Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumssuboxone

suboxone

5 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#1
heeft dit middel enige recreatieve waarden ?
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Nee... In sommige situaties zal er wel enige euforie uit te halen zijn maar buprenorfine werkt als een partial agonist op je opiaatreceptoren waardoor het niet dezelfde werking geeft zoals heroine, oxycodon, morfine.

(Partial agonist opioids activate the opioid receptors in the brain, but to a much lesser degree than a full agonist. Buprenorphine is an example of a partial agonist.)

Suboxone is ook een combinatie van buprenorfine en naloxone. En naloxone is een antagonist wat inhoudt dat het alle opiaten van je receptoren afstoot en verslaafde direct in de ontwenning schieten. Dit hebben ze zo verzonnen zodat verslaafden het niet kunnen misbruiken door bijv meer te nemen of het proberen te 💉 of dit systeem goed werkt weet ik niet. Ik weet wel dat naloxone oftewel onder merknaam Narcan bij mensen word ingespoten die een heroine overdosis hebben of een oxycodon overdosis ofz.
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#3
oh oke
werd me een doos aangeboden
maar had die afgewezen dacht dat het een soort methadon was of oxy
maar hoe ik het zo lees is het meer om te helpen bij het afkicken van opiaten .

anyways niet recreatief niet nodig :grin:
tnx bro

mvg ricorieks
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#4
ricorieks zei:
oh oke
werd me een doos aangeboden
maar had die afgewezen dacht dat het een soort methadon was of oxy
maar hoe ik het zo lees is het meer om te helpen bij het afkicken van opiaten .

anyways niet recreatief niet nodig :grin:
tnx bro

mvg ricorieks
Klik om te vergroten...
Het is ook een soort methadon, en waarschijnlijk zal jij er wel enigzins high van worden zonder tolerantie.

Schijnt wel dat als je het booft dat er dan geen naloxone opgenomen word en dat je dan wel een flinke buzz krijgt maar alsnog niet hetzelfde als oxy of hero

Maar je kunt zoiets beter bewaren voor erge pijn en niet recreatief mee spelen
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dopemonster zei:
Het is ook een soort methadon, en waarschijnlijk zal jij er wel enigzins high van worden zonder tolerantie.

Schijnt wel dat als je het booft dat er dan geen naloxone opgenomen word en dat je dan wel een flinke buzz krijgt maar alsnog niet hetzelfde als oxy of hero

Maar je kunt zoiets beter bewaren voor erge pijn en niet recreatief mee spelen
Klik om te vergroten...
heb zat oxy thuis voor pijn ,dus sla deze wel over ...
of tog een reportje erover schrijven hehe
gooi het wel achterin de kast ...
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#6
ricorieks zei:
heb zat oxy thuis voor pijn ,dus sla deze wel over ...
of tog een reportje erover schrijven hehe
gooi het wel achterin de kast ...
Klik om te vergroten...
Ja precies, altijd handig om in huis te hebben toch, als je er verstandig mee om kunt gaan. Vrij potent goedje alleen oraal neem je maar 30% ervan op ofzo. En 3% van de naloxone. Als je het zou spuiten zou je 100% naloxone binnekrijgen daarom word het erkent als een veel veiliger afkick middel voor heroïne verslaafden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."