#1
Zo, nu eerst een... stukje schrijven.
Ik voel me ineens (bijna) helemaal beter!!!
!!!!!!!!
Ok, ik zal ff vertellen wat mij heeft geholpen, voor alle anderen die in hetzelfde schuitje (zullen komen te) zitten.
Vrijdag elke 12 uur 1x 0,2= totaal 0,4 Temg.
Zaterdag om 14.00 de laatste 0,1 (= halve) Temg.
Voelde me dus 2 uur geleden erg k*t. Koud, rillen, klote, maar most of all: spierpijn.
Ik had inmiddels 8 afleveringen van House gekeken, maar kon me door pijn niet meer concentreren.
En dan nu mijn:
Perfect-detoxificatie-Buprenorfine-recept:
Geen kinderen in huis/vlak bij jou
Indien niet mogelijk; je partner/moeder voor hen laten zorgen en zelf zoveel mogelijk uit beeld blijven (wel regelmatig even aandacht aan ze schenken: "Heb je leuk buiten gespeeld?", "Wat heb je gegeten?" "Kom eens ff hier, voor een lekkere knuffel, schat!" Kern: gaat niet om kwantiteit met kinderen maar om de kwaliteit!!! En... kinderen hoeven niet alles te weten, zijn ze nog tge jong voor, maar dat betekent niet dat je niet eerlijk kan zijn.
Ik lieg niet, maar kan ook niet alles vertellen. Dus wel: "Mamma voelt zich grieperig, dus ze kan nu even niet spelen". Maar geef je kind wél een lekkere pakkerd (=knuffel). Prijs hem als hij (of zij) iets goeds heeft gedaan! Als de sfeer in huis goed is, komt het jou en jouw gezin ook ten goede en zal afkicken iets minder moeizaam verlopen...
Afkickspeellijst op Youtube aanmaken
Met teksten/ muziek die jou een goed gevoel geven (lees: nog meer zin krijgen om clean te worden). Bijv. Tony Joe Whie- Ain't going down this time (zie: Youtube).
Afleiding tv!
In mijn geval volledige series van Law & Order, Supernatural en House besteld; om n8en door te kunnen gaan.
Eten en drinken, sigaretten:
Ik moet heel veel eten. Als ik merk dat het echt té pijnlijk wordt, heb ik veel zout en suiker nodig. Dus: cup-a-soup, pistoletjes uit de oven met véél smeerkaas, Groentesap (geeft me het gevoel erg goed bezig te zijn; voor mezelf zorgen). Ik voel me altijd na eten stukken beter...
Spierpijn:
Benen trekken, maar nog handiger: Oxazepam (tegen angst) of Temazepam (inslaper).
Love Yourself, de ultieme ontspanning
Sorry, ben een dame, maar wil toch eerlijk zijn: ik moet bij afkick eerst klaarkomen
om te ontspannen. NIET SEKSISTISCH bedoeld. Ik ben totaal niet geil ofzo als ik zó ziek ben van afkick, (nou ja, eigenlijk wel heel erg dan, maar daar gaat het nu even niet om
).
Het helpt tegen pijn in mijn benen (en heren, zullen jullie uiteraard ook weten; het klaarkomen gaat dat ongelofelijk snel. Bij mij doet het zelfs dan pijn...).
Dus als mijn man wakker is, helpt hij graag en als hij al slaapt doe ik nog eenverschillende keren aan zelfbediening.
Nogmaals: dit is niet bedoeld als geile tekst, het gaat erom dat mijn spierpijn er minder door wordt (tengevolge van volledige ontspanning) en als jij er wat aan hebt, ben ik blij dat ik toch het lef heb gehad dit aan te kaarten...
Enne.. enkel bij afkick, hoor, verder ben ik een heel nette juf (overdag)...
Lijstje
Maak een kort en bondig lijstje met mooie teksten (voor de filosofen/spirituelen; om maar even in hokjes te "douwen") en een lijstje met korte, krachtige doelen (voor de rationele, down-to-earth-types onder ons). Waar het om gaat; puntsgewijs: "WAAROM WIL IK
CLEAN
BLIJVEN?"
Mijn pistoletjes met smeerkaaa zijn klaar...
Groetjes, R@r@ :wave
Ik voel me ineens (bijna) helemaal beter!!!
!!!!!!!!Ok, ik zal ff vertellen wat mij heeft geholpen, voor alle anderen die in hetzelfde schuitje (zullen komen te) zitten.
Vrijdag elke 12 uur 1x 0,2= totaal 0,4 Temg.
Zaterdag om 14.00 de laatste 0,1 (= halve) Temg.
Voelde me dus 2 uur geleden erg k*t. Koud, rillen, klote, maar most of all: spierpijn.
Ik had inmiddels 8 afleveringen van House gekeken, maar kon me door pijn niet meer concentreren.
En dan nu mijn:
Perfect-detoxificatie-Buprenorfine-recept: Geen kinderen in huis/vlak bij jou
Indien niet mogelijk; je partner/moeder voor hen laten zorgen en zelf zoveel mogelijk uit beeld blijven (wel regelmatig even aandacht aan ze schenken: "Heb je leuk buiten gespeeld?", "Wat heb je gegeten?" "Kom eens ff hier, voor een lekkere knuffel, schat!" Kern: gaat niet om kwantiteit met kinderen maar om de kwaliteit!!! En... kinderen hoeven niet alles te weten, zijn ze nog tge jong voor, maar dat betekent niet dat je niet eerlijk kan zijn.
Ik lieg niet, maar kan ook niet alles vertellen. Dus wel: "Mamma voelt zich grieperig, dus ze kan nu even niet spelen". Maar geef je kind wél een lekkere pakkerd (=knuffel). Prijs hem als hij (of zij) iets goeds heeft gedaan! Als de sfeer in huis goed is, komt het jou en jouw gezin ook ten goede en zal afkicken iets minder moeizaam verlopen...
Afkickspeellijst op Youtube aanmaken
Met teksten/ muziek die jou een goed gevoel geven (lees: nog meer zin krijgen om clean te worden). Bijv. Tony Joe Whie- Ain't going down this time (zie: Youtube).
Afleiding tv!
In mijn geval volledige series van Law & Order, Supernatural en House besteld; om n8en door te kunnen gaan.
Eten en drinken, sigaretten:
Ik moet heel veel eten. Als ik merk dat het echt té pijnlijk wordt, heb ik veel zout en suiker nodig. Dus: cup-a-soup, pistoletjes uit de oven met véél smeerkaas, Groentesap (geeft me het gevoel erg goed bezig te zijn; voor mezelf zorgen). Ik voel me altijd na eten stukken beter...
Spierpijn:
Benen trekken, maar nog handiger: Oxazepam (tegen angst) of Temazepam (inslaper).
Love Yourself, de ultieme ontspanning
Sorry, ben een dame, maar wil toch eerlijk zijn: ik moet bij afkick eerst klaarkomen
Het helpt tegen pijn in mijn benen (en heren, zullen jullie uiteraard ook weten; het klaarkomen gaat dat ongelofelijk snel. Bij mij doet het zelfs dan pijn...).
Dus als mijn man wakker is, helpt hij graag en als hij al slaapt doe ik nog eenverschillende keren aan zelfbediening.
Nogmaals: dit is niet bedoeld als geile tekst, het gaat erom dat mijn spierpijn er minder door wordt (tengevolge van volledige ontspanning) en als jij er wat aan hebt, ben ik blij dat ik toch het lef heb gehad dit aan te kaarten...
Enne.. enkel bij afkick, hoor, verder ben ik een heel nette juf (overdag)...
Lijstje
Maak een kort en bondig lijstje met mooie teksten (voor de filosofen/spirituelen; om maar even in hokjes te "douwen") en een lijstje met korte, krachtige doelen (voor de rationele, down-to-earth-types onder ons). Waar het om gaat; puntsgewijs: "WAAROM WIL IK
Mijn pistoletjes met smeerkaaa zijn klaar...
Groetjes, R@r@ :wave
