Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe kom ik aan Suboxone?

Hoe kom ik aan Suboxone?

17 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#1
ze willen je pas na 24 uur instellen op suboxone omdat je anders gaat acuut ziek wordt.

buprenorfine is een partieel agonist, die zich veel sterker aan je receptoren hecht dan gewone agonisten als bijv. heroine en morfine. doordat het zich veel sterker hecht verdrijft het ook de heroine van je receptoren waardoor je gigantisch ziek wordt.

daarom is het nodig dat je 24 uur moet wachten, of lichtelijk ziek bent voordat je je eerste dosis buprenorfine kan nemen.

je kan zoeken wat je wil maar je gaat geen enkele arts vinden die het je eerder wil geven dan die 24 uur, dus beter bereid je je er even op voor en ga je gewoon terug naar de arts.
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#2
^Inderdaad. Beter ga je er niet zelf mee klooien. En het is mijns inziens een middel die je niet 'probeert'. Begin pas wanneer je voor de volle honderd procent ervoor kan gaan.

Zolang je nog aan het jammeren bent dat je niet ziek wilt worden, denk ik dat je er nog niet aan toe bent. Wees blij dat er zo een geweldig middel als Buprenorfine bestaat. Je zal minimaal lijden met dat bewuste middel. Benader het ook op die manier en je zal succes schrijven.

Succes man,

Eend
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#3
sorry, maar dit begrijp ik niet helemaal.
welke ziek zijn bedoel je hiermee, ontwennings verschijnselen van dope of gewoon ziek zijn (omdat je lichaam vreemd gaat reageren op Xuboxone)?
want hoe langer ik wacht na mijn laatste heroine inname, hoe meer ik ziek word.
dus, dit snap ik niet helemaal, kun je het alsjeblieft iets anders/beter uitleggen?

alvast bedankt,
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik doelde op het ziek zijn waar jij het over hebt. En dan nam ik aan dat jij het ziek zijn van de ontwenning bedoelde.

Ziek zijn is niet leuk, maar ik vrees dat het afkicken op zich veel heftiger is dan een beetje ziek zijn.

Natuurlijk kan ik enkel voor mijzelf spreken, maar denk dat anderen hier toch niet heel ver vanaf kunnen zitten. We komen allemaal immers van dezelfde planeet?!a
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#5
nou, helaas wordt ik echt doodziek na 24 uur, ik begin altijd al ziek te worden na 2 a 3 uur (afgezien van hoeveel ik de laatste keer heb gesnoven natuurlijk). punt is dat ik de gehele dag door een beetje gebruik, iedere 2 uur ofzo neem ik een snuif, wat resulteerd in 1 gr per dag. nu schijnt t zo te zijn, dat je dan zieker wordt dan wanneer je 1 keer per dag in zijn geheel die hele gram naar binnen werkt.
en het mag raar, of zelfs anstellerig klinken maar ik word altijd een paar uur eerder ziek dan anderen. mijn verslavings arts vertelde me dat dat kan komen door een snellere stofwisseling. nu ben ik echt geen persoon die bij de eerste geeuw en tranende oog direct in paniek raak, ben echt wat dat betreft juist het tegenover gestelde, ik raak niet snel in paniek en kan best wat hebben. maar na 12 uur ofzo begin ik toch wel erg ziek te worden en na 20 uur loop ik echt kotsend en stuiptrekkend rond. en de arts van Brijder die het dan voor moet schrijven vertelde me dat ik toch wel zo ziek moet zijn wil ik op Xuboxone kunnen worden ingesteld.

maar, het ziet er naar uit dat ik geen gebruik van ze hoef te maken. heb al iemand gevonden die me het middel wel wil verkopen. het is wel duur, en bij brijder gratis. maar doe het liever dan zo als dat ik aan Brijder ben overgelevert.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#6
hahaha, ja, dat lijkt veel, is het waarschijnlijk ook.
maarvergeet niet, de kwaliteit die er de laatste jaren is is echt niet te vergelijken met die van lang geleden. daarbij komt dat ik om de 2 uur zo'n beetje een klein snuifje neem, en tevens spoel ik mijn neus erg goed met warm water voor iedere snuif, (om de restanden van de vorige snuif te verwijderen, en om de neus vochtig te maken zodat de nieuwe snuif beter wordt opgenomen). dus dat is prima te doen, eerlijk gezegt is een gram dan zo op, lol.
B
BillyBiloLid
01-01-2024, 00:00
#7
hee man zou als ik jou was gewoon met je arts een afspraak maken, laat anders gewoon even opnemen als je t zograag wil. ben zelf nog steeds wel fan van suboxone. of als je wat anders wil weten moet je maar berichtje sturen ofzo.
N
NoorderLid
01-01-2024, 00:00
#8
Kan je niet naar de eerste hulp in het ziekenhuis gaan als je een beetje ziek begint te worden? En dan pas daar naar binnen lopen als je echt stuiptrekkend/kotsend rondloopt? Misschien helpt dat?
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#9
hahaha, nee, denk t niet.
heb zelf ondanks mijn erg lange verslaving gelukkig nog nooit een ziekenhuis nodig gehad maar ken wel ontelbaar veel verhalen van mede gebruikers en die zijn in het algemeen vrij slecht wat betreft de zorg. Meestal willen de artsen zo weinig mogelijk te maken hebben met heroine verslaafde. het toppunt is het verhaal dat ik eens hoorde van iemand die na een overdosis werd binnen gebracht. Ze brachten hem bij en hebben m daarna midden in de winter, in de sneeuw, op het bankje buiten voor het ziekenhuis gezegt met de mededeling dat zodra hij weer kon lopen hij moest oprotten. Nu was hij daar wel voor de derde keer in een half jaar met een OD, maar toch, om dan zo te doen. Dit was een ziekenhuis in den Bosch, in eind 1990.

Maar, je mag nooit iedereen over een kam scheren, dus ongetwijfeld zijn er ook goede artsen die wel (blijvend) begaan zijn met langdurig verslaafden. Toch vrees ik dat ze in de minderheid zijn, mijn eigen ervaring is ook niet al te best met artsen, meestal kijken ze je alleen al aan alsof ze direct de kans lopen om schurft ofzo van je te krijgen.
N
NoorderLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zouden ze je ook wegsturen als je niet aanspreekbaar bent dan? Valt toch wel te rekken totdat je wat betere zorg krijgt?
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Je moet natuurlijk wel aanspreekbaar zijn, maar dat ben je direct nadat ze je een spuit hebben gegeven nadat je binnen bent gebracht met een OD. want die spuit zorgt ervoor dat de dope in 1 keer niet meer werkt, je bent dus gelijk helemaal nuchter, (beter gezegt doodziek van de ontwenningsverschijnselen).
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#12
Oh ja, je snuift. Was dat detail vergeten. En nog een behoorlijke hoeveelheid. 1 gram, hoe krijg je het weg man? Rokend lukte mij dat wel maar snuivend..

Wens je veel succces met je nieuwe pad. Groet,

Eend
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#13
ik denk dat je niet alle berichten hier boven hebt gelezen want daarin had ik al het een en ander uitgelegt. maar snap dat wel, het is anders ook wel heel veel lezen in 1 keer.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#14
ik heb het geprobeert bij de Brijder stickting hier in den Haag maar daar
willen ze me enkel instellen op Xuboxone nadat ik 24 uur niet heb gebruikt.
zag dat niet zitten maar heb toen toch maar een afspraak ervoor gemaakt,
maar hield dat niet vol, die 24 uur. en dus werd t me niet verstrekt.

ik snap wel dat je ziek moet zijn voor hun om de dosis in te kunnen stellen,
maar moet ik zo ziek zijn dat ik daar kotsend in een plastic zak binnen kom?
liefts zou ik het gewoon hebben zodat ik me zelf kan instellen erop.
ik vroeg hun het gewoon te geven maar dat wilde ze niet want dan was er het
gevaar op een overdosis. tja, technisch gesproken wel ja, maar ik ga toch
niet die troep slikken en dan een ton dope naar binnen werken!

weet uit het verleden dat mijn huisarts bij iedere verslavings gerelateerde
vraag direct met de Brijder folder begint de wapperen;
"daar is Brijder voor, dan moet je daar zijn..."
dus die hoef ik niet eens te vragen....

toch wil ik afkicken en denk dan Xuboxone me daarme goed zou kunnen helpen,
maar hoe kom ik eraan? zijn er andere instancies die minder moeilijk doen?
loop al zeker 3 maanden met dit probleem en word ondertussen knap wanhopig!
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#15
Wat is Xuboxone? Bedoel je misschien Subutex?
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#16
ja, maar het is een combinatie van buprenorphine and naloxone.
heb even gegoogeld;

Suboxone contains a combination of buprenorphine and naloxone. Buprenorphine is an opioid medication. Buprenorphine is similar to other opioids such as morphine, codeine, and heroin however, it produces less euphoric ("high") effects and therefore may be easier to stop taking.

maar het schijnt dat niemand hier me mee kan helpen qua antwoord, want de antwoorden blijven helaas uit.
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#17
Het is gemakkelijker om van Hero over te gaan op Buprenorfine.

Volgens mij kan je met Methadon beter rond de vijf mg. gebruiken en dan een stop van 24 tot 36 uur inlassen alvorens je met Buprenorfine begint.
l
leveldesignerLid
01-01-2024, 00:00
#18
ja, maar god zij dank heb ik geen methadon.
gebruik dat nooit, te zwaar verslavend voor mij.

maar, helaas kan niemand me dus vertellen hoe ik aan Suboxone kan
komen, behalve dan wat ik bovenaan in de opening van deze topic
beschreef....

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."