Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe het voelt om te trippen op DMT

Hoe het voelt om te trippen op DMT

9 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
d
djiegoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Komende weken/maand komt er een nieuw moment om de lang uitstaande invitation aan te gaan nemen :)

So excited. Time for cooking, eerst even goeie Mimosa vinden. (En al een tijdje passief op zoek naar een verwarmde magneetroerder als nice to have,
maar dat is geen showstopper maar meer een completion of the setup en QoL, al is die constante temp/roer ook heerlijk efficient:) )

(Edit: vraagje aan de mods; wat kan er wel en niet gedeeld worden over de bereiding ? Ik vind het op zich wel interessant om er ervaringen over uit te wisselen, maar denk dat dat lastig wordt?) @Mevrouw Pløp ?
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#2
Uitermate geïnteresseerd maar spannend. Ik weet niet of ik er klaar voor ben.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#3
Proxima zei:
Interessant artikel en dank voor het delen.

Leuk om te zien dat Roland Griffiths er ook in genoemd wordt, met hem en Matthew Johnson hadden we altijd interessante gesprekken. Zijn team heeft veel bijgedragen aan de wetenschappelijke acceptatie van meerdere substanties. 👍
Klik om te vergroten...
Ja zij zijn echt de brave jongens van de gevestigde wetenschap die psychedelica hebben weten te consolideren in het gangbare circuit! Sorry dat ik ze zo karakteriseer, want het is niet denigrerend bedoeld. Maar het is wel echt wat anders dan mensen als Timothy Leary, Alexander Shulgin of Carl Hart, die toch wel een wat ruwer randje hebben zeg maar :tearsofjoy:
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Neo-Shulginist zei:
Ja zij zijn echt de brave jongens van de gevestigde wetenschap die psychedelica hebben weten te consolideren in het gangbare circuit! Sorry dat ik ze zo karakteriseer, want het is niet denigrerend bedoeld. Maar het is wel echt wat anders dan mensen als Timothy Leary, Alexander Shulgin of Carl Hart, die toch wel een wat ruwer randje hebben zeg maar :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Precies!

Deze mensen hebben met een zeer wetenschappelijke aanpak het onderzoek naar onze geliefde substanties naar het volgende level gekregen, ze hebben er vooral voor gezorgd dat het weer serieus werd genomen als een veld waar nog veel te halen viel qua onderzoek en mogelijkheden.

En ik denk dat veel mensen niet weten dat de onderzoeken die vandaag de dag worden gedaan naar psychedelica minder dan 20 jaar geleden nog gewoon taboe waren. Dat is nu toch moeilijk voor te stellen?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
Neo-Shulginist zei:
Ja zij zijn echt de brave jongens van de gevestigde wetenschap die psychedelica hebben weten te consolideren in het gangbare circuit! Sorry dat ik ze zo karakteriseer, want het is niet denigrerend bedoeld. Maar het is wel echt wat anders dan mensen als Timothy Leary, Alexander Shulgin of Carl Hart, die toch wel een wat ruwer randje hebben zeg maar :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Jammer wel dat David Nichols er niet in genoemd wordt. Dat is namelijk de chemicus die de DMT heeft gesynthetiseerd voor het onderzoek van Rick Strassman. In zijn boek DMT The Spirit Molecule vertelt Strassman ook dat hij in de knoop raakt met verschillende overheidsinstanties die naar elkaar wijzen. De DEA wil eerst toestemming van de FDA, en de FDA wil pas toestemming geven als de producent precies vertelt hoe ze die DMT maken, maar producenten willen daar niks over zeggen zolang de FDA en de DEA hen geen toestemming geven om het te gaan maken. Nichols doet dan 'a giant leap of faith' en produceert de DMT in de verwachting dat Strassman daarna wel met een vergunning zal komen. Dus aan David Nichols hebben we uiteindelijk (mede) te danken dat het onderzoek naar psychedelica weer werd opgestart. Sowieso heeft Nichols ook allerlei andere drugs, zoals 6-APB, zelf ontwikkeld. Maar die passen dan weer niet in een verhaal over DMT.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
"Alles wat je moet weten over deze hallucinogene 'spirit molecule', waardoor je buitenaardse wezen gaat zien en een diepe band voelt met het universum."

www.vice.com

Hoe het voelt om te trippen op DMT

Alles wat je moet weten over deze hallucinogene 'spirit molecule', waardoor je buitenaardse wezen gaat zien en een diepe band voelt met het universum.
www.vice.com www.vice.com
d
djiegoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Neo-Shulginist zei:
dat er wel informatie gedeeld mag worden over de productie van paddo's en wiet (wat in Nederland ook verboden is)
Klik om te vergroten...

hmz.. ja vandaar mede ook de vraag, ik snap de scheidingslijn niet helemaal. Ga daar sowieso ook eens even kijken thanks!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#8
djiego zei:
(Edit: vraagje aan de mods; wat kan er wel en niet gedeeld worden over de bereiding ? Ik vind het op zich wel interessant om er ervaringen over uit te wisselen, maar denk dat dat lastig wordt?) @Mevrouw Pløp ?
Klik om te vergroten...
Ik ben geen mod, maar volgens de groepsregels mag dat niet, punt. Er staat duidelijk: "Vragen om of geven van informatie betreffende: (..) productie/extractie van illegale middelen --> Sanctie bij overtreding: Direct permanente ban"

Ik zou dus aanraden om wat dat betreft DMT-nexus.me te bezoeken. Sowieso staat daar veel meer info over extractiemethodes dan je ooit nodig zult hebben. Wat dat betreft een topforum.

Wel vind ik het dan altijd een beetje typisch dat er wel informatie gedeeld mag worden over de productie van paddo's en wiet (wat in Nederland ook verboden is) en dat er zelfs daarvoor een apart forumdeel voor is ingericht: de kweekhoek. Just sayin' :wink:
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Neo-Shulginist zei:
"Alles wat je moet weten over deze hallucinogene 'spirit molecule', waardoor je buitenaardse wezen gaat zien en een diepe band voelt met het universum."

www.vice.com

Hoe het voelt om te trippen op DMT

Alles wat je moet weten over deze hallucinogene 'spirit molecule', waardoor je buitenaardse wezen gaat zien en een diepe band voelt met het universum.
www.vice.com www.vice.com
Klik om te vergroten...
Interessant artikel en dank voor het delen.

Leuk om te zien dat Roland Griffiths er ook in genoemd wordt, met hem en Matthew Johnson hadden we altijd interessante gesprekken. Zijn team heeft veel bijgedragen aan de wetenschappelijke acceptatie van meerdere substanties. 👍
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Neo-Shulginist zei:
Jammer wel dat David Nichols er niet in genoemd wordt. Dat is namelijk de chemicus die de DMT heeft gesynthetiseerd voor het onderzoek van Rick Strassman. In zijn boek DMT The Spirit Molecule vertelt Strassman ook dat hij in de knoop raakt met verschillende overheidsinstanties die naar elkaar wijzen. De DEA wil eerst toestemming van de FDA, en de FDA wil pas toestemming geven als de producent precies vertelt hoe ze die DMT maken, maar producenten willen daar niks over zeggen zolang de FDA en de DEA hen geen toestemming geven om het te gaan maken. Nichols doet dan 'a giant leap of faith' en produceert de DMT in de verwachting dat Strassman daarna wel met een vergunning zal komen. Dus aan David Nichols hebben we uiteindelijk (mede) te danken dat het onderzoek naar psychedelica weer werd opgestart. Sowieso heeft Nichols ook allerlei andere drugs, zoals 6-APB, zelf ontwikkeld. Maar die passen dan weer niet in een verhaal over DMT.
Klik om te vergroten...
David Nichols ben ik momenteel een beetje verdeeld over.

Ook met hem hebben we een goed gesprek gehad, dit was in de tijd toen 1P-LSD nieuw was en we hadden het toen vooral gehad over de mogelijkheden dat 1P-LSD een pro-drug was. Als persoon is hij overigens best wel aanwezig en dominant. :wink:

Aan de andere kant wordt hij ook genoemd in het gewraakte patent van Compass, ik weet niet zeker in hoeverre hij hier zelf in is meegegaan maar het geeft voor nu toch een wat wrange smaak. Ik ben erg tegen brede patenten die essentieel geen toegevoegde waarde hebben.

Overigens zijn de bijdragen van hem op die andere punten natuurlijk onmisbaar, dat zeker! En dat "flip it, I'll do it" moment om DMT te maken past overigens precies in het beeld van Nichols wat ik in mijn geheugen heb.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."