Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsrelatie gebruiksvolume en afkickverschijnselen

relatie gebruiksvolume en afkickverschijnselen

7 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#1
volgens mij is snuiven sneller, sterker en korter werkend dan roken :)

roken is actually de minst sterke manier om heroine te nemen. Hiermee heb je het meeste verlies qua effect tov de hoeveelheid en de manier van gebruiken.

:wave:
f
fullerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wie kan er iets zinnigs zeggen over de relatie tussen de hoeveelheid die je neemt en de zwaarte van de afkickverschijnselen?

Ik heb lange tijd 1 zakje per week genomen (ter waarde van 10 Euro). Ik nam dus heel erg weinig. In het weekend en meestal 1 dag per week nam ik niet, waardoor ik er net mee uit kwam. Op de dag dat ik dan niet nam was sliep ik veel, was ik wat lusteloos soms een beetje loopneus etcetera. Maar geen echt zware verschijnselen zoals kotsen, diarree enzovoort.
Ik moet nu aan mezelf toegeven dat mijn gebruik aan het toenemen is. Ik maak me daar grote zorgen over en ga een doel stellen.

Ik merk dat als ik een week het dubbele heb gebruik (het zijn weliswaar nog steeds kleine hoeveelheden maar het blijft een levensgevaarlijke drug) dat de verschijnselen natuurlijk zwaarder zijn. (laatst heb ik gekotst op de tweede dag dat ik niet nam, dat was voor het eerst).

Ik begrijp de reactie van de meeste van jullie: stop nu het nog kan, doe het niet, blijf eraf. Bedankt voor die zorgzaamheid, maar ik heb nu meer aan een feitelijke ervaringsgegevens.

Is het zo dat als je lang gebruikt, dezelfde hoeveelheid, dat de afkickverschijnselen dan groter zijn dan als je kort gebruikt? Wanneer gaat het lichaam zich instellen op de stof, en hoelang duurt het om het lichaam weer normaal te krijgen?

Gelukkig stop ik nu een dan een week, twee weken vanwege buitenland reizen. De pest is dat als ik terug ben, ik zin krijg en voel dat ik mijn leven met de drug leuker vind dan zonder. Ik weet dat het dom is, en ik weet dat ik met vuur speel. Ik weet dat ik niet anders ben dan alle anderen. Hooguit dat het me gelukt is in drie jaar niet af te glijden. Ik ben er trots op dat ik drie jaar dezelfde dosis heb weten te hanteren. (Maar het is uitermate dom op iets trots te zijn anders dan ermee te stoppen).

Nog een keer mijn vraag: de relatie tussen gebruiksvolume en afkickverschijnselen. Wie kan daar iets zinnigs over zeggen? Bij voorbaat dank om mij te helpen: iedereen hier heeft denk ik hetzelfde doel: niet meegesleept worden in de hel dit spul kan brengen. Ik ook.
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#3
Rot om dit van jou te horen. Je had zulke inventieve methodes. Bijvoorbeeld je dope op de post doen. Dit klonk gewoon als ''te gek'' dat iemand hiermee uit de voeten kan.

In mijn begin-tijd gebruikte ik zo'n twee-en-één-half strepen per dag voor drie, vier maanden. --Voorafgaande was het een periode van plus-minus drie-kwart jaar dat ik om de één á twee dagen Hero snoof-- Ik ben toen voor drie weken op vakantie gegaan en voor de enige keer in mijn leven cold-turkey van de Hero afgekickt. Ik heb toen twee weken koppijn, rusteloosheid én flinke trek gehad. De derde week was ik eigenlijk wel weer okay.

Toen ik terugkwam, begon ik weer van voren af aan, helaas.

Hey Fuller, ik was ook erg trots dat ik vijf jaren lang dezelfde hoeveelheid heb kunnen gebruiken. Achteraf gezien was dat mijn plafond :wink:

Veel wijsheid toegewenst
Groet,

Eend

A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#4
ik rookte eigenlijk vanaf het begin al aardig wat vooral ook omdat ik het wat groter inkocht. Je kreeg toen meestal 2-3 strepen voor 25 gulden maar als je 10 gram haalde betaalde je maar 30 per gram ipv 50-60 gulden .. Dat ging meestal nog geen week mee dus ik denk dat ik op ongeveer een gram per dag zat voor een jaartje of vier .. ik weet in ieder geval nog wel dat na een jaartje ofzo 1 bolletje niet meer genoeg was om beter te worden en een halve gram was net te weinig om goed stoned te worden ... dat was ook nog eens hele goede heroine

na die 4 jaar kouwe kalkoen een dikke maand meegenomen en toen pas in de weken erna werd het ziek zijn minder ( in mijn ervaring was dat ziek zijn het ergste en pijnlijkste wat ik ooit heb meegemaakt aan lichamelijke ongemakken op wat kogelgaten en messteken in mn lichaam na, maar dat was meer plaatselijke lokale pijn en niet overal en zo verzengend als afkicken.

daarna bij de eerste terugval was ik binnen 3 of 4 keer gebruiken ( steeds een grammetje ) alweer lichamelijk verslaafd en begon, als ik niet die dag wat gebruikt had de nachtelijke ellende met kriebelend bloed, kotsen etc...

mn tweede terugval rookte ik ongeveer 1 - 2 strepen per dag .. 1 bolletje heroine en ging het verslaafd worden eigenlijk bijna net zo snel als die keer ervoor :)

sterkte fuller :) ik hoop dat je heel snel heel veel wilskracht mag ontwikkelen nu het nog kan :)

:wave:
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#5
na die 4 jaar kouwe kalkoen een dikke maand meegenomen en toen pas in de weken erna werd het ziek zijn minder ( in mijn ervaring was dat ziek zijn het ergste en pijnlijkste wat ik ooit heb meegemaakt aan lichamelijke ongemakken op wat kogelgaten en messteken in mn lichaam na
Klik om te vergroten...

Wtf, kogelgaten en messteken? Daar zit vast een bijzonder verhaal achter...
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#6
Nam! Hij is een Vet :wink:
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#7
whaaaa nee ik ben pacifist :) alleen anderen hebben daar soms maling aan en zo ben ik dus de trotse bezitter van een stel gaatjes en scheurtjes die er in een idealer geval (minder grote bek, minder mentaal doorgedraaide 'tegenstanders' niet in hadden hoeven zitten ..

maar dat waren dus ook al dingen die heel erg veel pijn deden in vergelijking met andere pijntjes, net zoals ik dat bij cold turkey pijn ervaarde, alleen CT pijn was echt mn hele lichaam en z'n kogelgaatje eigenlijk alleen maar een flinke brandwond aan de binnenkant van je lichaam ( ze zeggen wel dat je in eerste instantie niets voelt en dat gaat ook redelijk goed op, totdat je kwartiertje verder bent ..... :cry: )


:wave:
f
fullerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Bedankt voor de antwoorden. Speeseend: maak je niet te veel zorgen, ik kom net terug van de postbus, waar ik de sleutel van mijn kluis aan mezelf heb opgestuurd om zeker te weten dat ik er de rest van de dag en morgen tot de post komt vanaf blijf.
Ik post ik nog steeds, na het tijdstip van de avondlichting: dan blijf ik er anderhalve dag vanaf.

Het is toch fascinerend dat dit spul je gek kan maken, ook al neem je zo 'weinig' als ik. Ariekanaries verhaal, dat hij wat groter inkocht: een week met 10 gram. Dat is voor mij gewoon buitenaards: ik zou het met 10 gram een jaar kunnen stellen. Krap, maar het zou lukken.

Ik ben er nog meer van overtuigd dat deze slechte gewoontye vraagt om een volume afspraak met mezelf. 1 zakkie / 10 euro per week. Ik weeg het wel eens, en kom op 0.24 dwg. Dat zijn diamantgrammen. In gewone grammen 0,3 ongeveer. Ik heb een guller dealer, ik ben ook z'n braafste en kleinste klant. Dat volume maakt dat een dag zonder niet meteen verschrikkelijk is.

Ik heb ook gemeerkt dat je heel goed 'zuinig' kan zijn: als je een klein brokje neemt en er het weekend mee wilt, niet meer dan dat lukt dat toch vrij goed. Ik ga dan dieper inhaleren en niet slordig en te veel nemen. Ik denk wel eens dat snuiven, of inhaleren misschien nog efficienter is?
weet iemand daar iets van? Is roken van folie eigenlijk wel het meest effectief? (Misschien moet ik daar een apart topic van maken.)

dank dus voor de reacties

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."