Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEen vraag (nieuwschierigheid)

Een vraag (nieuwschierigheid)

6 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb een vraag voor mensen die beide drugs geprobeerd hebben; Uiteraard zijn drugs over het algemeen niet totaal met elkaar te vergelijken, maar in grote lijnen eigenlijk.

Hoe is Oxycodone in vergelijking met Heroine? Heroine is iets wat ik nooit wil (dat risico neem ik gewoon niet) proberen, maar oxycodone heb ik wel eenmalig gedaan. Ik weet dat het een synthetisch opiaat is met ~2 keer de potentie van morfine, maar ik ben niet op zoek naar wetenschappelijke feiten, maar naar de (subjectieve?) ervaringen van mensen met ervaring met opiaten. Puur om een beeld te vormen van wat "het" nou is.

Bijvoorbeeld, is heroine veel "sterker" (zoals bijv. oxycodone veel sterker is dan codeine), het gevoel van warme nietsheid sterker aanwezig? Is het heel anders (bijvoorbeeld veel suffer, of juist dat je er minder suf van wordt) met dezelfde soort euforie?

Of is het een totaal andere drug, ondanks dat beide opiaten zijn? Sorry als ik een vraag stel die misschien wat stom of simpel overkomt, maar ik ben gewoon erg nieuwschierig naar wat "het" nou is (net als elke drugsgebruiker wsl) maar wil het niet proberen, en ik heb het idee dat ik wel behoorlijk "close" vergelijkingsmateriaal heb, voor zover dat kan.
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Angramar Temenos zei:
Hoe is Oxycodone in vergelijking met Heroine?
Klik om te vergroten...

Heroïne geeft veel meer een gevoel van stoned/versuft zijn of wegzweven, maar ook een meer weeïg gevoel, bijna misselijkmakender.

Althans, dat is mijn (dus idd subjectieve :wink:) ervaring...

Groetjes,
R@ :wave:
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wat nu als je tot de conclusie komt dat je vergelijkingsmateriaal niet in de buurt komt? Dan zit er maar 1 ding op..
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#4
speeseend zei:
Wat nu als je tot de conclusie komt dat je vergelijkingsmateriaal niet in de buurt komt? Dan zit er maar 1 ding op..
Klik om te vergroten...

Nee hoor, dan zal ik altijd met een mysterie rondlopen :wave:. Dat is een risico dat ik gewoonweg niet wil nemen. Soms is de voorzichtigheid belangrijker dan nieuwschierigheid.

Ik heb uberhaubt krachtige opiaten afgezworen (Inclusief oxycodone). Codeine is fijn tegen de hoest maar anders gebruikt dan dat hoeft ook niet :wave:, het enige nog op de to-do list is om ooit in een ver land in een goede setting opium te roken, en dan echt in een traditionele opium-setting, meer voor de ervaring dan voor de high... En verder komen er geen opiaten in mij, en dat vind ik een goede beslissing :).
L
LavalampLid
01-01-2024, 00:00
#5
Goed dat je opiaten hebt afgezworen, en je aan je principes blijft houden.

maar schrijf aub nieuwgierig op deze manier :)
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#6
vrienden, laten we het a.u.b. op nieuwsgierig houden. zegmaar gierig naar nieuws zijn :)
m
maffiamastahLid
01-01-2024, 00:00
#7
speeseend zei:
vrienden, laten we het a.u.b. op nieuwsgierig houden. zegmaar gierig naar nieuws zijn :)
Klik om te vergroten...

hahaha zo bedenk ik het ook altijd :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."