#1
Vanaf vandaag heb je op Videoland een nieuwe serie van Ewout waarin hij een maand lang mensen volgt in de verslavingskliniek in Zuid-Afrika. Eerder maakte hij al 2 series over de Yes we can-kliniek hier in Nederland over jongeren met een verslaving.
Er staan nu 2 afleveringen online, ik neem aan dat er nog wel meer komen.
Ik vind zelf zulke documentaires altijd wel interessant om te zien. Ik heb net de eerste aflevering gekeken, maar ik merk wel dat ik het nu ik pas zelf in een afkickkliniek heb gezeten (gewoon hier in NL) dat het toch allemaal wat meer binnenkomt en ik het nu ook heel erg op mezelf betrek. Komt misschien ook omdat ik vandaag zelf nog therapie heb gehad. Dus de tweede aflevering kijk ik een andere keer wel.
Het is nu voor mij een stuk confronterender om te zien zeg maar.
Omdat ik nu ook echt zelf beter weet hoe ik mezelf gedroeg/gedraag. Het ging bijvoorbeeld over de schuld geven aan anderen en excuses geven aan situaties om te gebruiken. Zoals ik vorige week nog de "fout" in ben gegaan door die fles Malibu te kopen nadat ik op het laatste moment hoorde dat mijn behandelaar vanaf deze week 4 weken wegging en ik teleurgesteld/boos was en me in de steek gelaten voelde. Dus dat kwam wel even binnen...
Maar ik vind het iig weer een aanrader om te kijken. Want je ziet natuurlijk nu dingen die je normaal gesproken niet zo snel ziet als je niet zelf een verslaving hebt/in een kliniek hebt gezeten.
Er staan nu 2 afleveringen online, ik neem aan dat er nog wel meer komen.
Ik vind zelf zulke documentaires altijd wel interessant om te zien. Ik heb net de eerste aflevering gekeken, maar ik merk wel dat ik het nu ik pas zelf in een afkickkliniek heb gezeten (gewoon hier in NL) dat het toch allemaal wat meer binnenkomt en ik het nu ook heel erg op mezelf betrek. Komt misschien ook omdat ik vandaag zelf nog therapie heb gehad. Dus de tweede aflevering kijk ik een andere keer wel.
Het is nu voor mij een stuk confronterender om te zien zeg maar.
Omdat ik nu ook echt zelf beter weet hoe ik mezelf gedroeg/gedraag. Het ging bijvoorbeeld over de schuld geven aan anderen en excuses geven aan situaties om te gebruiken. Zoals ik vorige week nog de "fout" in ben gegaan door die fles Malibu te kopen nadat ik op het laatste moment hoorde dat mijn behandelaar vanaf deze week 4 weken wegging en ik teleurgesteld/boos was en me in de steek gelaten voelde. Dus dat kwam wel even binnen...
Maar ik vind het iig weer een aanrader om te kijken. Want je ziet natuurlijk nu dingen die je normaal gesproken niet zo snel ziet als je niet zelf een verslaving hebt/in een kliniek hebt gezeten.