Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVRAGEN OVER OPIUM!

VRAGEN OVER OPIUM!

19 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
h
hisajaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo,
Ik heb een paar vragen over opium..
Hoe gebruik je opium?
Wat merk je van gezondheids effecten?
Waarom zou je opium aanraden?
Groetjes,
Hisaja
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#2
1) Je kan het roken (uit een pijn), opeten (opiumthee, minder gebruikelijk).
2) je kan een overdosis oplopen, misselijk worden, verslaafd worden bij regelmatig gebruik(kans is extreem groot), last hebben van verstopping. Verder, indien je het met mate gebruikt en nauwkeurig doseert (en de sterkte kent) doet het niet veel kwaad.
3) Ik zou het niet echt aanraden, sinds het behoorlijk verslavend is. Als ik redenen zou moeten bedenken waarom:

Je kan het makkelijk zelf telen en maken
het is minder verslavend dan heroine en zulke opiaten
Het is met genoeg wilskracht denk ik wel recreatief te gebruiken, wat met heroine eigenlijk zo goed als nooit lukt.

Let op; opiaten zijn (lichamelijk) extreem verslavend, als je opium rookt, rook niet meerdere dagen achter elkaar en beperk het tot de weekenden.
h
hisajaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Oo oke! Bedankt..Is opium ook goedkoper dan heroine?
Groetjes
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#4
Angramar Temenos zei:
Je kan het makkelijk zelf telen en maken
Klik om te vergroten...

In die zin dus wel, hoe de prijs op straat is weet ik niet maar lijkt me logisch dat die lager is dan van hero..Als het slim is aangepakt hebben ze dan in Nederland geteelt, wat aanzienlijk scheelt natuurlijk in de "reiskosten".
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#5
@AT: opium opeten, hoe doe je dat?
H
Hellraiser_[NL]Lid
01-01-2024, 00:00
#6
is opium te krijgen in nederland ?
wil zelf opium gaan groeien mechien wel lekkere verhouding door me hasj :hearteyes:
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#7
Flameon zei:
@AT: opium opeten, hoe doe je dat?
Klik om te vergroten...

Je stopt het in je mond en slikt het door, of lost het op in heet water. Je moet wel weten hoeveel & hoe sterk je product is, een overdosis zit je niet op te wachten. Roken is veiliger wat dat betreft, neem je niet alles in een keer in en kan je trekjes blijven nemen tot je op gewenste niveau zit.

En qua opium/heroine prijzen:

Opium kost je wat geld, heroine je leven :grin:
h
hisajaLid
01-01-2024, 00:00
#8
heel erg bedankt allemaal
:smoke:
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#9
Angramar Temenos zei:
1) Je kan het roken (uit een pijn), opeten (opiumthee, minder gebruikelijk).
2) je kan een overdosis oplopen, misselijk worden, verslaafd worden bij regelmatig gebruik(kans is extreem groot), last hebben van verstopping. Verder, indien je het met mate gebruikt en nauwkeurig doseert (en de sterkte kent) doet het niet veel kwaad.
3) Ik zou het niet echt aanraden, sinds het behoorlijk verslavend is. Als ik redenen zou moeten bedenken waarom:

Je kan het makkelijk zelf telen en maken
het is minder verslavend dan heroine en zulke opiaten
Het is met genoeg wilskracht denk ik wel recreatief te gebruiken, wat met heroine eigenlijk zo goed als nooit lukt.

Let op; opiaten zijn (lichamelijk) extreem verslavend, als je opium rookt, rook niet meerdere dagen achter elkaar en beperk het tot de weekenden.
Klik om te vergroten...



Dat opium minder veslavend is, is echt onzin, opium bevat VEEL meer alkaloiden dan morfine/heroine enz.

Opium makkelijk zelf kweken en telen? Opium kweken en telen is zo verschrikkelijk arbeidsintensief, om een hoeveelheid te kweken dat genoeg is om een aantal keer te roken ben je sowieso een half jaar mee bezig.

Het idee dat opium met genoeg wilskracht recreatief te gebruiken is, ook onzin, het is net zo recreatief te gebruiken als heroine, heroine geeft weliswaar een flash, maar dat zegt vrijwel niets over de mate van (lichamelijke) verslaving.

dude wat voor bronnen gebruik jij?
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#10
BillyBilo zei:
Angramar Temenos zei:
1) Je kan het roken (uit een pijn), opeten (opiumthee, minder gebruikelijk).
2) je kan een overdosis oplopen, misselijk worden, verslaafd worden bij regelmatig gebruik(kans is extreem groot), last hebben van verstopping. Verder, indien je het met mate gebruikt en nauwkeurig doseert (en de sterkte kent) doet het niet veel kwaad.
3) Ik zou het niet echt aanraden, sinds het behoorlijk verslavend is. Als ik redenen zou moeten bedenken waarom:

Je kan het makkelijk zelf telen en maken
het is minder verslavend dan heroine en zulke opiaten
Het is met genoeg wilskracht denk ik wel recreatief te gebruiken, wat met heroine eigenlijk zo goed als nooit lukt.

Let op; opiaten zijn (lichamelijk) extreem verslavend, als je opium rookt, rook niet meerdere dagen achter elkaar en beperk het tot de weekenden.
Klik om te vergroten...



Dat opium minder veslavend is, is echt onzin, opium bevat VEEL meer alkaloiden dan morfine/heroine enz.

Opium makkelijk zelf kweken en telen? Opium kweken en telen is zo verschrikkelijk arbeidsintensief, om een hoeveelheid te kweken dat genoeg is om een aantal keer te roken ben je sowieso een half jaar mee bezig.

Het idee dat opium met genoeg wilskracht recreatief te gebruiken is, ook onzin, het is net zo recreatief te gebruiken als heroine, heroine geeft weliswaar een flash, maar dat zegt vrijwel niets over de mate van (lichamelijke) verslaving.

dude wat voor bronnen gebruik jij?
Klik om te vergroten...

Dat bedoelde ik ook niet. De lichamelijke verslaving volgt pas wanneer de psychische is ingetreden, oftewel je vaak genoeg gebruikt daarvoor, en die kans is bij heroine toch een stuk hoger. Plus, ik ken uit eigen ervaring mensen die jarenlang sporadisch opium roken.. Ik ken niemand die dat langer dan een jaar met heroine doet zonder of permanent te stoppen of verslaafd te raken.
R
Roseta StonedLid
01-01-2024, 00:00
#11
BillyBilo zei:
Angramar Temenos zei:
1) Je kan het roken (uit een pijn), opeten (opiumthee, minder gebruikelijk).
2) je kan een overdosis oplopen, misselijk worden, verslaafd worden bij regelmatig gebruik(kans is extreem groot), last hebben van verstopping. Verder, indien je het met mate gebruikt en nauwkeurig doseert (en de sterkte kent) doet het niet veel kwaad.
3) Ik zou het niet echt aanraden, sinds het behoorlijk verslavend is. Als ik redenen zou moeten bedenken waarom:

Je kan het makkelijk zelf telen en maken
het is minder verslavend dan heroine en zulke opiaten
Het is met genoeg wilskracht denk ik wel recreatief te gebruiken, wat met heroine eigenlijk zo goed als nooit lukt.

Let op; opiaten zijn (lichamelijk) extreem verslavend, als je opium rookt, rook niet meerdere dagen achter elkaar en beperk het tot de weekenden.
Klik om te vergroten...



Dat opium minder veslavend is, is echt onzin, opium bevat VEEL meer alkaloiden dan morfine/heroine enz.

Opium makkelijk zelf kweken en telen? Opium kweken en telen is zo verschrikkelijk arbeidsintensief, om een hoeveelheid te kweken dat genoeg is om een aantal keer te roken ben je sowieso een half jaar mee bezig.

Het idee dat opium met genoeg wilskracht recreatief te gebruiken is, ook onzin, het is net zo recreatief te gebruiken als heroine, heroine geeft weliswaar een flash, maar dat zegt vrijwel niets over de mate van (lichamelijke) verslaving.

dude wat voor bronnen gebruik jij?
Klik om te vergroten...
Opium is veel minder verslavend dan heroine. Het bevat 3 psychoactieve alkaloiden: morfine, codeine (dat in je lichaam gedeeltelijk wordt omgezet in morfine) en thebaine (wat op zichzelf niet echt boeiend is volgens mij, het heeft ook geen therapeutische waarde).

Kortom medicinale morfine is gewoon de pure vorm van de belangrijkste werkzame stof in opium. Heroine komt makkelijker door de bloedhersenbarriere dan morfine en wordt daar omgezet in morfine en 6-monoacetylmorfine. Heroine heeft daarom ook een veel hogere abuse potential dan morfine.

Opium is gewoon een soort van natuurlijke morfine light. Ik heb zelf weleens een gram opium gehad en daar 2 maanden of zo mee gedaan. Kon het makkelijk laten liggen. Heroine vond ik echt veeeel verslavender. Het geeft niet perse een flash (alleen als je injecteert denk ik) maar de roes is gewoon veel heftiger en lekkerder. Vertel jij maar eens tegen een crackverslaafde dat een flash niets met het verslavingspotentieel van een drug te maken heeft :wink: Heroine is gewoon vele malen sterker en verslavender (zowel lichamelijk als geestelijk) dan opium.

Wat voor bronnen gebruik jij?
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#12
Roseta Stoned zei:
BillyBilo zei:
Angramar Temenos zei:
1) Je kan het roken (uit een pijn), opeten (opiumthee, minder gebruikelijk).
2) je kan een overdosis oplopen, misselijk worden, verslaafd worden bij regelmatig gebruik(kans is extreem groot), last hebben van verstopping. Verder, indien je het met mate gebruikt en nauwkeurig doseert (en de sterkte kent) doet het niet veel kwaad.
3) Ik zou het niet echt aanraden, sinds het behoorlijk verslavend is. Als ik redenen zou moeten bedenken waarom:

Je kan het makkelijk zelf telen en maken
het is minder verslavend dan heroine en zulke opiaten
Het is met genoeg wilskracht denk ik wel recreatief te gebruiken, wat met heroine eigenlijk zo goed als nooit lukt.

Let op; opiaten zijn (lichamelijk) extreem verslavend, als je opium rookt, rook niet meerdere dagen achter elkaar en beperk het tot de weekenden.
Klik om te vergroten...



Dat opium minder veslavend is, is echt onzin, opium bevat VEEL meer alkaloiden dan morfine/heroine enz.

Opium makkelijk zelf kweken en telen? Opium kweken en telen is zo verschrikkelijk arbeidsintensief, om een hoeveelheid te kweken dat genoeg is om een aantal keer te roken ben je sowieso een half jaar mee bezig.

Het idee dat opium met genoeg wilskracht recreatief te gebruiken is, ook onzin, het is net zo recreatief te gebruiken als heroine, heroine geeft weliswaar een flash, maar dat zegt vrijwel niets over de mate van (lichamelijke) verslaving.

dude wat voor bronnen gebruik jij?
Klik om te vergroten...
Opium is veel minder verslavend dan heroine. Het bevat 3 psychoactieve alkaloiden: morfine, codeine (dat in je lichaam gedeeltelijk wordt omgezet in morfine) en thebaine (wat op zichzelf niet echt boeiend is volgens mij, het heeft ook geen therapeutische waarde).

Kortom medicinale morfine is gewoon de pure vorm van de belangrijkste werkzame stof in opium. Heroine komt makkelijker door de bloedhersenbarriere dan morfine en wordt daar omgezet in morfine en 6-monoacetylmorfine. Heroine heeft daarom ook een veel hogere abuse potential dan morfine.

Opium is gewoon een soort van natuurlijke morfine light. Ik heb zelf weleens een gram opium gehad en daar 2 maanden of zo mee gedaan. Kon het makkelijk laten liggen. Heroine vond ik echt veeeel verslavender. Het geeft niet perse een flash (alleen als je injecteert denk ik) maar de roes is gewoon veel heftiger en lekkerder. Vertel jij maar eens tegen een crackverslaafde dat een flash niets met het verslavingspotentieel van een drug te maken heeft :wink: Heroine is gewoon vele malen sterker en verslavender (zowel lichamelijk als geestelijk) dan opium.

Wat voor bronnen gebruik jij?
Klik om te vergroten...


Ik ben zelf een aantal jaren heroine en crack verslaafd geweest, dus vertel me daar niets over, want ik weet waar ik over spreek.

Ik weet ook wel dat een flash, maar vooral de duur van de roes met het verslavingsgehalte van een drug te maken heeft.

Maar niet perse met affiniteit want dat zou betekenen dat een opiaat met een hogere affiniteit voor receptoren ook (geestelijk) meer verslavend zou zijn, en dat is dus niet het geval, kijk maar naar buprenorphine.

Maar als een drug meer verslavende alkaloiden bevat, is het natuurlijk wel meer verslavend dan een drug met bijv. 1 verslavende alkaloide.

Sinds 1803 zijn er ongeveer 40 alkaloiden ontdekt uit opium die in twee groepen zijn te verdelen namelijk de benzylisoquinolines en de phenanthrene groep, naar alle waarschijnlijkheid is alleen de phenanthrene groep verslavend en kunnen gesynthetiseerd tot sterke opioiden.

Phenanthrenen:

apocodeine
apemorphine
codeine
codeinones
desoxycodeines
methylmorphimethines
morphine
morphinols
morphol
morphothebaine
neopine
phenyldihydrothebaine
pseudomorphine
pseudothebaine
thebaine
thebainone
thicodides.

Benzylisquinolines:

codamine
cotarnine
cryptomine
gnoscopine
hydrocotarmine
lanthopine
laudanidine (L-Laudanine)
laudanise
laudanosine
meconidine
narceine
noscapine (narcotine)
oxycarcotine
papavermine
protopine
rhoeadine
tarconine
tritopine
zantahline (papaveraldine)



EDIT:

Oh en thebaine niet interessant? Uit thebaine wordt o.a. oxycodon en buprenorphine gemaakt, en buprenorphine redt levens, duizenden, inclusief de mijne.
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#13
Angramar Temenos zei:
BillyBilo zei:
Angramar Temenos zei:
1) Je kan het roken (uit een pijn), opeten (opiumthee, minder gebruikelijk).
2) je kan een overdosis oplopen, misselijk worden, verslaafd worden bij regelmatig gebruik(kans is extreem groot), last hebben van verstopping. Verder, indien je het met mate gebruikt en nauwkeurig doseert (en de sterkte kent) doet het niet veel kwaad.
3) Ik zou het niet echt aanraden, sinds het behoorlijk verslavend is. Als ik redenen zou moeten bedenken waarom:

Je kan het makkelijk zelf telen en maken
het is minder verslavend dan heroine en zulke opiaten
Het is met genoeg wilskracht denk ik wel recreatief te gebruiken, wat met heroine eigenlijk zo goed als nooit lukt.

Let op; opiaten zijn (lichamelijk) extreem verslavend, als je opium rookt, rook niet meerdere dagen achter elkaar en beperk het tot de weekenden.
Klik om te vergroten...



Dat opium minder veslavend is, is echt onzin, opium bevat VEEL meer alkaloiden dan morfine/heroine enz.

Opium makkelijk zelf kweken en telen? Opium kweken en telen is zo verschrikkelijk arbeidsintensief, om een hoeveelheid te kweken dat genoeg is om een aantal keer te roken ben je sowieso een half jaar mee bezig.

Het idee dat opium met genoeg wilskracht recreatief te gebruiken is, ook onzin, het is net zo recreatief te gebruiken als heroine, heroine geeft weliswaar een flash, maar dat zegt vrijwel niets over de mate van (lichamelijke) verslaving.

dude wat voor bronnen gebruik jij?
Klik om te vergroten...

Dat bedoelde ik ook niet. De lichamelijke verslaving volgt pas wanneer de psychische is ingetreden, oftewel je vaak genoeg gebruikt daarvoor, en die kans is bij heroine toch een stuk hoger. Plus, ik ken uit eigen ervaring mensen die jarenlang sporadisch opium roken.. Ik ken niemand die dat langer dan een jaar met heroine doet zonder of permanent te stoppen of verslaafd te raken.
Klik om te vergroten...


Dat is dan een kwestie van mensen die je wel of niet kent, ik ken best wel wat mensen die niet verslaafd meer zijn maar toch nog heel af en toe eens een streepje halen.
R
Roseta StonedLid
01-01-2024, 00:00
#14
Interessant, ik zal me eens inlezen in die andere alkaloiden. Het is natuurlijk wel belangrijk te weten in welke mate deze aanwezig zijn en of deze in staat zijn de bloedhersenbarriere passeren (lees: een psychoactief effect kunnen geven). Daar kom ik later nog op terug.

Mijn ervaring is na heroine en opium een paar keer gerookt te hebben over de loop der jaren dat heroine veel verslavender, heftiger en potenter is dan opium.

Thebaine is niet boeiend in de zin dat het volgens mij op zichzelf weinig bijdraagt aan het (verslavende) effect van opium ten opzichte van morfine en codeine. Ik ben op de hoogte van die derivaten.
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#15
Roseta Stoned zei:
Interessant, ik zal me eens inlezen in die andere alkaloiden. Het is natuurlijk wel belangrijk te weten in welke mate deze aanwezig zijn en of deze in staat zijn de bloedhersenbarriere passeren (lees: een psychoactief effect kunnen geven). Daar kom ik later nog op terug.

Mijn ervaring is na heroine en opium een paar keer gerookt te hebben over de loop der jaren dat heroine veel verslavender, heftiger en potenter is dan opium.

Thebaine is niet boeiend in de zin dat het volgens mij op zichzelf weinig bijdraagt aan het (verslavende) effect van opium ten opzichte van morfine en codeine. Ik ben op de hoogte van die derivaten.
Klik om te vergroten...


Je hoeft mij niet te overtuigen hoor, dus doe geen moeite, ik doe het ook niet meer want dit heeft geen zin, aangezien jij na zoals je zelf zegt, een paar keer gerookt te hebben, toch alles al weet.
R
Roseta StonedLid
01-01-2024, 00:00
#16
BillyBilo zei:
Roseta Stoned zei:
Interessant, ik zal me eens inlezen in die andere alkaloiden. Het is natuurlijk wel belangrijk te weten in welke mate deze aanwezig zijn en of deze in staat zijn de bloedhersenbarriere passeren (lees: een psychoactief effect kunnen geven). Daar kom ik later nog op terug.

Mijn ervaring is na heroine en opium een paar keer gerookt te hebben over de loop der jaren dat heroine veel verslavender, heftiger en potenter is dan opium.

Thebaine is niet boeiend in de zin dat het volgens mij op zichzelf weinig bijdraagt aan het (verslavende) effect van opium ten opzichte van morfine en codeine. Ik ben op de hoogte van die derivaten.
Klik om te vergroten...


Je hoeft mij niet te overtuigen hoor, dus doe geen moeite, ik doe het ook niet meer want dit heeft geen zin, aangezien jij na zoals je zelf zegt, een paar keer gerookt te hebben, toch alles al weet.
Klik om te vergroten...
Eigenaardige conclusie die je uit mijn post trekt. Ik zeg dat ik het ga uitzoeken en dat ik tot nu toe alleen op m'n eigen ervaring af kan gaan. Overigens doe ik het niet om jou te overtuigen maar uit persoonlijke intresse :wink:
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#17
Roseta Stoned zei:
BillyBilo zei:
Roseta Stoned zei:
Interessant, ik zal me eens inlezen in die andere alkaloiden. Het is natuurlijk wel belangrijk te weten in welke mate deze aanwezig zijn en of deze in staat zijn de bloedhersenbarriere passeren (lees: een psychoactief effect kunnen geven). Daar kom ik later nog op terug.

Mijn ervaring is na heroine en opium een paar keer gerookt te hebben over de loop der jaren dat heroine veel verslavender, heftiger en potenter is dan opium.

Thebaine is niet boeiend in de zin dat het volgens mij op zichzelf weinig bijdraagt aan het (verslavende) effect van opium ten opzichte van morfine en codeine. Ik ben op de hoogte van die derivaten.
Klik om te vergroten...


Je hoeft mij niet te overtuigen hoor, dus doe geen moeite, ik doe het ook niet meer want dit heeft geen zin, aangezien jij na zoals je zelf zegt, een paar keer gerookt te hebben, toch alles al weet.
Klik om te vergroten...
Eigenaardige conclusie die je uit mijn post trekt. Ik zeg dat ik het ga uitzoeken en dat ik tot nu toe alleen op m'n eigen ervaring af kan gaan. Overigens doe ik het niet om jou te overtuigen maar uit persoonlijke intresse :wink:
Klik om te vergroten...



Al die 17 alkaloiden uit de phenanthrene groep zijn verslavend,

waaronder dus thebaine, en potentie van een drug zegt niet persé iets over hoe verslavend het is.

Neem bijv. Buprenorphine is geloof ik 40 maal zo'n potente pijnstiller als morfine, maar toch wordt de lichamelijke afkick ervan door velen veel milder beschreven dan de afkick van morfine.

Dat is mijn punt en daar blijf ik bij.

Nu ga ik verder met mijn leven want ik ben hier de afgelopen 3 dagen alweer veel te vaak geweest.
h
hisajaLid
01-01-2024, 00:00
#18
ik geef je helemaal gelijk
:grin:
J
J-StyleLid
01-01-2024, 00:00
#19
heroine is ook een drug die ontstaan is doordat men op zoek was naar een oplossing voor morfineverslaving die op zijn beurt weer is ontstaan naar het substitutiemiddel voor opium
v
vogelLid
01-01-2024, 00:00
#20
ik heb nooit echt kunnen genieten van hero,
\\Alleen de eerste keer voelde ik me hemels lekkker,
Na een halfuur werd ik kotsmisselijk,
De weken daarna werd de roes steeds langer maar gewoon flink suf en stoned,.
en na de roes werd ik dan weer kotsmisselijk
Mijn met o,a amalgaam en fluor- vergiftigde vogel-lijf wilde niet aan dat zware spul wennen,

Toen ik vroeger begon met pure wietjoints te blowen , \\
Toen werd ik echt high,, super high!!!!, zo high dat ik helemaal ging spacen met me hoofd en dingen ging visualiseren, en dan kneep ik met een tang in me vinger en voelde geen pijn,.
ik heb twee jaar lang regelmatig zo kunnen blowen en elke keer weer werd ik super-high..
ik ken die high alleen maar van LSD en Paddo's,.

Opium zou ik wel is willen proberen, maar ik denk niet dat ik het effect kan waarderen,.
of ik moet ervan in een soort visioenachtige dromerige staat kunnen komen,.
Het zal wel op gewoon sufheid en misselijkheid uitdraaien,.
ik heb wel is papavers ingesneden hier in nederland ,.
maar der kwam echt heel weinig melksap uit.
Op tv heb ik ze in Afghanistan veel meer melksap zien lekken..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."