#1
Ik vind het heel knap van je dat je in je droom ook al resistent bent. Dat ben ik niet. Als ik droom over bruin -en dat doe ik wel eens- dan ben ik het geheid aan het nemen.
Toch maak ik me er geen zorgen over, ik vind het logisch dat mijn onderbewuste er zin in blijft houden. Een deel van mijzelf heeft er nog altijd zin, ik denk dat dat voor iedereen geld op dit forum. Een ander deel van mijzelf is gelukkig groter en sterker geworden en kan de druk weerstaan. 's Nachts -in dromen- kan je je gedachten echter niet controleren. Dat is denk ik ook gezond, ik heb geen behoefte dat te bevechten. Als ik droom dat ik met de bovenbuurvrouw naar bed ga, zit er ook een verlangen achter. Toch ga ik het niet doen. Ik blijf liever bij mijn vrouw, en de bovenbuurvrouw zit ook in een gezin. Ze is wel mooi en aardig dus de droom is te bergijpen.
Toen ik met dope stopte, ben ik ook met alcohol gestopt. Terwijl ik dat 30 jaar gebruikt heb (en mijn vader een alcoholist was) heb ik nog nooit een terugvaldroom over alcohol gehad. Ook dat vind ik een teken aan de wand: kennelijk is die drug nooit heel diep in mij gaan zitten. Alcohol was vooral een gewoonte geworden.
Ik herken het gevoel dat je wakker wordt en denkt: ik heb mijn cleantijd verkloot. En dan langzaam het besef terugkrijgt dat het gelukkig niet zo is.
Toch maak ik me er geen zorgen over, ik vind het logisch dat mijn onderbewuste er zin in blijft houden. Een deel van mijzelf heeft er nog altijd zin, ik denk dat dat voor iedereen geld op dit forum. Een ander deel van mijzelf is gelukkig groter en sterker geworden en kan de druk weerstaan. 's Nachts -in dromen- kan je je gedachten echter niet controleren. Dat is denk ik ook gezond, ik heb geen behoefte dat te bevechten. Als ik droom dat ik met de bovenbuurvrouw naar bed ga, zit er ook een verlangen achter. Toch ga ik het niet doen. Ik blijf liever bij mijn vrouw, en de bovenbuurvrouw zit ook in een gezin. Ze is wel mooi en aardig dus de droom is te bergijpen.
Toen ik met dope stopte, ben ik ook met alcohol gestopt. Terwijl ik dat 30 jaar gebruikt heb (en mijn vader een alcoholist was) heb ik nog nooit een terugvaldroom over alcohol gehad. Ook dat vind ik een teken aan de wand: kennelijk is die drug nooit heel diep in mij gaan zitten. Alcohol was vooral een gewoonte geworden.
Ik herken het gevoel dat je wakker wordt en denkt: ik heb mijn cleantijd verkloot. En dan langzaam het besef terugkrijgt dat het gelukkig niet zo is.