#1
Ik heb een vraag voor mensen die beide drugs geprobeerd hebben; Uiteraard zijn drugs over het algemeen niet totaal met elkaar te vergelijken, maar in grote lijnen eigenlijk.
Hoe is Oxycodone in vergelijking met Heroine? Heroine is iets wat ik nooit wil (dat risico neem ik gewoon niet) proberen, maar oxycodone heb ik wel eenmalig gedaan. Ik weet dat het een synthetisch opiaat is met ~2 keer de potentie van morfine, maar ik ben niet op zoek naar wetenschappelijke feiten, maar naar de (subjectieve?) ervaringen van mensen met ervaring met opiaten. Puur om een beeld te vormen van wat "het" nou is.
Bijvoorbeeld, is heroine veel "sterker" (zoals bijv. oxycodone veel sterker is dan codeine), het gevoel van warme nietsheid sterker aanwezig? Is het heel anders (bijvoorbeeld veel suffer, of juist dat je er minder suf van wordt) met dezelfde soort euforie?
Of is het een totaal andere drug, ondanks dat beide opiaten zijn? Sorry als ik een vraag stel die misschien wat stom of simpel overkomt, maar ik ben gewoon erg nieuwschierig naar wat "het" nou is (net als elke drugsgebruiker wsl) maar wil het niet proberen, en ik heb het idee dat ik wel behoorlijk "close" vergelijkingsmateriaal heb, voor zover dat kan.
Hoe is Oxycodone in vergelijking met Heroine? Heroine is iets wat ik nooit wil (dat risico neem ik gewoon niet) proberen, maar oxycodone heb ik wel eenmalig gedaan. Ik weet dat het een synthetisch opiaat is met ~2 keer de potentie van morfine, maar ik ben niet op zoek naar wetenschappelijke feiten, maar naar de (subjectieve?) ervaringen van mensen met ervaring met opiaten. Puur om een beeld te vormen van wat "het" nou is.
Bijvoorbeeld, is heroine veel "sterker" (zoals bijv. oxycodone veel sterker is dan codeine), het gevoel van warme nietsheid sterker aanwezig? Is het heel anders (bijvoorbeeld veel suffer, of juist dat je er minder suf van wordt) met dezelfde soort euforie?
Of is het een totaal andere drug, ondanks dat beide opiaten zijn? Sorry als ik een vraag stel die misschien wat stom of simpel overkomt, maar ik ben gewoon erg nieuwschierig naar wat "het" nou is (net als elke drugsgebruiker wsl) maar wil het niet proberen, en ik heb het idee dat ik wel behoorlijk "close" vergelijkingsmateriaal heb, voor zover dat kan.
