Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWie is er ooit gestopt met methadon na 15 jaar?En nu Tamadol

Wie is er ooit gestopt met methadon na 15 jaar?En nu Tamadol

20 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
S
SkoesiLid
01-01-2024, 00:00
#1
Skoesi zei:
Hoi iedereen, het is vroeg in de nacht (kan weer ns niet slapen), Ik gebruikte heroine eerst zo'n 5 jaar in combinatie met methadon. Heronie ben ik een jaar geleden mee gestopt op een klinische wijze en nog een jaar doorgegaan met 40mg methadon. Dit is nu de 4de keer dat ik stop met methadon (ook klinisch en 1X cold turkey 2weken omdat ik helaas vast kwam te zitten in een huisvanbewaring en methadon niet in mijn pakket zat :( ) al die keren ben ik meteen terug gevallen op de opiaten. tot een jaar geleden dan. Ik ben zo'n 4 mnd geleden begonnen met afbouwen met zorgvuldige controle van een arts, heel langzaam, elke twee weken 5mg eraf en soms maar 2.5 per week/2 weken. Ik sta nu (as we speak) 6 dagen op 0... ik krijg diazepam 4x 5mg voor de krampen en zonodig 4x per dag 25mg quetiapine voor mn emotionele toestand. Moet zeggen, de lichamelijke klachten vallen wel mee, behalve veel snotteren en niesen. koude rillingen. alleen dat slapen is een ramp. als ik de 5 uur haal is het een wonder en door de quetiapine (seroquel), waarvan ik er 2 neem voordat ik ga slapen, maakt mij een vreselijk duf mens. in de loop van het ontwaken, gaat het wel weer. verder gebruik ik helemaal niks meer, geen cannabis of alcohol(ook een jaar geleden mee gestopt).. tegen een uur of 12 neem ik mn eerste serquel25 weer, en verdeeld over de dag de diazepam. ik lees in het eerste bericht dat er over tramadol gesproken word, nou ik kan vertellen uit ervaring, dat helpt voor geen meter, dat medicijn is enkel ontworpen voor pijn in gewrichten en heeft totaal geen op het effect van afkicken van herione/methadon. het enige wat werkt is dempen/afvlakken van je emotionele toestand en spierverslappers voor de krampen. dag6 dus, ik heb geen idee hoelang het gaat duren voordat ik weer normal ga slapen, dan bedoel ik het geruststellende 7/8 uur zonder wakker te worden. Om de dag door te komen dan is afleiding HET medicijn, doe enkel alleen dingen die je fijn vind, leuke dingen, lachen doet een wonder! ik lees in andere berichten dat het slecht slapen wel tot 2mnd (of langer) kan duren.. dus voor iedereen die overweegt te stoppen met deze troep, volhouden, blijf positief denken, want je emotie gaat tekeer als een stuiterbal, depressief, huilen om een mooi liedje etc.. en blijf praten met mensen/artsen/psychologen eventueel NA-meetings die je een steuntje in de rug kunnen geven... en volhouden... ik schrijf dit, teneerste omdat ik ook nieuwsgierig was hoelang dit allemaal gaat duren en omdat ik mezelf werkelijk in de weg sta!! conclusie, het is per mens verschillend dus :: JUST FOR TODAY!! keep strong! uiteindelijk, hoe langer de tijd strijkt gaat het vanzelf over! dus nogmaals, elke dag is er 1 minder :wink:
Klik om te vergroten...

edit: ik wil nog even wat zeggen over Iboga (ibogaine), wat men zegt is wel waar, maar (en dan een dikke maar) in het verleden heb ik veel lsd, 2cb, paddo's etc en dan komt het, ayahuasca en dmt gedaan.. Ibogaine kun je beetje vergelijken met dmt trip, alleen duurt dmt maar 10min en dat is een hele heftige trip met zelfs uittreden van je lichaam mogelijk, die trip duurt dan wel 10min maar voor je gevoel wel 100uur, ayahuasca kan tot 4/6 uur werken, iets milder dat wel.. ibogaine kan wel tot 3 dagen duren en dan in de vorm van dmt/ayahuasca.. het werkt wel, maar het zal voor de rest van je leven bij blijven met eventuele plotselinge ernstige angst aanvallen. Dus alleen doen als je ervaring hebt met triptamines. zelfs van de dmt heb ik soms nog flashbacks.. ik zou voor de milde/langzame manier van stoppen gaan van je opiaten/methadon. verder wil ik iedereen bedanken hierboven voor zijn/haar ervaring en mededelingen.. ik hoor dat stemmetje nog van de allereerste keer, doe het nou niet (sarcartish lachje, yeah right :tongueout: ) succes en geef niet op!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."