Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums3 vragen over bruin

3 vragen over bruin

11 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
R
Rupsen God ❤Lid
01-01-2024, 00:00
#1
StimsalaBanne zei:
Ik snap wat je bedoeld @Rupsje
Ik geloof niet dat dit vragen zijn voor hulp bij zelfdoding. De kans dat je er ziek van word is met name groot, en het lijkt mij niet dat hij/zij opzoek is naar een lijdensweg.
Klik om te vergroten...

Dit zijn wel degelijk vragen mbt zelfdoding, lees dit topic maar eens door die ze heeft geplaatst een aantal dagen geleden. In de reacties eronder wordt duidelijk dat ze nu met heroïne bezig is om een einde aan haar leven te maken. Door hier tips te geven hoe ze goed heroïne in moet spuiten zijn wij haar dus aan het assisteren met zelfmoord (of "euthanasie" zoals ze dat zelf noemt)
Lijkt mij dat we ons dan wel op erg glad ijs gaan begeven, met alle gevolgen van dien als ze hier dan toch in slaagt.

https://drugsforum.nl/threads/reactie-na-hero-shot.65512/
S
SocialrealistLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als je mis prikt/uit schiet nadat je al wel bloed hebt opgetrokken in de spuit, kun je deze dan alsnog inspuiten, ook als het lang duurt om te zoeken naar een andere ader en het bloed in de spuit uiteen valt in stukjes?
Spuit je je zelf dan een hersenbloeding, of zijn het geen bloed proppen?

Kun je een gevulde spuit bewaren?
Bijvoorbeeld omdat je aan een halve al genoeg hebt en de rest wilt bewaren?

Bruin schakelt functies uit, hoort daarbij ook je zicht?
Niet scherp kunnen zien, ogen niet open kunnen houden, niet kunnen lezen, en als je wat kunt lezen kloppen de woorden/zinnen niet?

Alvast bedankt!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#3
Socialrealist zei:
Als je mis prikt/uit schiet nadat je al wel bloed hebt opgetrokken in de spuit, kun je deze dan alsnog inspuiten, ook als het lang duurt om te zoeken naar een andere ader en het bloed in de spuit uiteen valt in stukjes?
Klik om te vergroten...

Als je naast een ader spuit dan kan de inhoud van de spuit onderhuids blijven zitten wat kan leiden tot een abces.

Socialrealist zei:
Spuit je je zelf dan een hersenbloeding, of zijn het geen bloed proppen?
Klik om te vergroten...

Bij (intravasculair) injecteren is er altijd kans op een embolie omdat je eventuele vervuilingen rechtsreeks in de bloedbaan spuit. In de haarvaten van bijvoorbeeld de hersenen kan dat een opstopping veroorzaken waardoor achterliggend weefsel afsterft.

Socialrealist zei:
Kun je een gevulde spuit bewaren?
Bijvoorbeeld omdat je aan een halve al genoeg hebt en de rest wilt bewaren?
Klik om te vergroten...

Je hebt een steriele fysiologische zoutoplossing nodig en een steriele naald om te injecteren. Heb je dat niet, dan loop je kans op (levensbedreigende) bloedvergiftiging. Als je je spuit een tijd laat liggen en daarmee opnieuw injecteert dan is die niet meer steriel

Socialrealist zei:
Bruin schakelt functies uit, hoort daarbij ook je zicht?
Niet scherp kunnen zien, ogen niet open kunnen houden, niet kunnen lezen, en als je wat kunt lezen kloppen de woorden/zinnen niet?
Klik om te vergroten...

Mensen die heroïne gebruiken melden inderdaad wel eens wazig zicht.

Er is een harm-reduction manual voor injecteren. Het lijkt me een goed idee dat je die leest voordat je weer begint met injecteren.

https://harmreduction.org/wp-conten...fj1O9_pskYnUhIYRP1ag66IrSpI7iRp2lJ8Laflvi-Tvk

Sowieso moet je je afvragen of je wel (dagelijks) heroïne wil injecteren. Dat gaat gepaard met aanzienlijke gezondheidsrisico's, zoals dus een hersenbloeding, ingeklapte aderen (daar zag ik al een foto van in een andere post), bloedvergiftiging, abces, overdosis. Ik denk dat je het waard bent om niet zulke risico's te lopen!
Daarom zeg ik er even bij dat er hulp beschikbaar is als je dat wil. Je kunt bij de huisarts terecht, maar als dat je persoonlijk of te confronterend is dan kan je ook langs bij de plaatselijke GGD (daar hebben ze ook gratis schone naalden).
R
Rupsen God ❤Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Mag ik wel even zeggen dat ik tips vragen om heroïne te spuiten waar andere leden op kunnen reageren toch wel erg gevaarlijk vind? Ik las in een vorig topic dat je heroïne spuit omdat je er zelfmoord mee wilt plegen (of "euthanasie plegen", zoals je dit zelf verwoorde) en ik vraag me dan toch af of wij dan niet medeverantwoordelijk/medeplichtig zijn aan jouw dood als we hier tips gaan geven hoe jij er uiteindelijk een einde aan kunt maken, mocht het uiteindelijk lukken. Ik vraag me werkelijk af in hoeverre het forum en leden hier geen gezeur mee kunnen krijgen als bekend wordt dat jij bent overleden, en of mensen hier niet voor vervolgd kunnen worden. Zo ver ik weet is hulp bij zelfdoding namelijk nog steeds verboden in Nederland, het lijkt mij dat tips geven hier ook onder valt. Noem me paranoïde, maar een IP adres is zo opgezocht. Lijkt mij ook dat we wel in de gaten worden gehouden sowieso, want het is en blijft een drugsforum.
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Socialrealist zei:
Als je mis prikt/uit schiet nadat je al wel bloed hebt opgetrokken in de spuit, kun je deze dan alsnog inspuiten, ook als het lang duurt om te zoeken naar een andere ader en het bloed in de spuit uiteen valt in stukjes?
Spuit je je zelf dan een hersenbloeding, of zijn het geen bloed proppen?
Klik om te vergroten...

Als je in de ader denkt te zitten dan trek je wat bloed op ter bevestiging voordat je inspuit. Ik neem aan dat je bedoeld in het geval dat je erna alsnog uit de ader schiet en het bloed wat dan in je shot zit dat je dat bedoeld?

Meest ideaal is een nieuw shot maken. Als je het shot alsnog niet kwijt wilt, en er zit niet teveel tijd tussen zou ik het in ieder geval niet doen als het bloed al stolt en eventueel opnieuw door een filter halen. Dat zijn wel weer momenten dat je shot open is voor lucht en dus bacterieen extra de kans krijgen. Allemaal extra risico's. (bloedvergiftiging bijvoorbeeld)

Socialrealist zei:
Kun je een gevulde spuit bewaren?
Bijvoorbeeld omdat je aan een halve al genoeg hebt en de rest wilt bewaren?
Klik om te vergroten...
Ik weet niet hoe het met heroine zit, maar ik zou een (steriele dus ongebruikte) shot maximaal een dag in de koelkast bewaren. Een gebruikt shot zou ik never bewaren. Er zit dan bloed in het shot en het is niet steriel dus bacterien hebben vrij spel.
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik snap wat je bedoeld @Rupsje
Ik geloof niet dat dit vragen zijn voor hulp bij zelfdoding. De kans dat je er ziek van word is met name groot, en het lijkt mij niet dat hij/zij opzoek is naar een lijdensweg.
P
PortobelloLid
01-01-2024, 00:00
#7
Rupsje zei:
Dit zijn wel degelijk vragen mbt zelfdoding, lees dit topic maar eens door die ze heeft geplaatst een aantal dagen geleden. In de reacties eronder wordt duidelijk dat ze nu met heroïne bezig is om een einde aan haar leven te maken. Door hier tips te geven hoe ze goed heroïne in moet spuiten zijn wij haar dus aan het assisteren met zelfmoord (of "euthanasie" zoals ze dat zelf noemt)
Lijkt mij dat we ons dan wel op erg glad ijs gaan begeven, met alle gevolgen van dien als ze hier dan toch in slaagt.

https://drugsforum.nl/threads/reactie-na-hero-shot.65512/
Klik om te vergroten...
Het houdt juridisch geen stand natuurlijk maar het gaat misschien wel problemen opleveren voor dit forum. Zeker met politici die toch al recreatief gebruik helemaal door de plee willen spoelen.
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#8
Wij moeten ons hier niet mee gaan bemoeien. Via google vind je handleidingen over hoe je heroine moet injecteren en wat je daarvoor nodig bent. Ook zijn er veel snellere en betere manieren om jezelf van kant te maken, maar dat terzijde.... Ik zou zelf nooit voor een overdosis heroine gaan. Anyway, doe het niet en zoek hulp.
R
Rupsen God ❤Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Portobello zei:
Het houdt juridisch geen stand natuurlijk maar het gaat misschien wel problemen opleveren voor dit forum. Zeker met politici die toch al recreatief gebruik helemaal door de plee willen spoelen.
Klik om te vergroten...

Daarom, misschien een rare vergelijking maar die pro-ana websites en forums hebben toen ook zwaar onder het vuur gelegen, want dat was ook tips geven om elkaar de dood in te helpen. Daarnaast vind ik persoonlijk tips geven om heroïne goed in te spuiten met als bedoeling dat iemand daar zelfmoord mee wilt plegen ipv recreatief gebruik ook zeer onetisch.
S
SocialrealistLid
01-01-2024, 00:00
#10
Rupsje zei:
Dit zijn wel degelijk vragen mbt zelfdoding, lees dit topic maar eens door die ze heeft geplaatst een aantal dagen geleden. In de reacties eronder wordt duidelijk dat ze nu met heroïne bezig is om een einde aan haar leven te maken. Door hier tips te geven hoe ze goed heroïne in moet spuiten zijn wij haar dus aan het assisteren met zelfmoord (of "euthanasie" zoals ze dat zelf noemt)
Lijkt mij dat we ons dan wel op erg glad ijs gaan begeven, met alle gevolgen van dien als ze hier dan toch in slaagt.

https://drugsforum.nl/threads/reactie-na-hero-shot.65512/
Klik om te vergroten...
Wie heeft een tip gegeven dat uitlegt hoe ik heroïne moet gebruiken? Heb ik gevraagd, jongens hoe doe ik dat?
Nee.

Ik heb vragen gesteld over bijwerkingen en over bloed in de spuit, niet direct hoe ik moet gebruiken want dat wist ik al/lukte al
S
SocialrealistLid
01-01-2024, 00:00
#11
Portobello zei:
Het houdt juridisch geen stand natuurlijk maar het gaat misschien wel problemen opleveren voor dit forum. Zeker met politici die toch al recreatief gebruik helemaal door de plee willen spoelen.
Klik om te vergroten...
Ik heb niet gevraagd hoe ik het moet doen, en dat is ook niet verteld.
Het ging hier over bijwerkingen etc.

Ik heb direct aangegeven toen er interesse was in dit onderwerp dat dit misschien niet het juiste forum hiervoor was.
Echter was er oprecht interesse en zijn er gesprekken ontstaan.
S
SocialrealistLid
01-01-2024, 00:00
#12
PsychedelicMagic zei:
Wij moeten ons hier niet mee gaan bemoeien. Via google vind je handleidingen over hoe je heroine moet injecteren en wat je daarvoor nodig bent. Ook zijn er veel snellere en betere manieren om jezelf van kant te maken, maar dat terzijde.... Ik zou zelf nooit voor een overdosis heroine gaan. Anyway, doe het niet en zoek hulp.
Klik om te vergroten...
Ik weet allerlei manieren.
Ik weet hoe ik een shot moet zetten.

Dit heb ik hier niet gevraagd.
Ik heb niks gevraagd met betrekking tot hoe hero te gebruiken om zelfmoord te plegen.
Enkel over bijwerkingen ect

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."