Er zitten veel ex- gebruikers op het forum. En ik zie veel van jullie (inclusief mezelf, so: no offense!) schrijven: "... maar ik heb helemaal geen trek meer in bruin!"
Maar als dat zo is: wat doen we dan hier zo vaak?! Ik kan mezelf wijsmaken dat ik "anderen ervan wil weerhouden ooit bruin te gebruiken" (= een erg filantropische gedachte, hulpverlener zijn is beter dan aan de andere kant staan...) of "heel veel te verwerken heb uit mijn gebruikersperiode, want deze mensen, deze mede-ervaringsdeskundigen, snappen mij..." (aan jezelf werken is ook erg populair; zelfontwikkeling en zelfontplooiing").
Maar stiekem denk ik: "Rach, wake up! Wat nou als ik mezelf (onbewust, natuurlijk
![:grin:]()
) gewoon zit te belazeren? Wat als ik nu eigenlijk elke keer als ik inlog droog aan het gebruiken ben?"
Welke is het? Ik weet het (nog) niet. Misschien zijn er meerdere oorzaken? Maar feit blijft (wetenschappelijk bewezen) dat elke keer als er iets wordt getriggerd (bijv. het woord heroïne op dit forum,
![:openmouth:]()
, kijk daar gaat het al.
![:grin:]()
) onze hersenen (soms onbewust, maar altijd deze reactie) hierop reageren, net als tandwieltjes.
Is zo'n forum dan goed voor mij als ex-gebruiker (ok, geef toe, nog maar 1 maand clean, maar het begin is er...), als verwerking? Of zit ik (on)bewust de kat op het spek te binden?
Vraag: maakt dit forum het gevecht tegen de bruin moeilijker of juist makkelijker?
p.s. Vandaag 11 november, implantaat precies 1 maand geleden... YES, BEN 1 MAAND CLEAN!!!
![:tearsofjoy:]()