Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEndorfine als onderdrukker

Endorfine als onderdrukker

4 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
b
boyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Yo,

Ik was even aan het rondkijken bij het subfora over LSD en kreeg een beetje een ingeving.

Is endorfine als onderdrukker (voor het effect) van bepaalde drugs te gebruiken?

De smaakervaring van bepaalde stoffen zorgt namelijk voor de productie van endorfine in ons eigen lichaam. Suiker is de meest bekende stof die deze productie aanzet, maar ook zware lichamelijke inspanningen en capsaïcines (heet eten, pepers) zorgen hiervoor. Het laatste kan heel erg sterk zijn, en zodoende ook een hoge productie van endorfines geven.

Endorfine werkt, net als vrijwel alle opiaten, kalmerend en ik dacht dat het misschien wel handig zou zijn om mee in slaap te komen, de trip te 'verzachten' of iets in die richting.

Wie?
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#2
Endorphins Topic op Bluelight.

Zoals je kan lezen kunnen endorphinen niet door de Blood-Brain Barrier (BBB), dus kan je ze niet innemen.

EDIT: En ik denk niet dat je ooit genoeg endorphine afgifte kan creeëren op een natuurlijke manier. Hiervoor zal je dan toch echt andere compounds moeten gebruiken. GHB of andere opiaten lijken me uitermate geschikt om je lichaam te kalmeren. Of benzo's :)
b
boyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik doelde inderdaad op het verhogen van de afgifte ja, maar helaas. Op een ander forum werd GHB ook al gesuggereerd, dus ik kijk daar nog wel even naar.
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#4
boy zei:
Ik doelde inderdaad op het verhogen van de afgifte ja, maar helaas. Op een ander forum werd GHB ook al gesuggereerd, dus ik kijk daar nog wel even naar.
Klik om te vergroten...

Waarom post je het daar dan in het speedtopique? :P
b
boyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bal0n zei:
boy zei:
Ik doelde inderdaad op het verhogen van de afgifte ja, maar helaas. Op een ander forum werd GHB ook al gesuggereerd, dus ik kijk daar nog wel even naar.
Klik om te vergroten...

Waarom post je het daar dan in het speedtopique? :P
Klik om te vergroten...

Omdat ik daar geen topic over opiaten kon vinden en het mij vooral om de werking bij speed en lsd gaat :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."