Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsafkicken

afkicken

6 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
r
ray1Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Kun je met het middel SeroQuel 100, ook de ontwenningsverschijnselen verminderen??
Zo nee, heef iemand andere tips?
We praten hier over een heroine verslaving.\\

Greets
c
cronosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het aantal verslaafden aan opiaten in Nederland is momenteel ongeveer constant. Het wordt geschat op 25.000. Ongeveer 70 procent van hen zoekt daarvoor hulp. De andere 30 procent zegt het zonder hulp te kunnen doen of heeft de hoop op verbetering opgegeven.

Van mensen die onder behandeling zijn probeert 30 procent van hun verslaving af te komen door programma's waarbij ze geen heroïne, maar ook geen vervangend middel meer gebruiken. De overige 70 procent vindt dat te moeilijk en volgt een z.g. Methadon-programma.

Afkicken

Wanneer het middel onthouden wordt, treden allerlei onaangename reacties op. Dit zijn de verschijnselen van lichamelijke gewenning. Bovendien heeft men steeds meer van het middel nodig om hetzelfde effect te bereiken. Stoppen met het gebruik van het middel zal enkele dagen lang de zogenaamde onthoudingsverschijnselen geven. Dat loskomen van het middel heet afkicken. Soms gebeurt dat met behulp van zware slaapmiddelen en veel tranquillizers.

Een snelle manier van afkicken gebeurt met behulp van naltrexon, clonidine en diazepam in combinatie met gedragstherapie (Ned Tijdschr Geneeskd 1997; 141:2377). Wat ook wel eens gebeurt is afkicken onder narcose, zodat men de onaangename verschijnselen van het afkicken niet zo erg voelt. Men kan dan een veel hogere dosis naltrexon gebruiken, want de afkickverschijnselen worden toch niet gevoeld.

Waarvoor wordt Seroquel gebruikt ?
• behandeling van schizofrenie
• behandeling van matige tot ernstige manische episode in het kader van een bipolaire stoornis


hopelijk help je dit :wave:
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#3
seroquel staat er niet om bekend dat het ontwenningsverschijnselen van opiaten verminderd, dus reken er maar niet op :)
afgezien daarvan ... seroquel wordt gegeven aan mensen met schizofrenie en dat soort gedoe, het is dus een anti psychoticum je kunt je afvragen hoe zinnig het is om zoiets te gebruiken tegen het afkicken .... misschien maakt het je onrust juist wel erger ...

helaas ken ik het gevoel van ontwenning en snap ik dus helemaal dat je alles zou nemen, als je ook maar de geringste hoop zou hebben dat het iets tegen die koude kalkoen zou doen, ik denk alleen dat het niets zou doen ertegen .. al heb ik geen ervaring met anti psychotica

succes :wave:

ff googlen http://www.hulpgids.nl/medicijnen/medic ... iapine.htm
a
anoniempjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
seroquel wordt je alleen moe van, en wordt zo als hiervoor al beschreven gebruikt voor schizofrenie enz.
voor heroine afkick kan je het beste methadon*(als je deze niet gebruikt dan)
of oxapam met clondine gebruiken.
succes
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wauw cronos, zo veel woorden... zo weinig gericht op de vraag van de TS. Knap.
c
cronosLid
01-01-2024, 00:00
#6
acidboy zei:
Wauw cronos, zo veel woorden... zo weinig gericht op de vraag van de TS. Knap.
Klik om te vergroten...

graag gedaan.
ga maar vlug terug naar je topic"hoe goed kennen we elkaar"verder de stoere snotaap gaan uithangen :wink:
h
hazejunkLid
01-01-2024, 00:00
#7
Nou je gaat er denk ik wel van slapen en dat is wel erg fijn tijdens een heroine afkick.
Ik heb zelf de voorkeur voor benzo's tijdens een afkick omdat je daar prettig gesedeerd van raakt en van seroquel niet. Maar ik denk dat het beter dan niks is.

Veel sterkte IIG. En hopelijk is het je laaste!!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."