#1
Ze combineerden idd niet ideaal lol.
Ik zelf dacht altijd dat deze de voorkeur hebben voor zenuwpijn.
Ik zelf dacht altijd dat deze de voorkeur hebben voor zenuwpijn.
Hoe kom je daar nu bij? Het behoort bij de kerntaken van een huisarts om te weten welke medicijnen wel met elkaar gaan en welke niet.
Ik dacht dat er bij Cts een operatie mogelijk was?
Verder word er vaak amitriptyline gabapentine en pregabaline voor geschreven voor zenuw pijn.
Mischien dat dit kan helpen de dosis van de opioiden laag te houden eventueel?
Idfk.
Sterkte
Zelf dokteren loopt vaak uit op een fiasco of nieuwe verslaving. Fentanyl is niet niks. Overleg met je arts.
Methadon heb ik geen ervaring mee, van wat ik begreep ik 50mg al een vrij stevige dosering. Ik heb wel enige ervaring met Butyr-Fentanyl gebruik naast Diacetylmorfine gebruik. Ook heb ik enige ervaring met 50ug Fentanyl pleister nog in dit afgelopen jaar.Gaat mijn dagelijkse dosis 75mg methadon (nu al 5 bijna 6 jaar dagelijks) samen met zo af en toe fentanyl 25ug/uur afgifte?
Methadon heb ik geen ervaring mee, van wat ik begreep ik 50mg al een vrij stevige dosering. Ik heb wel enige ervaring met Butyr-Fentanyl gebruik naast Diacetylmorfine gebruik. Ook heb ik enige ervaring met 50ug Fentanyl pleister nog in dit afgelopen jaar.... .
Hoe kom je daar nu bij? Het behoort bij de kerntaken van een huisarts om te weten welke medicijnen wel met elkaar gaan en welke niet.maar lang niet alle huisartsen hebben verstand van combinatie gebruik
Methadon werkt natuurlijk ook 24 uur, met middelen die dermate lang werken bouw je nou eenmaal zeer snel tolerantie op. De Methadon is meer voor langdurige aanhoudende problematiek. Fentanyl is kort en heftig, dit komt dan ook soms in neussprays zodat je op specifieke momenten wanneer pijn piekt deze kunt nemen. Als je constant onder invloed bent zoals nu met de Methadon wordt tolerantie vroeg of laat iets waar je tegenaan loopt. Je kunt de dosering maar tot zover ophogen totdat je de zeer lange heftige ontwenning onder ogen moet zien.ik heb toen op 250 gestaan en zelfs de laatste keren 300 maar daar voelde ik gewoon echt niks meer van.
Heeft denk ik wel grotendeels te maken met defensieve geneeskunde.Hoe kom je daar nu bij? Het behoort bij de kerntaken van een huisarts om te weten welke medicijnen wel met elkaar gaan en welke niet.
Ik had het wel geweten als ik de keuze had tussen opioiden en gabapentanoiden. Combineert ook sowieso niet lekker en gabapentanoiden zijn dacht ik niet zo geschikt tegen zenuwpijn.Mischien dat dit kan helpen de dosis van de opioiden laag te houden eventueel?
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."