Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNee mama "zo kwam ik erin, en zo ga ik er ook weer uit"....

Nee mama "zo kwam ik erin, en zo ga ik er ook weer uit"....

9 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#1
vaag
V
Verliefde waterman

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Dit kreeg mijn tante gisteren te horen toen ze haar verslaafde. en gedetineerde dochter aan de lijn had. Tante smeekt al maanden en maanden of ze niet wil minderen met de methadon, om eraf te komen. Haar lezing is dat ze niet wil dat ze aan de "schijterij" raakt, tegen de muren opkruipt en op kasten gaat zitten...
Wel werkt ze zeer gemotiveerd mee aan de cursussen die haar in de inrichting aangeboden worden. Computercurus, assertiviteitscursus noem het maar op. Ook staat ze binnen de inrichting niet bekend als gebruikster, dus geen uc's die haar verdacht maken.

Natuurlijk heb je het recht om na je straf weer te gaan gebruiken. Maar hoe wordt hier door MMD of reclassering aangekeken? Die moeten toch zien dat iemand die gemotiveerd is, eigenlijk een spelletje met zichzelf aan het spelen is?

Overigens hebben we allemaal in de familie het idee dat ze iedereen tegen elkaar aan het opspelen is. Tegen A. zegt ze bijvoorbeeld dat ze foto's kan laten maken in de gevangenis. Terwijl ze tegen B. zegt dat ze dat helemaal niet gezegd heeft. Dan zegt ze weer dat ze bezig is met begeleid wonen, maar dat ze niet naar Exodus wil omdat ze niet weer opgesloten wil leven als in een internaat, waar ze als kind in heeft gezeten. Kortom, zelfs binnen de gevangenis speelt ze een spelletje. Alleen een spel zonder winnaar, maar met een verliezer, en dat is ze zelf.


Hoe herkenbaar zijn deze symptomen, en wat kun je er aan doen?
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik verplaats deze even naar de opiaten, aangezien het hier specifiek om methadon (heroine) gaat...
d
donaldduckLid
01-01-2024, 00:00
#4
De symptomen zijn heel herkenbaar, helaas kan een echte junk alleen afkicken als hij of zij dit zelf wil zolang ze niet wil is het kansloos...
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#5
donaldduck zei:
De symptomen zijn heel herkenbaar, helaas kan een echte junk alleen afkicken als hij of zij dit zelf wil zolang ze niet wil is het kansloos...
Klik om te vergroten...

Echte junk?

Het geldt voor elke verslaving en elke verslaafde: alleen als je het zelf wilt, en voor jezelf in de eerste plaats, kan je afkicken én clean blijven :wink:
V
Verliefde watermanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Bah nooit geweten dat mijn nichtje zo vies en achterbaks zou zijn. Mijn tante is echt radeloos, en weet helemaal niet meer of het ooit nog goed komt met haar dochter. Haar dochter zit momenteel gedetineerd. Haar "vriend" heeft vorig jaar tegen haar een belastende verklaring afgelegd, waardoor ze nu dus al bijna een jaar vastzit.
Deze doodgoede jongen heeft deze verklaring min of meer gedwongen afgelegd nadat de politie bij hem aan de deur stond, en hem begon uit te horen van wat zij allemaal gezien hadden van de gebeurtenissen in- en rondom zijn huis. Hij, een jongen van goede komaf, zonder enig verleden bij de politie en justitie heeft zo dus een belastende verklaring afgelegd. Tja, wat doe je anders als je nooit met dat bijltje hebt gehakt, en ze je ongeveer ook als verdachte bestempelen.

Goed, ze heeft hem nadat ze vastzat opgebeld en verteld dat ze spijt had van wat ze hem had aangedaan, en dat ze graag met een schone lei opnieuw wilde beginnen. Hij, is zo goed van karakter en heeft haar die kans gegeven (zou ik ook hebben gedaan, want iedereen verdiend een tweede kans). Hij heeft er overigens best moeilijk mee gehad dat hij haar had verraden, maar zegt zelf dat hij nooit eerder in zo'n positie was terechtgekomen, en zich gewoon in het nauw gedreven voelde, en absoluut niet wilde dat hij ook als verdachte werd aangemerkt.
Hij gaat zelfs elke week naar haar toe, stort haar iedere maand geld, neemt spulletjes voor haar mee etc. etc. Verder is er niemand buiten mijn tante en haar vriend die haar bezoekt, en verder krijgt ze ook van niemand anders dan van hem geld (af en toe ook van haar moeder).

Vandaag was mijn tante voor de eerste keer alleen zonder haar vriend of "schoonzoon" bij haar op bezoek geweest. En daar kreeg ze de schrik van haar leven.
"Door hem zit ik hier, en daar zal hij voor moeten boeten." "Ik heb hem alleen nodig voor de centen, en voor de rest moet ik 'm niet, en "ik ben bang dat ik voor de rest van mijn leven aan hem hang, en dat hij me niet meer met rust laat". Terwijl ze hem wel elke dag belt, verteld dat ze echt wil stoppen, bang is om weer coke en heroĂŻne te gaan gebruiken, overal aan meewerkt, maar niet meewerkt als ze gedwongen opgenomen moet worden, want dat ziet ze niet zitten.
Intussen heeft haar reclasseringsmedewerker al laten weten niet te zullen meewerken aan haar VI-datum begin december, omdat ze niet omlaag is gegaan met de methadon, en zo dus niet meewerkt. Terwijl ze tegen haar "vriend" verteld heeft de methadon als onderhoudsdosis te willen aanhouden, om zo niet terug te vallen op het spul. Kan natuurlijk iets van waarheid in zitten, maar toch in mijn ogen gezwets.
“Wacht maar als ik vrij ben, dan haal ik heel zijn huis leeg met …. (de persoon met wie ze de strafbare dingen heeft gepleegd), terwijl ze enkele weken geleden tegen haar moeder had gezegd niks meer met hem te maken te willen hebben. Haar “vriend” heeft nu zoiets van ik wil wel loslaten, maar, zij laat ook niet los, want zodra ze geen slaapplaats meer heeft komt ze toch terug. En dat laatste klopt. En ik heb hem leren kennen als een persoon met het hart op de juiste plaats, hulpvaardig en geduldig. Maar ik kan het niet hebben dat ze nu mooi weer speelt, hem misbruikt en zegt dat ze het hem vergeven heeft, maar niet is vergeten. Dat laatste is iets wat hij ook heeft gedaan. Hij heeft haar misdrijven vergeven, maar is het niet vergeten. Maar zegt dat iedereen een tweede, en desnoods ook een derde kans moet krijgen.
Intussen heeft ze een brief gekregen van een ex van haar. Die heeft haar gevraagd om om haar terug te schrijven met het rekeningnummer erbij zodat hij geld kan storten. Deze ex is een van de grootste drugsbaronnen van Heerlen. Ze heeft iets met hem gehad, waarbij hij voor een kamertje regelde, hij haar elke dag een grote zak spul bracht, en zij alles moest afwegen en in zakjes doen. En tussen de bedrijven door mocht hij haar n..ken. M.a.w. zij werd dus ook misbruikt.
Ik heb haar “vriend” gezegd dat hij zolang zij vastzit het spelletje mee moet spelen. Kost wel een paar duiten, maar hij zegt zelf ook “als ik een gewone relatie had gehad, en die was op de klippen gelopen had het mij ook geld gekost, want nu zit ze vast en stort ik haar geld, maar anders had ik wel kleren, schoenen, lingerie etc voor haar gekocht, en was ik het geld ook kwijt geweest. Daar heeft hij wel een punt. Maar zegt hij, ik wil haar terugpakken, alleen weet ik nog niet hoe. Stoppen wil ze niet, dat heeft ze eerder deze week al aan mijn tante laten weten. Maar dit is tien keer erger. Iemand die goed voor je is misbruiken, en rancune nemen. Hoe zouden jullie dit oplossen?
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik zou me er niet mee bemoeien. Helpen kan je waarschijnlijk toch niet, en meestal ben je uiteindelijk alleen maar zelf de sigaar als je je ermee gaat bemoeien.

Verder is je verhaal niet heel erg duidelijk na 1 keer lezen, dus weinig over te zeggen. Of het aan mij ligt dat ik het niet helemaal volg of dat die onduidelijkheid voorkomt uit het feit dat je ons wel wat wil vertellen, maar niet alles weet ik niet.
V
Verliefde watermanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Wacky zei:
Ik zou me er niet mee bemoeien. Helpen kan je waarschijnlijk toch niet, en meestal ben je uiteindelijk alleen maar zelf de sigaar als je je ermee gaat bemoeien.

Verder is je verhaal niet heel erg duidelijk na 1 keer lezen, dus weinig over te zeggen. Of het aan mij ligt dat ik het niet helemaal volg of dat die onduidelijkheid voorkomt uit het feit dat je ons wel wat wil vertellen, maar niet alles weet ik niet.
Klik om te vergroten...
Nee, ermee bemoeien doe ik zeker niet. Maar zoals ik het zo gehoord heb van mijn tante is het een vies vuil spelletje.

Waar het op neer komt is het volgende:
Mijn nichje (verslaafd dus) heeft een jongen leren kennen, die niet gebruikt en geen justitie verleden heeft. Zij trekt bij hem in, mag daar gewoon gebruiken, want haar verslaving accepteerd hij gewoon. Iets dat al heel opmerkelijk genoemd mag worden.

Samen met een andere kerel stelen ze samen auto's, en gaan ze tanken zonder te betalen. In zijn woning liggen de jerrycans etc, en na verloop van tijd staat de politie bij hem aan de deur. Ze vragen hem net zolang uit, totdat hij zich verspreekt en zo een verklaring aflegt waardoor beiden opgepakt worden.

Beiden worden opgepakt, en veroordeeld. Maar de werkelijkheid gebied te zeggen dat zij eigenlijk alleen maar uit was op zijn woning om er te kunnen slapen, eten etc. En af en toe voor de sier eens goed gen..kt te worden door hem, om zo alles echt te laten lijken. Want die kerel met wie ze alles samen deed woont nog bij zijn moeder.

Nu ze dus vast zit onderhoudt ze nog steeds contact. Zegt tegen hem dat ze het hem vergeven heeft, en samen met een schone lei opnieuw wil beginnen. Hij is zo goed van karakater en geeft haar die schone lei. Maar haar intenties zijn "Door jou zit ik hier, en daar zul je voor betalen ook", want hij maakt netjes iedere maand geld over naar haar. Tegen hem zegt ze geleerd te hebben, en dat het de drugs is geweest doe haar zover gebracht hebben door criminele dingen te gaan doen. etc.

Maar sinds 5 december 2008 staat ze op 50 ml methadon, en is sindsdien geen ml omlaag gegaan. Wil ze niet, bang om tegen de muren aan te kruipen, op kasten te klimmen en in de broek te schijten etc. Zo zegt ze het tegen haar vriend, en tegen haar moeder zegt ze op haar beurt "Zo kwam ik erin, en zo ga ik er ook weer uit.". Snap je het nu een beetje?
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ja zo ongeveer wel, maar ik had het gevoel dat je schrijft dat het je nichtje is terwijl jij eigenlijk die kerel ben waarbij ze gewoond heeft.

En je vraagt wat je er aan kan doen, nouja, niets dus denk ik. Je kan met dit soort mensen zelf gaan praten en proberen door te dringen en hopen iets te bereiken, maar dat moet je alleen doen als je zeker weet dat je er zelf emotioneel afstand van kan houden en je ervan bewust bent dat de kans iets te bereiken zeer klein is.
Meer kans van slagen heeft het misschien om je tante te steunen in deze voor haar moeilijke tijden.
V
Verliefde watermanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Wacky zei:
Ja, maar ik had het gevoel dat je schrijft dat het je nichtje is terwijl jij eigenlijk die kerel ben waarbij ze gewoond heeft.

En je vraagt wat je er aan kan doen, nouja, niets dus denk ik.
Klik om te vergroten...
Nou, haar nichtje komt heel veel bij mij. En zij heeft die post geplaatst onder mijn account. Ben ik eigenlijk niet zo blij mee, omdat het verwarring schept.

Zelf heb ik zoiets van "meid doe wat je niet laten kan". Maar ik zal je niet aan de kant zetten als vriend.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."