Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWie weet welk medicijn ik kan vragen aan arts??

Wie weet welk medicijn ik kan vragen aan arts??

3 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
d
da_pjLid
01-01-2024, 00:00
#1
Halloi Ik ben 25jaar en ben bijna al 10 jaar bezig met het op en af gebruik van heroine welke ik rook op folie want godzijdank heb vrees voor spuiten :). Ik sta ook op methadone en ik heb soms serieuze pijnscheuten in mijn onderste deel van mijn rug en het begint regelmatiger te worden. Als er ercht niks anders opzit en het houdt soms 2 uur aan dan grijp ik de laatste tijd snel naar de telefoon om een gram bruin te bestellen. Ik ben goed bezig tegenover anders en zelf aan het afbouwen, maar ik betwijfel het of mijn dokter een sterke pijnstiller zou willen voorschrijven want methadone is normaal al een middel die ze ook bezigen als sterke pijnstiller. Ik heb al zitten denken aan bij een andere huisarts te gaan die niets weet van mijn methadon kuur en hopelijk krijg ik daar iets. Natuurlijk zal ik elke vrijdag achter mijn weekelijkse methadone potje gaan met daar de capsullen in, maar ik zou die dan niet nemen moest ik op een opiode pijnstiller staan. Tramadol is zwak en doet niets uit, Oxycontin 20mg ook niet + 40mg want had 2 pilletjes via het internet. Het was wel wat beter maar toch niet helemaal goed. Heb dan zo eens Oxynorm IR 5mg besteld zo een 7 tal stuks. Die werkten kort maar krachtig. Ik weet dat ik hier in Belgie niet veel ga vinden en dat er een moment gaat komen dat ik geen andere optie heb om naar Antwerpen te gaan achter een gram of 15-20. Maar dan herval ik direct dat weet ik nu al, want ik weet dat ik ook zal gebruiken wanneer ik geen pijn heb maar gewoon uit verveling in de weekends of op de toiletten op het werk als ik terug brandende pijn heb. Nu heb ik ook gehoord of een nog sterkere pijnstiller...In de USA is het Opana,Dilaudid wat hydromorphone is en veel sterker als Oxy's! Nu heb ik dit al vernoemd of wij dit in Europa ook hebben en ja...Palladone noemt het denk ik. Al bij al wie weet wat ik het beste kan zeggen tegen een nieuwe huisarts die men verleden niet kent??
Ps : Heb al info gedaan voor onderzoek in hospitaal maar daarvoor sta ik makkelijk 2 maand op de wachtlijst voor een afspraak :openmouth:
:wave: :wave:
R
RosettaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo,

Ik las je bericht.
heb het antwoord niet voor jou,
maar wou je gewoon effe vertellen dat ik presies dezelfde pijn gehad heb in de tijd dat ik nog heroine gebruikte,nu gebruik ik momenteel alleen onderhoudsdosis methadon.
Voel die pijn nu weer. :(
Ben een keer afgekickt en toen kwam eruit dat ik een flinke nierbekontsteking had,heb twee weken plat gelegen in detoxopname.Veel pijn.Hoge antibioticakuur.
Ze zeggen dat methadon een pijnstiller is maar ik voel gewoon nog wel pijn in mijn rug,menstruatiepijn,spierpijnen.
Ik zit hier ook met een nieuw huisarts,kom niet verder met die vent.Hij kent mijn verleden niet en doet ook niet echt de moeite,stuurt me door naar VNN.
Hoop dat je de juiste medicatie vind en krijgt voor je pijn.,denk toch dat het beste is dat je je laat onderzoeken door een arts,dan maar effe op de wachtlijst. :openmouth: Als het je te lang duurt zou ik er gewoon achter aanbellen dat je het niet meer trekt,is altijd wel een gaatje hoor.
Hey,Effe een berichtje van mij.

Groetjes,
Rosetta
:wave:
d
da_pjLid
01-01-2024, 00:00
#3
Rosetta zei:
Hallo,

Ik las je bericht.
heb het antwoord niet voor jou,
maar wou je gewoon effe vertellen dat ik presies dezelfde pijn gehad heb in de tijd dat ik nog heroine gebruikte,nu gebruik ik momenteel alleen onderhoudsdosis methadon.
Voel die pijn nu weer. :(
Ben een keer afgekickt en toen kwam eruit dat ik een flinke nierbekontsteking had,heb twee weken plat gelegen in detoxopname.Veel pijn.Hoge antibioticakuur.
Ze zeggen dat methadon een pijnstiller is maar ik voel gewoon nog wel pijn in mijn rug,menstruatiepijn,spierpijnen.
Ik zit hier ook met een nieuw huisarts,kom niet verder met die vent.Hij kent mijn verleden niet en doet ook niet echt de moeite,stuurt me door naar VNN.
Hoop dat je de juiste medicatie vind en krijgt voor je pijn.,denk toch dat het beste is dat je je laat onderzoeken door een arts,dan maar effe op de wachtlijst. :openmouth: Als het je te lang duurt zou ik er gewoon achter aanbellen dat je het niet meer trekt,is altijd wel een gaatje hoor.
Hey,Effe een berichtje van mij.

Groetjes,
Rosetta
:wave:
Klik om te vergroten...
Indd Rosetta, 100% eens met je reply op men berichtje...waarvoor dank :wink: . Het zijn mensen zoals jij die weten hoe het echt aanvoelt en hoe het echt is, en net zulke personen zoek ik om goeie raad en tips van te krijgen. Uiteraard mag iedereen mij een tip geven het kan namelijk geen kwaad. Of mensen die naaste vrienden hebben die met hetzelfde probleem hebben gezeten en mij kunnen weten te zeggen hoe hij/zij de juiste behandeling/medicijn heeft gevonden. Hou er wel rekening mee dat ik van België ben en dat de medische regels hier en daar wel verschillen tegenover in Nederland! Ik weet met wat ik nu ga zeggen mss negatieve feedback of zelfs een waarschuwing ga krijgen van de Mods...maar het is niet wat je denkt wat ik hier wil proberen te bereiken!!! Het gene dat ik wil zeggen is dat ik gwn voorlopig via contacten en via het internet op zoek zal gaan achter sterke pijnstillers zoals Oxynorm IR, Fentanyl, Palladone, etc...DUS IK ZEG DIT NU LIEVER OP VOORHAND DAT IK NIET VIA DIT TOPIC HIER OP DEZE SITE OP ZOEK GA ACHTER DEZE MEDS EN DAAROM OOK NIETS WIL UITLOKKEN!!!
Nogmaals bedankt aan allen die mij advies kunnen geven of gewoon een signaal uit geven dat ze zelf door deze pijn zijn gegaan of nog steeds zelf lijden. Simpel...met woorden laten weten dat hij/zij niet alleen is kan zoals bij mij een extra steuntje geven :wink:
Prettige dag iedereen en een aangenaam weekend gewenst :grin:
Greettzz :wave: :wave: :wave:
g
gastondmLid
01-01-2024, 00:00
#4
Een goeie pijnstiller is Tinalox (goedkope versie van Valtran)
Da zou kunnen helpen, en waarschijnlijk zal je dokter dat wel voorschrijven, en als hij dat niet wil voorschrijven vraag daneens naar voltaren, maar de pilletjes niet de zalf.
Grtz
http://www.hexal-elements.de/sandoz_be/pdf/customer_lieflet_nl/tinalox_pil_nl_092009.pdf
http://medicinfoconsumer.devgem.be/Pdf/0097188.pdf

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."