joodse invloed gaat...

Want dan word je snel uit gemaakt voor anti semiet !

Ik weet dat dit gevoelig ligt bij velen .

Dus zal rondom joodse invloed niet verder posten.

Ik verwacht helaas een toekomst .
waarin de kloof rijk en arm gigantisch word .

Qanon geeft bijv aan dat de elite ons tot slaven wil maken ( niet letterlijk met kettingen aan de voeten :wink: .

Maar wel volgzaam en zonder stem .

Hier geloof ik zeker in!

De kloof ‘arm & rijk ‘ zal naar mijn inziens er voor zorgen .

Dat de armen naar pijpen van de rijken dansen .

Want GELD= MACHT .

Hopelijk duidelijk genoeg omschreven wtb mijn gedachten goed hier over ?.

Klein artikel wat ik on line vond aan gaande Qanon:

Een onzichtbare en invloedrijke elite die achter de schermen stiekem de touwtjes in handen heeft. Dat is waar QAnon-aanhangers in geloven. Ook in Nederland groeit het aantal volgers, zeggen onderzoekers. "Twee jaar geleden was die aanhang er nog niet."


QAnon is een beweging die in 2017 ontstond in de Verenigde Staten. Op forum 4chan deelde een gebruiker met de naam Q een aantal cryptisch berichten. Onder meer over wereldwijde elites die kinderen ontvoeren en vasthouden in ondergrondse gevangenissen om een middel uit hun bloed te halen dat hun leven zou verlengen.
Q zegt hoog in de Amerikaanse regering te zitten en om die reden allerlei geheimen te weten. Op verschillende internetfora worden om de paar dagen onder de naam Q zelfverklaarde aanwijzingen van een samenzwering geplaatst. Onduidelijk is of Q één persoon is of meerdere personen.

Satanistische ideeën en kindermisbruik​

Die samenzwering draait om een zogenoemde deep state, vertelt Stef Aupers, hoogleraar aan de Katholieke Universiteit Leuven en onderzoeker van complottheorieën. "Achter de zichtbare en officiële overheid zou een onzichtbare groep met satanistische ideeën de touwtjes in handen hebben. De elite zou ook kinderen misbruiken. Het idee is dat vooral democraten allerlei complotten met elkaar smeden om de bevolking te belazeren."
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#2
Volgens mij is al heel vaak aangetoond dat er geen enkel serieus bewijs is voor de complottheorieën van QAnon. Het probleem is dat de aanhangers van dit soort theorieën vaak uberhaupt niet erg vatbaar blijken te zijn voor wetenschappelijke argumentatie of feitelijke kennis. De toenemende populariteit van dit soort onzin heeft volgens mij haar oorsprong veel eerder in het feit dat mensen steeds geisoleerder in hun eigen "bubbel" leven door de social media, en door de zoekalgoritmes op bijvoorbeeld google. Dit geldt overigens net zo goed voor veel andere groepen dan de complotdenkers.

Verder is er volgens mij veel onvrede bij een significant deel van de bevolking. Een onvrede die gevoed wordt door de enorme verschillen in inkomen in veel westerse landen en door het toenemende gevoel bij veel mensen dat ze er "economisch" niet meer toe doen / buiten de reguliere maatschappij vallen. Ook het isolement en de ellende van de Corona-crisis maakt de zaken er niet beter op.

Volgens mij zijn er dus genoeg redenen aan te wijzen voor de toenemende populariteit van steeds extremere complottheorieën zoals die van QAnon. Dit is echter nog steeds geen reden om dit soort onzin te geloven. Maar iedereen heeft wat mij betreft het recht om te geloven wat hij of/zij wenst. Er zijn ook genoeg mensen die heilig overtuigd zijn dat een boek met verhalen van 2.000 jaren geleden de complete waarheid verkondigd. Volgens mij is dat nog de grootste complottheorie van onze geschiedenis...:thinking:
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#3
Sabotage zei:
Beste,
Ik ben benieuwd wat jullie gedachten hier om trend zijn.

Mensen zijn naar mijn iedee de meest gevaarlijke wezens op aarde.

Ik geloof niet dat er ondergrondse gangen bestaan waar men satanisme bedrijft .

Maar daar in tegen geloof ik echter wel dat men een ‘subgroep ‘ satanisme bedrijft.

Dit zijn mensen die aan de top staan als het om rijkdom gaat .

En dat het luciferiaanse als leidraad gepraktiseerd word .

Hetzij in een af gehuurd gebouw of elders .

Het zou me zeker niet verbazen als o.a de ‘Rothschild’ bij dit subgroepje horen .

Je mag bijna niets zeggen als het over de joodse invloed gaat...

Want dan word je snel uit gemaakt voor anti semiet !

Ik weet dat dit gevoelig ligt bij velen .

Dus zal rondom joodse invloed niet verder posten.

Ik verwacht helaas een toekomst .
waarin de kloof rijk en arm gigantisch word .

Qanon geeft bijv aan dat de elite ons tot slaven wil maken ( niet letterlijk met kettingen aan de voeten :wink: .

Maar wel volgzaam en zonder stem .

Hier geloof ik zeker in!

De kloof ‘arm & rijk ‘ zal naar mijn inziens er voor zorgen .

Dat de armen naar pijpen van de rijken dansen .

Want GELD= MACHT .

Hopelijk duidelijk genoeg omschreven wtb mijn gedachten goed hier over ?.

Klein artikel wat ik on line vond aan gaande Qanon:

Een onzichtbare en invloedrijke elite die achter de schermen stiekem de touwtjes in handen heeft. Dat is waar QAnon-aanhangers in geloven. Ook in Nederland groeit het aantal volgers, zeggen onderzoekers. "Twee jaar geleden was die aanhang er nog niet."


QAnon is een beweging die in 2017 ontstond in de Verenigde Staten. Op forum 4chan deelde een gebruiker met de naam Q een aantal cryptisch berichten. Onder meer over wereldwijde elites die kinderen ontvoeren en vasthouden in ondergrondse gevangenissen om een middel uit hun bloed te halen dat hun leven zou verlengen.
Q zegt hoog in de Amerikaanse regering te zitten en om die reden allerlei geheimen te weten. Op verschillende internetfora worden om de paar dagen onder de naam Q zelfverklaarde aanwijzingen van een samenzwering geplaatst. Onduidelijk is of Q één persoon is of meerdere personen.

Satanistische ideeën en kindermisbruik​

Die samenzwering draait om een zogenoemde deep state, vertelt Stef Aupers, hoogleraar aan de Katholieke Universiteit Leuven en onderzoeker van complottheorieën. "Achter de zichtbare en officiële overheid zou een onzichtbare groep met satanistische ideeën de touwtjes in handen hebben. De elite zou ook kinderen misbruiken. Het idee is dat vooral democraten allerlei complotten met elkaar smeden om de bevolking te belazeren."
Klik om te vergroten...
De kloof tussen arm en rijk is al gigantisch. Daar is geen complot meer voor nodig.

Als we ons daar eens mee bezig hielden in plaats van met wilde complottheorieën of andere bijzaken...
S
SabotageLid
01-01-2024, 00:00
#4
Eik zei:
Volgens mij is al heel vaak aangetoond dat er geen enkel serieus bewijs is voor de complottheorieën van QAnon. Het probleem is dat de aanhangers van dit soort theorieën vaak uberhaupt niet erg vatbaar blijken te zijn voor wetenschappelijke argumentatie of feitelijke kennis. De toenemende populariteit van dit soort onzin heeft volgens mij haar oorsprong veel eerder in het feit dat mensen steeds geisoleerder in hun eigen "bubbel" leven door de social media, en door de zoekalgoritmes op bijvoorbeeld google. Dit geldt overigens net zo goed voor veel andere groepen dan de complotdenkers.

Verder is er volgens mij veel onvrede bij een significant deel van de bevolking. Een onvrede die gevoed wordt door de enorme verschillen in inkomen in veel westerse landen en door het toenemende gevoel bij veel mensen dat ze er "economisch" niet meer toe doen / buiten de reguliere maatschappij vallen. Ook het isolement en de ellende van de Corona-crisis maakt de zaken er niet beter op.

Volgens mij zijn er dus genoeg redenen aan te wijzen voor de toenemende populariteit van steeds extremere complottheorieën zoals die van QAnon. Dit is echter nog steeds geen reden om dit soort onzin te geloven. Maar iedereen heeft wat mij betreft het recht om te geloven wat hij of/zij wenst. Er zijn ook genoeg mensen die heilig overtuigd zijn dat een boek met verhalen van 2.000 jaren geleden de complete waarheid verkondigd. Volgens mij is dat nog de grootste complottheorie van onze geschiedenis...:thinking:
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je interessante reactie !
Oké maar je kan het ook omdraaien..
Ben het met je eens hoor dat fantasie hierin een grote rol speelt .

Ik moet dan denken aan mijn manager die met alle teamlijders een belijd bespreken hoe ze om moeten gaan met het aan sturen van medewerkers .

Een van de teamlijders is een vriend van mij .
En wat hij mij vertelde over hoe ze spraken over de gewone medewerker op de vloer .

Daar lusten de honden geen brood van .
Dus zou me zo kunnen voorstellen dat dit in het groot gebeurt .
Met schokkende adviezen of sturing hoe je het ook wil noemen .
S
SabotageLid
01-01-2024, 00:00
#5
KlaasVaak zei:
De kloof tussen arm en rijk is al gigantisch. Daar is geen complot meer voor nodig.

Als we ons daar eens mee bezig hielden in plaats van met wilde complottheorieën of andere bijzaken...
Klik om te vergroten...
Zeker een punt . Sommige zwemmen in het geld en vegen hun billen af met een rolletje wc papier van €50 . En een ander moet daar een week van rond komen
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#6
Sabotage zei:
Een van de teamlijders is een vriend van mij .
En wat hij mij vertelde over hoe ze spraken over de gewone medewerker op de vloer .

Daar lusten de honden geen brood van .
Dus zou me zo kunnen voorstellen dat dit in het groot gebeurt .
Klik om te vergroten...
Ik denk dat er bij leidinggevende in bedrijven en bij bestuurders in de overheid regelmatig enorme fouten worden gemaakt, dat er regelmatig heel denigrerend wordt gedaan over medewerkers of de "normale man". Er gaan volgens mij vaak dingen mis, en het zijn vaak niet de rijken of machtigen die uiteindelijk de rekening betalen voor die fouten. Dat er bij veel mensen veel woede en frustratie leeft begrijp ik heel goed.

Maar dat is nog steeds iets anders dan geloven dat de gehele overheid een satanistische club is die massaal kinderen misbruikt. De claims die je af en toe voorbij hoort komen binnen de complotdenkers zijn af en toe zo absurd dat je er bijna niet meer normaal op kunt reageren. Wat mij vaak droevig maakt is ook dat, in mijn ogen, juist veel mensen die het zwaar hebben dan keuzes maken en politieke stemmen uitbrengen die regelrecht in hun eigen nadeel zijn. Maar goed dat is misschien weer een hele andere discussie dan QAnon.
S
SabotageLid
01-01-2024, 00:00
#7
Eik zei:
Ik denk dat er bij leidinggevende in bedrijven en bij bestuurders in de overheid regelmatig enorme fouten worden gemaakt, dat er regelmatig heel denigrerend wordt gedaan over medewerkers of de "normale man". Er gaan volgens mij vaak dingen mis, en het zijn vaak niet de rijken of machtigen die uiteindelijk de rekening betalen voor die fouten. Dat er bij veel mensen veel woede en frustratie leeft begrijp ik heel goed.

Maar dat is nog steeds iets anders dan geloven dat de gehele overheid een satanistische club is die massaal kinderen misbruikt. De claims die je af en toe voorbij hoort komen binnen de complotdenkers zijn af en toe zo absurd dat je er bijna niet meer normaal op kunt reageren. Wat mij vaak droevig maakt is ook dat, in mijn ogen, juist veel mensen die het zwaar hebben dan keuzes maken en politieke stemmen uitbrengen die regelrecht in hun eigen nadeel zijn. Maar goed dat is misschien weer een hele andere discussie dan QAnon.
Klik om te vergroten...
idd dat vind ik het jammere hier aan...
Mensen haken gewoon af bij het horen van kinder offers en andere bizarre rituelen .
Hoewel je tussen de regels weer info leest .
Wat maakt bij mij iig dat de twijfel word gewekt over anders zaken .
Dus los van dat satanisme .

Hoe dan ook ik heb me meer laten verassen van zaken die de Revu paserdern die mij deden schokken .

I
Bijv dieAmerikaanse miljardair Jeffrey Epstein die gevangen zit ivm seksueel misbruiken van minderjarigen.
Hierbij zijn een hoop invloedrijke mensen betrokken .

Ik denk dan ook aan dit soort gerelateerde zaken .

Geen rituelen met kinderen om satan te behagen maar wel kinderporno .

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."