volgens mij net als bij heroïne, pas na een tijdje gebruiken kort na elkaar..
#2
thx voor de info, maar heb je na 1 keer al een kater?
#3
Opium is voor het grootste deel morfine, en heroïne is een andere naam voor diacetylmorfine, zoals je aan de naam kunt zien zijn deze twee stoffen sterk aan elkaar verwant.
in principe zijn op een paar subtiele verschillen na de stoffen qua (bij)werkingen identiek. Van morfine ga je dus ook ontwennen bij fysieke afhankelijkheid, evenals bij alle opiaten. Leuk dingetje om te weten: mocht iemand morfine-afhanklijk zijn op 120 mg per dag, en der persoon mist zijn dosis morfine en raakt in ontwenning , dan kan iedere opiaat dit de werking van de morinfe tabletten "overnemen" omdat ten slotte alle opiaten op opiaatreceptors werken met een paar kleine verschillen afhankelijk van de subtypes receptoren (mu, sigma...). Diacetylmorfine is dubbel zo potent als morfine dus om de persoon in het voorbeeld gegebruiken; deze zou genoeg hebben aan 60 mg heroïne dd dan.
#4
Nee, maar wel een beetje brakheid afhankelijk van de dosis en hoe je je voelt.
#5
Krijg je van opium roken eigenlijk een kater of afkik zoals bij alcohol/speed/heroïne?
(ook al ben je niet verslaafd)
Een reactie plaatsen
Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.