Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums... maar ik heb helemaal geen trek, hoor!

... maar ik heb helemaal geen trek, hoor!

6 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Elke maand is er 1, gefeliciteerd!
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Er zitten veel ex- gebruikers op het forum. En ik zie veel van jullie (inclusief mezelf, so: no offense!) schrijven: "... maar ik heb helemaal geen trek meer in bruin!"

Maar als dat zo is: wat doen we dan hier zo vaak?! Ik kan mezelf wijsmaken dat ik "anderen ervan wil weerhouden ooit bruin te gebruiken" (= een erg filantropische gedachte, hulpverlener zijn is beter dan aan de andere kant staan...) of "heel veel te verwerken heb uit mijn gebruikersperiode, want deze mensen, deze mede-ervaringsdeskundigen, snappen mij..." (aan jezelf werken is ook erg populair; zelfontwikkeling en zelfontplooiing").

Maar stiekem denk ik: "Rach, wake up! Wat nou als ik mezelf (onbewust, natuurlijk :grin: ) gewoon zit te belazeren? Wat als ik nu eigenlijk elke keer als ik inlog droog aan het gebruiken ben?"

Welke is het? Ik weet het (nog) niet. Misschien zijn er meerdere oorzaken? Maar feit blijft (wetenschappelijk bewezen) dat elke keer als er iets wordt getriggerd (bijv. het woord heroïne op dit forum, :openmouth: :hearteyes: :openmouth: , kijk daar gaat het al. :grin: ) onze hersenen (soms onbewust, maar altijd deze reactie) hierop reageren, net als tandwieltjes.

Is zo'n forum dan goed voor mij als ex-gebruiker (ok, geef toe, nog maar 1 maand clean, maar het begin is er...), als verwerking? Of zit ik (on)bewust de kat op het spek te binden?

Vraag: maakt dit forum het gevecht tegen de bruin moeilijker of juist makkelijker?

p.s. Vandaag 11 november, implantaat precies 1 maand geleden... YES, BEN 1 MAAND CLEAN!!!
:rockband: :tearsofjoy: :rock: :rockband: :wave: :hearteyes: :grin: :grin: :tearsofjoy:
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#3
Trek hebben in Bruin? NEEN! Totaal niet. Ik zit maart a.s. drie jaren aan de Buprenorfine.. Die laatste trek verdween bij mij na zo'n half jaar op de Bupe. Natuurlijk heb ik zo nu en dan nog een verlangen naar het meest verrukkelijke middel op aarde, maar trek.. NEEN!

Op een Drugsforum rondspoken is niet bepaald met ''trek in Bruin'' gerelateerd. Het is een nieuwe verslaving, een internet / computer-verslaving.

Als ik een zwak moment heb, dan kan alles om en rond Hero dat gevoel sterker maken. De eerste maanden zal ik flink uitkijken als ik jou was. Het kan voor sommigen net te veel zijn.

Met Methadon bleef ik altijd trek houden, met de Bupe is dat vrijwel verdwenen. Wanneer ik mijn twee tabletjes weg laat smelten, voor het slapen gaan, kan ik mij redelijk relaxed voelen. Lekker muziekje erbij :)
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#4
[youtube]http://nl.youtube.com/watch?v=wQ9ie4rHXJ0[/youtube]
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
rachna77 zei:
[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/wQ9ie4rHXJ0&hl=nl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/wQ9ie4rHXJ0&hl=nl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]
Klik om te vergroten...
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ja, laat ik hopen van wel. Ik ben nu net een maand clean (jawel ,precies vandaag!!!). Ik heb geen trek, maar ben bang dat ik mezelf ONBEWUST zit te belazeren ofzo, terwijl daar geen enkele aanleiding voor is.

Ik denk dat het DF idd een vervanging is, alhoewel, heb t druk zat met mn huishouden, kinderen etc.

Eigenlijk weet ik heel goed wat het is: ik ben van nature al een piekeraar, wat ik met opiaten lang weer heb onderdrukt en nu komt dat natuurlijk in alle hevigheid terug... (Daarom o.a. ook met bruin begonnen; nieuwsgierig, maar ook voor rust in mn kop).

Het hoort er gewoon bij. Bij zwangerschapsgym zeggen ze: "Duik in die weeën!" Haha... dat moet ik nu ook doen: zo van: "Ok, Rach, jij zit te piekeren? Vecht er niet tegen, laat het komen" (Beetje Yoga erbij...)

MAARRE, SPEESEEND: WAT IS VOOR JOU HET VERSCHIL TUSSEN VERLANGEN EN TREK? OMDAT JE SCHRIJFT "WEL VERLANGEN, GEEN TREK"?

:wave:
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#7
Met trek bedoel ik dat innerlijke gevoel, de passie. Een verlangen is voor mij meer geestelijk, het valt te relativeren.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."