Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsdromen over gebruik

dromen over gebruik

21 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
f
fullerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik vind het heel knap van je dat je in je droom ook al resistent bent. Dat ben ik niet. Als ik droom over bruin -en dat doe ik wel eens- dan ben ik het geheid aan het nemen.
Toch maak ik me er geen zorgen over, ik vind het logisch dat mijn onderbewuste er zin in blijft houden. Een deel van mijzelf heeft er nog altijd zin, ik denk dat dat voor iedereen geld op dit forum. Een ander deel van mijzelf is gelukkig groter en sterker geworden en kan de druk weerstaan. 's Nachts -in dromen- kan je je gedachten echter niet controleren. Dat is denk ik ook gezond, ik heb geen behoefte dat te bevechten. Als ik droom dat ik met de bovenbuurvrouw naar bed ga, zit er ook een verlangen achter. Toch ga ik het niet doen. Ik blijf liever bij mijn vrouw, en de bovenbuurvrouw zit ook in een gezin. Ze is wel mooi en aardig dus de droom is te bergijpen.

Toen ik met dope stopte, ben ik ook met alcohol gestopt. Terwijl ik dat 30 jaar gebruikt heb (en mijn vader een alcoholist was) heb ik nog nooit een terugvaldroom over alcohol gehad. Ook dat vind ik een teken aan de wand: kennelijk is die drug nooit heel diep in mij gaan zitten. Alcohol was vooral een gewoonte geworden.

Ik herken het gevoel dat je wakker wordt en denkt: ik heb mijn cleantijd verkloot. En dan langzaam het besef terugkrijgt dat het gelukkig niet zo is.
s
speedjunky69Lid
01-01-2024, 00:00
#2
ja dat dromen is heel vervelend! ik droom vaak dat ik niet op tijd ben om mn methadon op te halen en dus ziek ga worden of dat ik t kwijt raak en dan onwijs bang om ziek te worden...

nu ben ik mn methadon aan t afbouwen ik ben al van 150 mg naar 80 mg afgebouwd en ik net zolang door tot het te moeilijk gaat worden. daarna wil ik de snelle detox gaan doen(afkicken met naltrexon) en ik hoop dat het me gaat lukken!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."